Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Simpozionul Național „Școala Ardeleană”

Astăzi și mâine, la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”

Simpozionul Național „Școala Ardeleană”

În zilele de 18 și 19 mai 2012, Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” Bihor este gazda Simpozionului Național „Școala Ardeleană”, manifestare culturală care, prin abordările științifice, dorește să-și aducă o contribuție la îmbogățirea culturală și spirituală a locuitorilor urbei.

Organizatorii evenimentului sunt: Episcopia Română Unită cu Roma, Greco-Catolică - Oradea, Asociația „episcop Vasile Aftenie” și Primăria Municipiului Oradea, în parteneriat cu Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” Bihor.
Aflat deja la a VII-a ediție, evenimentul va reuni lucrări dedicate istoriei culturii și istoriei Bisericii românești, prezentate atât de către cercetători și profesori consacrați, cât și de către tineri doctori sau doctoranzi. (B. P.)
 Programul
Vineri, 18 mai
Deschiderea lucrărilor
Sala Amfiteatru a Bibliotecii Județene „Gheorghe Șincai” – Oradea
16,30 – Cuvânt de salut:
Prof. Ligia Antonia MIRIȘAN – director-manager al Bibliotecii
Preasfințitul Virgil BERCEA – episcop grecocatolic de Oradea
16,45 Preambul bibliofil:
Vernisajul expoziției „Tipărituri de drept canonic în colecțiile Bibliotecii Județene «Gheorghe Șincai» Bihor”
Prezintă: Silviu SANA
17,00 Lansare de carte:
Ioan Chindriș, Niculina Iacob, Ioan Budai- Deleanu în mărturii antologice, Editura Napoca Star, Cluj-Napoca, 2012
Prezintă: Mircea POPA
Repere fundamentale
Conferințe în plen
Moderator: IOAN CHINDRIȘ
17,50 Remus CÂMPEANU, Despre începuturile integrării europene a românilor: școlile catolice din Transilvania veacului al XVIII-lea
18,10 Corina TEODOR, În căutarea unui personaj: Petru Maior în atenția istoriografiei pozitiviste
18,30 Niculina IACOB, Ioan CHINDRIȘ, Un primat literar: Imitatio Christi a lui Thomas Kempis, în trei variante românești la Blaj
18,50 Cornel TATAI-BALTĂ, Caracterul militant al artei plastice Blăjene
19,10 – Discuții
20,00 Cina la restaurantul Davidoff
Sâmbătă, 19 mai,
ora 09,30 Secțiunea Istoria culturii – Școala Ardeleană Sala de consiliu a Bibliotecii Județene „Gheorghe Șincai” – Oradea
Moderator: IOAN CHINDRIȘ
09,30 Ion BUZAȘI, Augustin Bunea - orator religios
09,45 Ana Victoria SIMA, 6 ani la Roma. Percepții, atitudini și comportament la studenții români din colegiile pontificale din a doua jumătate a secolului al XIX-lea
10,00 Iudita CĂLUȘER, Cadrele didactice de la Liceul Unit de Fete din Beiuș. Destine
10,15 Oana HABOR, Aspecte legate de combaterea epidemiilor reflectate în rândurile presei grecocatolice din Transilvania la sfârșit de secol XIX
10,30 Diana COVACI, Inițiative de îmbunătățire a presei române greco-catolice: consfătuirea de la Oradea (1910) și proiectul unei societăți literare bisericești.
10,45 Raimondo-Mario RUPP, Perseverența publicațiilor din secolul XX. Studiu de caz Sionul Românesc
11,00 Mircea POPA, Filosoful Ioan Miclea și relațiile lui cu Jacques Maritain. 110 ani de la nașterea profesorului blăjean
11,30 Anca Elisabeta TATAY, Gravurile din cartea lui Salomon Gessner, Moartea lui Avel, Buda, 1818
11,45 Lavinia BUDA, Câteva aspecte legate de contribuția lui Alexandru Rusu la elaborarea statutelor Uniunii Mariane a Femeilor Române Unite
12,00 Otilia URS  Cartea românească veche în biblioteca lui Timotei Cipariu
12,15 Pr. Ioan TÂMBUȘ, “Christifideles graeci” de la abordarea polemică la abordarea epistemiologică în revista “Cultura Creștină” de acum un secol
12,30 Discuții
Secțiunea Istoria bisericii românești
Sala de lectură Carte veche a Bibliotecii Județene „Gheorghe Șincai” – Oradea
Moderator: REMUS CÂMPEANU
09,30 Marius ÞEPELEA, Situația Bisericii în vremea Iluminismului
09,45 Blaga MIHOC, Legea cea dreaptă. Un studiu de caz
10,00 Mihai-Adrian PANU, Strategiile mântuirii: ipostaze ale ideologizării religiei în discursul politic al României interbelice
10,15 Sergiu SOICA, Preoți greco-catolici din Episcopia de Lugoj în lagărele de muncă
comuniste
10,30 Lucian TURCU, Cluj – orașul în care ar fi putut rezida mitropolitul greco-catolic acum 80 de ani
10,45 Gabriel MOISA, Revista „Biserica Ortodoxă Română” și desființarea Bisericii Greco-Catolice din România (1948-1950)
11,00 Claudiu CĂLIN, Procesul „lotului” episcopului dr. Augustin Pacha din septembrie 1951 – o încercare de compromitere a Bisericii Catolice din România
11,30 Mirela POPA-ANDREI, Canonici la Oradea. Recrutarea și promovarea canonicilor în Dieceza greco-catolică română de Oradea-Mare în a doua jumătate a secolului al XIX-lea
11,45 Sever-Cristian OANCEA, Succesul Unirii? Prima biserică românească din Bistrița
12,00 Silviu SANA, Carte liturgică în parohiile din Eparhia greco-catolică de Oradea Mare (1850-1900)
12,15 Pr. Zaharie PINTEA, Izvoare și direcții principale în teologia lui Samuil Micu
12,30 Doina Horhoi, Titlu rezervat
12,45 Discuții
13,00 Închiderea lucrărilor

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 23:00:02 Ora standard a Europei de Est