Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiecte și așteptări, la grădinița și școala din Săcădat și Săbolciu

În Săptămâna Națională a Voluntariatului (ed. a XI-a)

Proiecte și așteptări, la grădinița și școala din Săcădat și Săbolciu

Cum trece vremea!
Parcă ieri, am fost la Școala din Săcădat, și totuși, acel ieri se traduce – 3 septembrie 2010. Era într-o zi de vineri, iar în școală, pe coridoare și în sălile de clasă se sudau țevi, se introducea încălzirea centrală.

Alta a fost atmosfera marți (15 mai 2012), când am descălecatdin nou la Săcădat.
Am povestit cu dna prof. Nicoleta Mocan despre grandiosul spectacol folcloric pe care l-au organizat școlarii și preșcolarii din Săbolciu și Săcădat, în 6 aprilie, aducând pe scena Căminului Cultural din Săcădat frumoasele obiceiuri și tradiții strămoșești, îmbrăcați cu toții în straie populare pe care le-au împrumutat de la Școala din Diosig și de la grădinițe din Oradea. Au pus mult suflet cu toții, copii, dascăli și părinți. Totul a fost foarte frumos, și totuși, copiii și dascălii au rămas cu un gust amar, produs de slujbașii unui post de televiziune care i-au mințit. Le-au promis că o să-i înregistreze, dar nu s-au ținut de cuvânt. Cică li s-ar fi stricat aparatele sau carul de reportaj!
Domnilor, indiferent de situație, nu aveți voie să mințiți copiii!
Să admitem că a fost așa, deși nu vă crede nimeni! V-ați gândit cumva cum vă revanșați față de acești copii?
„Cu ce și cum călătorim?”
În cadrul proiectului „Cu ce și cum călătorim”, copiii din grupa dnei educatoare prof. Maria Sime au învățat despre mijloacele de transport în comun. Doamna educatoare le-a pregătit și o impresionantă machetă care să le sistetizeze principalele mijloace de transport. Din familie, de la frați și părinți ori de la televizor, orice copil a aflat cu ce călătorim la sat și la oraș, dar la grădiniță, pe baza machetei și a altor materiale didactice, doamna educatoare a realizat o activitate interactivă de toată frumusețea...
„Să fim sinceri și curajoși!”
În sala de alături, la grupa mică și mijlocie, copiii dnei inst. Ligia Pele erau atenți la diferențe.
„În cadrul proiectului „Să fim sinceri și curajoși”, desfășurăm jocul de rol „Fii atent la diferențe!” În timpul jocului, aducem în discuție personaje pozitive și negative, puse față-n față, cu trasăturile lor pozitive (negative) de voință și caracter, cu calități și defecte pentru ca ei să observe diferențele, ne-a precizat dna educatoare. Vorbind despre luptă, pasiune și curaj, am ajuns și la medaliații noștri, concret la gimnastele noastre de aur; am desenat și modelat medalii din plastilină...”
De la una la alta, am ajuns și la alte proiecte. Proiectul cu Grădinița nr. 41 – „Piticot” din Oradea – „Mânuțele prieteniei”, aveam să-l dezvoltăm la Săbolciu, împreună cu doamna profesor Mihaela Biriș. „E vorba despre un proiect inițiat de dna educatoare Ecaterina Grecu, de la Grădinița nr. 41 din Oradea, în luna aprilie și se derulează în doi ani. În prima etapă, în cadrul activității „Prietenia - un dar prețios”, s-a urmărit cunoașterea reciprocă (a partenerilor). În luna mai vorbim chiar despre „Mânuțele prieteniei”, realizarea de colaje cu fotografiile copiilor implicați. Aflăm de la partenerii noștri orădeni că ei au colectat deja cărți pe care le vor dărui școlii noastre. În luna iunie vor avea loc vizite – „Să ne cunoaștem prietenii (partenerii), când vor veni orădenii la noi”...
Săptămâna voluntariatului 
Tot de la interlocutorul nostru (doamna profesor Mihaela Biriș), aveam să aflăm despre parteneriatul pe care școala l-a încheiat cu ABA Crișuri Oradea pentru Săptămâna voluntariatului, constând în acțiuni de ecologizare pe vechiul mal al Crișului Repede, fiind implicați elevii claselor a VI-a și a VII-a de la Săbolciu, dar și cei din clasa a VII-a de la Săcădat, coordonați de prof. Nicoleta Mocan, cu acțiuni de ecologizare în parcul și zona centrală, aproape de Primăria Săcădat și pe Valea Chijicului.
Împrejmuirea terenului de sport – o așteptare!
Cu doamna director Gabriela Þîrțiu am povestit despre realizări și neîmpliniri. Știam că dl primar Aurel Popa a fost un prieten al școlii și al copiilor, ajutându-i în măsura posibilităților...
„Sala de clasă a celor din a V-a de la Săbolciu a fost reabilitată în totalitate, inclusiv bănci noi. Centrala termică funcționează excelent, numai lemne să avem. Și avem, o curte plină! Poate le-ați văzut. Magazie ne mai trebuie. O avem prinsă în proiect. În săptămâna „Școala astfel”, dl primar ne-a achiziționat o stație de amplificare cu baxe uriașe, care a costat circa 45 de milioane. Suntem în așteptare cu împrejmuirea terenului de sport în prelungirea curții școlii; avem promisiuni că se va realiza până la începutul lunii iunie...”
Însoțiți de doamna director, am trecut să vedem sala de clasă a cincireilor, curtea și terenul de sport, dar am trecut să salutăm și vedetele clasei I, pe Alexandra (fetița cu ochi albaștri), pe care am reperat-o la Oșorhei, când am pozat-o cu cozonacul...
Pe cei mai mici școlari ai Săbolciului i-am găsit printre calculatoare, în cabinetul de informatică; nu aveau oră IT, ci oră de lectură: descifrau tainele textelor literare, împreună cu buna lor învățătoarea Simona Sotoc. (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiecte și așteptări, la grădinița și școala din Săcădat și Săbolciu.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 13:58:55 Ora de vară a Europei de Est