Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Târgul ofertelor educaționale pentru învățământul profesional

Joi și vineri, la C.T. „Mihai Viteazul”

Târgul ofertelor educaționale pentru învățământul profesional

Ca specialist într-ale învățământului profesional, dl inspector școlar Florian Mieluț a salutat în februarie 2012 Ordinul de ministru (M.E.C.T.S.) prin care s-a aprobat Metodologia de organizare și funcționare a învățământului profesional de 2 ani, calendarul pentru selecția și înscrierea elevilor...

Cea de-a doua bucurie a venit joi și vineri (17-18 mai 2012), când, la sala festivă a Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea dl inspector școlar a coordonat Târgul ofertelor educaționale pentru învățământul profesional.
Programul „Alege-ți drumul!”
Despre programul „Alege-ți drumul!” ne-a vorbit cu încântare un alt profesor inginer, doamna Monica Gale – formator de olimpici naționali la Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși”.
„Programul „Alege-ți drumul!” reprezintă un nou început pentru învățământul profesional în România, o rută de educație și pregătire practică care vizează integrarea mai ușoară a viitorilor absolvenți pe o piață a muncii aflată într-o continuă schimbare. El se adresează tuturor elevilor clasei a IX-a cuprinși în învățământul liceal care doresc să beneficieze de oportunitățile oferite de o profesionalizare accelerată, prin trecerea la un program specializat, și ne-a enumerat și avantajele acestui program: *poți dobândi o calificare profesională care îți permite să obții mai rapid un loc de muncă și să ai salariu mai devreme decât colegii tăi, care optează pentru bacalaureat *vei beneficia, prin intermediul unui program național de susținere a învățământului profesional, de o bursă de studiu lunară în cuantum de 200 RON *pe parcursul vacanțelor, după încheierea stagiului de practică, vei putea continua să lucrezi pe o perioadă determinată (cu respectarea condițiilor legale) pentru a câștiga bani *angajatorii îi vor susține (acolo unde condițiile permit acest lucru) pe cei mai buni dintre elevi prin burse suplimentare de practică *după finalizarea acestui program poți, în același timp, să lucrezi și să îți continui studiile în cadrul liceului.
Descrierea programului
„Alege-ți drumul! se va desfășura pe o perioadă de doi ani, după clasa a IX-a, ca parte a filierei tehnologice a învățământului liceal. În primul an de organizare, pregătirea teoretică reprezintă 40% în ansamblul formării oferite, în timp ce pregătirea practică va reprezenta 60%. În al doilea an de învățământ profesional, importanța pregătirii teoretice va scădea până la un sfert din totalul orelor, în timp ce accentul se va pune în și mai mare măsură pe pregătirea practică, cu o pondere de 75%. Pe parcursul celor doi ani de studiu ai posibilitatea să parcurgi disciplinele pentru învățământul obligatoriu și modulele de pregătire de specialitate pentru calificare profesională. Programul îți oferă pregătire practică pentru un acces mai rapid la un loc de muncă și, implicit, la independență financiară.
Finalitatea programului
Finalitatea programului constă în dobândirea unui certificat de calificare profesională cu care te poți angaja imediat după terminarea studiilor, în România și în Uniunea Europeană. De asemenea, în urma finalizării programului dobândești certificatul de absolvire a învățământului obligatoriu, certificat care îți permite să continui studiile în învățământul liceal (din clasa a XI-a)”.
Opt școli cu 11 clase
La târgul organizat de Inspectoratul Școlar Județean Bihor au onorat dl Dorel Drăghici – director executiv al AJOFM Bihor, dl Nicolae Hoduț – director al ITM (Inspectoratul Teritorial de Muncă), inspectorul școlar general adjunct, dl prof. Nicolae Ungur, inspectorul școlar de specialitate, coordonatorul manifestării, prof. ing. Florian Mieluț și gazda evenimentului, dl profesor dr. Ruben Filimon, care a salutat prezența la târg a colegilor din cele opt colegii tehnice și grupuri școlare din Oradea și județ.
Rând pe rând, vorbitorii au salutat revenirea la învățământul profesional, subliniindu-se faptul că astfel cresc șansele pentru a obține un loc de muncă la absolvire.
1.Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” din Oradea a venit la târg cu o ofertă pentru o clasă de 28 de elevi în domeniul Construcții, instalații și lucrări publice, calificarea instalator instalații tehnico-sanitare și de gaze
2.Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, cu domeniul Turism și alimentație, calificarea bucătar (28 locuri)
3.Colegiul Tehnic „Traian Vuia”, cu domeniul Mecanică, calificarea mecanic auto (28 locuri) și domeniul Turism și alimentație (28 locuri), calificarea lucrător hotelier
4.Grupul Școlar Agricol din Salonta, cu Mecanică – mecanic agricol (28) și Agricultură – agricultor culturi de câmp (28)
5.Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” din Beiuș, cu Mecanică – lăcătuș construcții metalice și utilaj tehnologic (28) și Fabricarea produselor din lemn – tâmplar universal (28)
6.Grupul Școlar Agricol Cadea, cu Mecanică – mecanic agricol (28)
7.Colegiul Agricol Valea lui Mihai, cu Mecanică – mecanic agricol (28) 
8.Grupul Școlar Industrial Suplacu de Barcău, cu Mecanică – mecanic pentru echipamente foraj extracție (28 de locuri).
Vineri dimineața, în cea de-a doua zi, târgul a fost vizitat și de clase de elevi. La ora vizitei noastre, am surprins cinci clase: patru de la C.T. „C-tin Brâncuși”: IX C – mecatronică, însoțiți de prof. Florica Avrămuț, IX B – prof. Gheorghe Rugan, IX A – prof. Florica Luncan și IX D – prof. Mariana Ogbarschi, și o clasă de la C.T. „Traian Vuia”, IX I -  turism, prof. Anita Liber.
Cele mai curtate standuri au fost standul gazdelor (din pricina produselor oferite de bucătarul casei) și cel al salontanilor pentru simulatorul de circulație... (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Târgul ofertelor educaționale pentru învățământul profesional.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 11:27:12 Ora de vară a Europei de Est