Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Despre strategia culturală a municipiului Oradea

Cu primarul Oradiei, dl ing. Ilie Bolojan și dl senator Cornel Popa

Despre strategia culturală a municipiului Oradea

Miercuri, 23 mai 2012, la sala „Arcadia” a Teatrului „Regina Maria”, a avut loc o întâlnire a directorilor (managerilor) de instituții culturale, cu primarul municipiului Oradea, dl ing. Ilie Bolojan, senatorul Cornel Popa, consilieri locali (județeni) ai comisiei de cultură și învățământ, personalități ale vieții culturale din Oradea, pe teme legate de strategia culturală a municipiului Oradea.

„Să dăm o motivație orădenilor să vină în centru”
Pentru început dl primar Ilie Bolojan s-a referit la „direcțiile (lucrurile) care cred că sunt valabile indiferent cine va fi primar. Cum să gestionăm banii pe care îi avem, ca orașul să fie guvernat.
Ca orașul să se dezvolte este nevoie ca economia să funcționeze. Motorul dezvoltării este creșterea economică”, a explicat dl primar.
O primă direcție este atragerea de companii mari în Oradea (pentru a genera cerere pe piața forței de muncă); cea de-a două este o infrastructură de bună calitate; 3.punerea în valoare a lucrurilor care deosebesc Oradea de celelalte orașe (clădirile cu patrimoniu, Cetatea Oradea); 4.dezvoltarea zonei centrale (renovarea fațadelor, refacerea rețelei de canalizare, extinderea suprafeței pietonale – „pentru a face centrul mai prietenos”), iar în respectivele spații se vor derula evenimente – „să dăm o motivație orădenilor să vină în centru”. Cât va fi vara de lungă, la sfârșit de săptămână, va trebui să avem parte de evenimente culturale de un înalt nivel în centrul orașului. „Va trebui să creăm și alte puncte de atracție pentru a veni în zona centrală. 5.Reabilitarea Palatului Vulturul Negru, inclusiv sălile de spectacole; 6.punerea în valoare a casei Darvaș, încă un punct de interes în zona Iosif Vulcan; așadar, oferirea de „ancore turistice” celor care vin în Oradea; 7.dl primar a focalizat apoi atenția generală asupra Cetății Oradea, cu lucrări în curs de 20 de milioane de euro, fonduri europene, din care consumate circa 6-7 milioane, la final vor mai rămâne de reabilitat zidurile exterioare; 8.s-a făcut apoi vorbire despre Sinagoga de pe Independenței (malul Crișului); 9.despre hărțile turistice care vor fi montate în zone. Pentru susținerea proiectelor și evenimentelor culturale, municipalitatea va aloca fonduri corespunzătoare. „Vom schimba sistemul de finanțare, alocând sume mai mari pentru susținerea evenimentelor culturale în stare să genereze mișcare, spectacole...” a mai spus dl primar.
Se vrea un oraș viu, manifestări care să aducă Oradea în față  
Vorbitorii au abordat o paletă largă de aspecte, în general, fiecare și-a prezentat cu calm punctul de vedere, iar domnul primar și-a luat notițe, ca un „elev” cuminte și silitor. Au fost și cazuri în care unii s-au aprins, simțindu-se nedreptățiți (e cazul artiștilor profesioniști care nu au spații corespunzătoare de expunere și nici nu beneficiază de finanțare, precum amatorii). Doamna director Ligia Mirișan e de părere că ar trebui să existe întâlniri periodice ale reprezentaților instituțiilor pentru a se pune de acord și a concerta mai bine activitățile. Dl Radu Matei (directorul C.J.C.P.C.T. Bihor) a fost intrigat de faptul că organizatorii sebărilor Cetății Oradea nu consultă specialiștii Centrului care le-ar fi putut oferi informații prețioase și chiar artiști (și meșteri) locali și județeni, ca să nu se apeleze la meșteri populari din alte județe. S-au spus lucrurilor pe nume și în cazul unor primari care își angajează verișoara la bibliotecă, dar ea nici nu vine la serviciu. Tot măria sa primarul nu angajează director de cămin cultural pentru că nu are bani! Directorul Școlii de Arte „Francisc Hubic”, dl prof. Marian Boboia, ar dori ca artiștii săi să fie mai „exploatați”, mai prezenți pe scenele orădene, nefiind solicitați potrivit calităților și renumelui pe care și l-au câștigat. Din partea ONG-urilor a luat cuvântul Tiberiu Moraru, un sufletist de calibru și de bun-simț, care nu reproșează nimănui nimic, dar a ținut să semnaleze un fapt incredibil: datorită unui management județean prost, revista Familia Română a trebuit mutată la Baia Mare. Directorul Muzeului Þării Crișurilor, dl Aurel Chiriac, își susține cauza și pledează în continuare pentru spațiul de 15.000 mp; în cei 5.000 mp oferiți în Cetatea Oradea, abia dacă ar putea să-și amenajeze un depozit. Domnia sa atrage atenția că avem de a face cu patru muzee în unul singur (arte, etnografie, istorie și arheologie și științele naturii), cu 400.000 de piese și cu mobilier specific. Dl primar nu vede o soluție viabilă cum s-ar putea finanța (întreține) un asemenea colos. Directorul revistei „Familia”, domnul Ioan Moldovan, ar dori mai mulți bani pentru proiectele cu adevărat serioase, o jurizare profesionistă făcută de o „instanță moral-profesională” care să facă o ierarhizare pe criteriul calității și responsabilității. Scriitorul Ioan F. Pop e de părere să se revină la premiile de excelență sau cum se vor fi numind ele pentru stimularea valorilor (scriitorilor) pentru că altfel, peste 20-30 de ani nu vor mai exista scriitori în urbea noastră!
Oradea - oraș cultural european!    
Dl prof. univ. dr. Ioan Horga a venit cu propunerea ca și Oradea să-și depună candidatura pentru oraș cultural european, pentru 2020, motivând și cum să o facă și de ce, alături de Cluj-Napoca, Timișoara și Iași... Doi ani ar avea acces la finanțări europene și la un buget național și s-ar putea și înfrăți cu un oraș din Serbia sau Irlanda. Distinsul profesor univ. dr. Viorel Faur a aruncat săgeți spre Universitate, încercând să le deschidă directorilor ochii spre a vedea o realitate pe care mulți o ignoră: la Universitate învață 22.000 de studenți, îndrumați de 1.000 de cadre didactice. În total fac 23 de mii de suflete, dintre care cu siguranță 10.000 sunt buni! E vorba despre un potențial demn de luat în seamă... Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Despre strategia culturală a municipiului Oradea.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 19:40:49 Ora de vară a Europei de Est