Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Proiectul „Școala, șansa mea!

Universitatea din Oradea și Inspectoratul Școlar Județean Bihor implementează

Proiectul „Școala, șansa mea!

Universitatea din Oradea în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor implementează în perioada 1 iulie 2010 – 30 iunie 2012 proiectul ȘCOALA, ȘANSA MEA! cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltare Resurse Umane, Axa prioritară 2 „Corelarea învățării pe tot parcursul vieții cu piața muncii” Domeniul major de intervenție 2.2. „Prevenirea și corectarea părăsirii timpurii a școlii”.

Obiectivul general al proiectului este prevenirea și corectarea abandonului școlar în localitățile unde locuiesc elevii vizați în cadrul grupului-țintă, prin facilitarea accesului la educație a grupurilor vulnerabile, cu risc de părăsire timpurie a școlii.
Grupul-țintă al proiectului este alcătuit din 100 de elevi cu risc de părăsire prematură a școlii, părinți ai acestora și cadre didactice din cinci localități din județul Bihor: Avram Iancu (20 elevi), Bogei (20 elevi), Cărăsău (15 elevi), Leș (15 elevi), respectiv Șuncuiuș (30 elevi). Criteriile de selecție a elevilor din grupul-țintă au fost în acord cu principiile generale ale POSDRU privind egalitatea de șanse și nediscrimininarea: elevul este înmatriculat în în ciclul școlar gimnazial, elevul provine dintr-un mediu familial și socio-economic defavorizat, nu a mai beneficiat de alte proiecte / programe de sprijin, are rezultate școlare modeste, prezentând astfel risc de eșec școlar, elevul și familia acestuia doresc să participe la implementarea programului de terapie cognitivă A și B.
Principalele activități desfășurate în cadrul proiectului au fost următoarele:
A.1 - Întâlnirea membrilor echipei de management a proiectului în scop organizatoric (lunile 1-24);
A.2 - Conferință de presă – informare privind obiectivele / desfășurarea proiectului (lunile 1, 10, 13 și 23);
A.3 - Monitorizare și diseminare (lunile 1-24);
A.4 - Desfășurarea campaniei de informare și conștientizare a elevilor privind importanța prevenirii părăsirii timpurii a școlii, precum și efectele pe termen lung ale abandonului școlar în viața individului adult (lunile 2 și 3, reluată în lunile 9 și 10);
A.5 - Elaborarea procesului de contractare și achiziție (lunile 1-4, reluată în lunile 7-9, respectiv 17-24);
A.6 - Desfășurarea campaniei de chestionare a elevilor și a părinților aparținând grupului-țintă în scopul identificării tipurilor de situații personale care generează riscul abandonului școlar (luna 4);
A.7 - Masa rotundă cu tema „Școală – Comunitate – Părinți” (lunile 4 și 16);
A.8 - Realizarea cursului de formare „Școală – Comunitate”, adresat profesorilor care vor asista elevii incluși în programul de terapii cognitive A și B (luna 5);
A.9 - Editarea și lansarea unui „Ghid de consiliere pentru profesori”, adresat celor care lucrează cu elevii având risc de părăsire timpurie a școlii (lunile 5 și 6, reluată în lunile 9 și 10);
A.10 - Servicii de consiliere pentru părinți prin intermediul cursului „Școala părinților”, susținut de către formatori agreați ai CCD Bihor (luna 6);
A.11 - Implementarea programului de terapii cognitive A și B adresat elevilor ce prezintă risc ridicat de părăsire timpurie a școlii (lunile 6-12 și 13-23);
A.12 - Desfășurarea unor activități specifice pentru promovarea și îmbunătățirea abilităților sociale ale elevilor cu risc ridicat de abandon școlar (lunile 9-12, reluată în lunile 18, 23 și 24);
A.13 - Conferință științifică pe problematica părăsirii timpurii a școlii (luna 12);
A.14 – Audit financiar (lunile 12 și 24)
Activitatea principală desfășurată în cadrul proiectului „Școala, șansa mea! a fost reprezentată de Implementarea programului de terapie cognitivă A și B, adresat elevilor ce prezintă risc ridicat de părăsire timpurie a școlii. Obiectivul central al acestei activități a fost dat de creșterea ratei de participare a elevilor cu risc major de părăsire timpurie a școlii la educația formală, prin implicarea lor în programe educaționale desfășurate după încheierea orelor de curs obligatorii. Concret, în fiecare zi de luni până joi a săptămânilor de școală, elevii vulnerabili din punctul de vedere al rămânerii în sistemul educației formale au participat la o serie de activități didactice de aprofundare și consolidate a cunoștințelor teoretice dobândite la clasă. În acest sens, disciplinele școlare incluse în programul de Terapii cognitive A și B desfășurate prin proiectul Școala, șansa mea! au fost următoarele: S08 Avram Iancu – Limba engleză, Limba română și Matematică; S08 Bogei – Limba română și Limba Engleză; S08 Cărăsău și S08 Leș – Limba română și Matematică, respectiv GRI Șuncuiuș – Istorie și Limba engleză. Disciplinele școlare menționate au fost selectate în funcție de nevoile educaționale ale elevilor incluși în grupul-țintă raportate la rezultatele lor școlare, precum și în funcție de disponibilitatea cadrelor didactice de a se implica în proiect. Activitățile didactice propriu-zise au constat în efectuarea temelor de casă, aprofundarea unor noțiuni de specialitate insuficient înțelese în clasă, efectuarea unor exerciții suplimentare pentru elevii clasei a VIII-a, precum și alte tipuri de activități (jocuri, concursuri, lecturi suplimentare, vizionarea de filme documentare etc.).
Rezultatele obținute
100 de elevi participanți la activitățile de terapii cognitive de tip A și B; 2700 de elevi conștienți privind importanța participării la educația formală; 500 părinți responsabili în ceea ce privește viitorul propriilor copii; 5 unități de învățământ în care s-a creat un climat pozitiv de muncă în echipă, respectiv sentimentul apartenenței la grup prin activități extrașcolare; 5 comunități locale conștiente de importanța păstrării copiilor în sistemul educațional pentru cât mai mult timp; o bază de date cuprinzând informații despre elevii cu risc de abandon școlar, familiile acestora, factori de risc, mod de viață, cultura familiei, nivelul său de educație etc.
Persoană de contact: conf. univ. dr. Valentin Blândul, Universitatea din Oradea, D.P.P.P.D., Str. Universității , nr. 1, Oradea, jud. Bihor, Tel: / fax  0259 408788, 0745 267047, e-mail bvali73@yahoo.com
Manager de proiect: conf. univ. dr. Valentin Cosmin Blândul

Trimite email
joi, 1 mai 2025, 18:13:51 Ora de vară a Europei de Est