Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Pe urmele lui Don Quijote

De la Biharia, „În lumina reflectoarelor...”

Pe urmele lui Don Quijote

În luna mai 2012, cinci cadre didactice de la Școala „Csokonai Vitéz Mihály” din Cauaceu – structura Școlii din Biharia (Popovici Magdolna - director, Oros Erika – coordonator de proiect, Farkas Tünde, Molnár Katalin și Benchiu Mihaela, profesori) au reprezentat școala, județul și România în cadrul întâlnirii de proiect care a avut loc în Spania.

Este vorba despre proiectul finanțat de Comisia Europeană, prin programul sectorial Comenius al Programului de învățare pe tot parcursul vieții „Spotlight on the European culture and cultural capitals of Europe” (În lumina reflectoarelor cultura europeană și capitale culturale ale Europei – Reflektorfényben az európai kultúra és Európa kultúrális fõvárosai).
Evenimentul a fost găzduit de cadrele didactice și elevii Școlii CEIP Victorio Macho din Burguillos de Toledo din Spania. Aici s-au întrunit profesorii și elevii școlilor partenere din Karácsony Sándor Általános Iskola (Debrețin - Ungaria) – coordonatorul principal al proiectului, Instituto Comprensivo „Don Milani” (Paesana-Italia), Bachelievler Adnan Menderes Anadolu Lisesi  (Istanbul - Turcia), Ecole Elementaire 159 aveneu Permentier (Paris - Franța) și Școala cu clasele I-IV „Csokonai Vitéz Mihály” (Cauaceu - România) la ultima întâlnire din cadrul acestui proiect.
Agenda întâlnirii a cuprins prezentarea partenerilor în cadrul festivității de deschidere; prezentarea produselor realizate de către participanții țărilor partenere legate de tema propusă de coordonatorul din Spania și anume El Greco și cântecul propus Corazon latino; prezentarea activităților locale realizate de fiecare partener în perioada dintre întâlniri; activități comune în școală cu elevii claselor implicate în proiect. S-au vizitat instituții culturale, muzee, expoziții, biserici, catedrale, castele, atât în Toledo care este capitala provinciei cu același nume și face parte din provincia autonomă Castilla -La Mancha, cât și în Madrid, minunata capitală a Spaniei.
Toledo, fiind orașul cavalerilor situat în inima Spaniei, este situat pe un deal și este înconjurat din 3 părți de fluviul Tajo, cel mai lung râu din peninsula Iberică. În piața orașului apare silueta din bronz în mărime naturală a unui Don, nimeni altul decât Don Miguel de Cervantes. Povestea spune că prin Toledo au trecut chiar cei doi eroi temerari Don Quijote și Sancho Panza. Cele mai importante atracții din Toledo sunt Catedrala (Sacristia catedralei conține numeroase picturi semnate de El Greco și de Caravaggio, Goya, Rafael, Rubens), Biserica Santo Tome care a devenit celebră datorită faptului că găzduiește una din cele mai cunoscute lucrări ale lui El Greco (Înmormântarea contelui de Orga), Biserica San Juan de los Reyes, Sinagoga Santa Maria la Blanca (astăzi muzeu, se află în continuare în posesia bisericii catolice și care reflectă cooperarea dintre cele 3 culturi: creștină, evreiască și maură în această regiune din Evul Mediu până astăzi), Piața Zocodover unde se găsește fortăreața Alcázar, cea mai cunoscută clădire din Toledo. Fortăreața a jucat un rol important în timpul Războiului civil spaniol. După război, cetatea a fost refăcută, iar astăzi găzduiește Biblioteca regiunii Castilia -La Mancha și Muzeul Armatei. Numeroase porți se păstrează până în zilele noastre în Toledo, printre care poarta Bab-al-Mardum (cea mai veche, construită de mauri), Puerta del Sol (datând din secolul al XII-lea) sau Puerta del Cambrón (din secolul al XVI-lea).
Am ajuns și la Madrid, capitala perfectă în care fotbalul se îmbină cu arta, religia și monumentele regale. Aici am vizitat Muzeul Prado, Muzeul Thyssen Bornemisza, Centrul de Artă regina Sofia, Templo de Debod, Torres Kio ( Puerta de Europa), Puerta de Sol, Palatul Regal, Plaza de Toros, Parcul Retiro. Spre bucuria elevilor am fost și pe Stadionul Santiago Bernabeu.
La întâlnirea coodonatorilor de proiect s-au discutat despre evaluarea activităților, completarea raportului final, produsele finale. 
Cu toții am fost de acord că acest proiect a fost un pas imens pentru a intra în marea familie europeană, oferind nenumărate informații, înțelegerea importanței de a cunoaște o limbă străină și comunicarea cu ajutorul acesteia, legarea de prietenii cu copii și dascăli din lumea întreagă. Proiectul având succes în rândul elevilor și dascălilor, dorim să-l continuăm chiar și cu aceiași parteneri, un alt proiect în anul școlar următor. (Popovici Magdolna)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Pe urmele lui Don Quijote.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 17:11:19 Ora standard a Europei de Est