Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Să vegheați la respectarea plămânului natural al pământului, numit pădure!”

Simpozionul Național ,,Să ocrotim pădurea și mediul înconjurător”

„Să vegheați la respectarea plămânului natural al pământului, numit pădure!”

La Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca s-a desfășurat joi (7 iunie 2012), cea de-a doua ediție a Simpozionului Național ,,Să ocrotim pădurea și mediul înconjurător”.

Simpozionul face parte din proiectul național „Ecoșcoala”, derulat în perioada 2011 - 2012, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Agenția pentru Protecția Mediului Bihor, Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic și de Vânătoare și trei școli (din Mădulari - Vâlcea, Brad – Hunedoara și București).
În deschiderea simpozionului, dra profesor Daniela Lăcrimioara Frese (director adjunct al liceului și membru al echipei de proiect) a prezentat invitații, coordonatorii proiectului și agenda manifestării. În prezidiu au fost invitați: dl ing. Teodor Coste – primarul comunei Tinca, dna Daniela Tutos – reprezentantul Fundației Ruhama și dl prof. Iuliu Orban (coordonator al simpozionului), care a vorbit despre proiectul național „Ecoșcoala”, domnia sa făcându-se „vinovat” (alături de prof. Minodora Popa) de nașterea în Tinca a Parcului „Promenada”, inaugurat duminică, 3 iunie 2012. În intervenția sa, dna profesor Lola Aura Oana a abordat tema „A fi ecologist”, din perspectiva cadrului didactic preocupat să determine elevii să aibă un comportament ecologic.
„Nu se distrug pădurile!”
Șeful Ocolului Silvic Tinca, dl ing. Moisa Tudorel Madear, având la activ 30 de ani în domeniu, este cel mai în măsură să emită pretenții și să se pronunțe asupra administrării fondului forestier. Domnia sa a lansat săgeți către comunitate și mai cu seamă spre unii jurnaliști care scriu despre pădure în totală necunoștință de cauză, vorbind despre „defrișări masive”, fără să cunoască semnificația termenului „defrișare”. Dl inginer s-a referit apoi la administrarea fondului forestier din Ocolul Silvic Tinca pe care îl conduce, vorbind despre acele lucrări tehnice (tăieri) care se fac din 10 în 10 ani și despre împăduririle care se fac prin regenerare naturală. „În fapt, nu se distrug pădurile. Oamenii nu înțeleg exact ce se întâmplă acolo. Silvicultura a avut niște titani în gospodărirea fondului forestier...” Referindu-se la tema simpozionului, dl inginer a lansat un îndemn la adresa slujitorilor școlii și elevilor: „Să vegheați la respectarea plămânului natural al pământului, numit pădure!”
„Să împărțim parcul pe clase și să lansăm o întrecere între ele pentru întreținerea lui”
Vorbind despre parcul comunei, în suprafață de 1, 5 hectare, dl primar Teodor Coste dorește în continuare o bună colaborare cu școala în administrarea lui, dar și pentru alte lucrări de igienizare. „Din păcate vedem bănci rupte, se fură coșurile, găsim trandafiri rupți. Nu e bine deloc ce se întâmplă. La orele de dirigenție ar trebui să se pună accent și pe ocrotirea naturii. Pentru că tot ce se face se face din banii noștri. Să reînviem tradiția întâlnirilor din parc”, a mai spus dl primar.
Sceneta „Avem o singură planetă”
Înainte să înceapă prezentările în PowerPoint, cei mai mici ecologiști, elevii dnei profesor Dorina Negrean (Alexandra Ciotea, Denisa Ungur, Flavius Dănilă și Adrian Marian) ne-au prezentat sceneta „Avem o singură planetă”, vorbindu-ne despre revista clasei, unde ei consemnează despre preocupările lor ecologice, demne de toată lauda.
La cea de-a doua ediție a simpozionului s-au primit 72 de lucrări, care au fost publicate în cartea simpozionului, coordonată de doamna director Viorica-Ana Madear și dl prof. Iuliu Orban, după cum aveam să aflăm din prezentarea dnei prof. Simina Gabor. S-au primit lucrări din toată țara, de la cadre didactice care lucrează în învățământul preșcolar, primar, gimnazial și liceal, din Pitești, Timișoara, București, Cugir, Sâmbăta, Satu Mare, Salonta, Buzău, Caransebeș, Oradea, Rădăuți, Toplița, Bogdănești – Bacău, Însurăței, Iași, Marghita, Ruscova, Brăila, Șoimi, Făget, Poiana Sibiului, Săcuieni, Lupeni, Tulcea, Olcea, Săud – Buntești, Gurbediu și Tinca...
În cadrul prezentărilor în PowerPoint ne-au reținut atenția lucrările: Rolul educației ecologiste și de protecție a mediului în școală (autor prof. Madear Viorica – Ana), Influența omului asupra poluării mediului înconjurător (prof. Frese Daniela Lăcrimioara), Noi date privind galele din zona Tinca (prof. dr. Ilie Aurelian Leonardo), Natura și omul (prof. Anton Carmen Monica), elevul Răzvan Iova a prezentat lucrarea colegei sale Guț Rebeca, iar dl fotograf Szuhai Alexandru ne-a prezentat imagini din Munții Apuseni.
Lecturând cartea simpozionului, am descoperit printre autorii lucrărilor și nume cunoscute, elevi și dascăli colaboratori: eleva Ioana Dzițac, prof. Ana Mărcuț, Titiana Vesa și Mirela Bulc.
La finalul simpozionului au fost înmânate diplome, iar concluzia ne-a condus spre reușita manifestării. (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze (72 de poze), accesați Galeria foto: „Să vegheați la respectarea plămânului natural al pământului, numit pădure!”

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 13:58:19 Ora standard a Europei de Est