Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Probele de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba și literatura română/maternă

Bacalaureatul

Probele de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba și literatura română/maternă

Miercuri, 13 iunie 2012, s-a încheiat proba de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba și literatura română (proba A) din cadrul primei sesiuni a examenului național de bacalaureat 2012.

Potrivit datelor furnizate de inspectoratele școlare județene până la ora 16.00, numărul elevilor prezenți a fost de 17.548. Dintre aceștia, doi candidați au fost eliminați din cauza unor tentative de fraudă penalizate ca atare de regulamentele în vigoare. Astfel, într-un centru de examinare din județul Neamț un elev a încercat să folosească telefonul mobil, în timp ce un alt elev (județul Călărași) a recurs la mijloace auxiliare interzise de metodologia examenului de bacalaureat. În total, în cele trei zile ale acestei probe au fost eliminați 16 elevi.
Tot astăzi, a început și evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă (proba B): 13-15 iunie. Pentru susținerea acestei probe au fost prezenți 4.492 candidați, toți finalizând examinarea fără incidente (0 eliminați). Biroul de presă
 
Bacalaureatul în județul Bihor
Un caz special la Oradea
În județul Bihor, comisia județeană de bacalaureat este formată din inspectorul școlar general, prof. Dumitru Daniel Negrean, în calitate de președinte, profesor Ilie Crăciun – inspector școlar de specialitate, în calitate de vicepreședinte, doi secretari: Horea Abrudan și Ismet Omer – inspectori școlari, precum și cinci membri, între care informaticianul Cristian Iuhas, responsabil cu activitatea de comunicare virtuală.
Miercuri, aveam să aflăm de la vicepreședintele comisiei județene, dl prof. Ilie Crăciun (dl președinte era plecat la București) că în Oradea avem un caz special: din motive medicale, un elev de la Gr. Șc. Teologic Romano-Catolic „Szent Laszlo” susține probele de bacalaureat la domiciliu.
La actuala ediție a Bacalaureatului, la nivelul județului, s-au înscris 5.772 de candidați; pentru proba de competențe la limba și literatura română, proba A, 3.574; pentru proba B (competențe la limba maternă): 736 la limba și literatura maghiară, 13 la limba și literatura germană, 27 la limba și literatura germană; pentru proba C (competențe la limbile moderne): 4.760 la limba engleză, 393 la limba franceză, 70 la limba germană, 16 la spaniolă, 4 la limba italiană și un candidat la limba ebraică. La proba D, de competențe digitale s-au înscris, potrivit datelor furnizate de dl vicepreședinte, inspector Ilie Crăciun, 4.969 de candidați.
La nivelul județului Bihor, bacalaureatul se desfășoară în 47 de centre de examen (pentru competențe), 20 de centre de evaluare și două subcomisii (la Tinca și Săcuieni) în cazul probelor scrise; în Oradea, pentru competențe funcționează 29 de centre, iar pentru scris 11 centre.
„Activitatea este monitorizată de către un reprezentant al M.E.C.T.S., inspectori școlari și directori de unități de învățământ. Noutatea este că și în centrele de examen pentru competențe au fost montate camere video”, ne-a declarat vicepreședintele comisiei județene, dl prof. insp. Ilie Crăciun.
În Bihor nu am avut cazuri de fraudă
Pentru a lua pulsul examenului de maturitate, am trecut pe la trei centre de examen, unde am stat de vorbă cu președinții centrelor, respectiv directorii colegiilor (prof. Dorel Șaitoș, la C.T. „Traian Vuia”, prof. dr. Ruben Filimon, la C.T. „Mihai Viteazul” și doamna prof. Maria Onița la C.N. „Mihai Eminescu”).
„Anul acesta avem înscriși pentru susținerea examenului de bacalaureat 491 de candidați, din care 160 de restanțieri; în acest sens au fost constituite patru comisii cu opt profesori de specialitate, la română, de exemplu, iar la limba maghiară, doar o comisie pentru cei 40 de candidați”, ne-a spus dl director Dorel Șaitoș.
La Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” s-au înscris pentru proba de competențe la limba română 264; au susținut proba 263, unul nu s-a prezentat (262 la zi și un restanțier); la limba maghiară s-au înscris 36 de candidați, după cum am aflat de la directorul colegiului, prof. dr. Ruben Filimon.
„Dorința mea este de a nu se răsturna valorile”
„Candidații trebuie să dovedească faptul că bacalaureatul este un examen de absolvire, de evaluare a cunoștințelor  achiziționate în patru ani de liceu și 12 ani de școală, și dorința mea este de a nu se răsturna valorile, să se păstreze ierarhia valorilor din anii de școală.
La limba și literatura română, subiectele li s-au părut potrivite ca și nivel de dificultate. Rezultatele sunt foarte bune. La nivelul centrului nostru, comisiile sunt formate din profesorii: Veronica Marton, Petronela Moldovan, Ramona Tătar, Roxana Vac, Patricia Bodea și Sorina Duică, pentru limba și literatura română, respectiv Agoston Emese și Somarjai Eniko la limba maghiară. Am fost monitorizați de doamna director Simona Martin, directorul Colegiului Național „Iosif Vulcan”, în calitate de delegat din partea comisiei județene”, ne-a declarat directorul Colegiului Național „Mihai Eminescu”, dna profesor Maria Onița.  
La C.N. „Mihai Eminescu”, proba de competențe la limba și literatura română a fost susținută de 287 de candidați (toți la zi), iar la limba maghiară s-au înscris 80 de candidați.
Pentru probele scrise sunt 400 de candidați înscriși, 287 de la C.N. „Mihai Eminescu”, iar restul de la Liceul de Artă. (Ovidiu Dan)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 11:34:29 Ora de vară a Europei de Est