Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Marea familie a clasei a III-a C, la ora bilanțului

La Eco Școala „Avram Iancu” din Oradea

Marea familie a clasei a III-a C, la ora bilanțului

Clasa a III-a C i-a invitat pe toți cei dragi să participe la festivitatea de încheiere a celui de-al treilea an școlar din viața de elev.

Așa că, vineri, 15 iunie 2012 , timp de aproape două ore, elevii au evoluat în fața celor prezenți, stârnind aplauze și primind felicitări.
Serbarea a debutat cu promisiunile făcute de fiecare pentru anul școlar care va veni, dar fiecare și-a recunoscut cu obiectivitate și neîmplinirile. Era momentul să intre în scenă dansatorii de „profesie”, îndrumați de dl instructor Andrei Culda, cu două momente distincte, pentru a-și demonstra clasa, la vârsta lor și cu experiența în twist, tango, cha-cha-cha și hip-hop.
 „Vedeta” clasei, Gavrilaș Patricia, acompaniată de celelalte fete, a încântat  și ne-au încântat cu piesa „Minunată ești copilărie”.
Doamna învățătoare a prezentat un material PowerPoint, o retrospectivă a tuturor activităților școlare și extrașcolare de peste an. Fiecare elev a primit câte un CD cu acest material.
Mici actori pe marea scenă
Pe scena improvizată în clasă, micii actori ne-au surprins plăcut cu cele patru scenete: D-l Goe, Vizită, Procesul lui Nică, Procesul fetei babei. Apoi, elevii și dna învățătoare și-au luat rămas bun de la colegii lor Galiș Bogdan și Borșoș Cezara care de la toamnă se vor muta cu familiile în Germania.
După muncă și răsplată! A urmat  recompensarea elevilor cu diplome (și un caiet de vacanță) pentru rezultatele obținute la învățătură și purtare. Toți cei 27 de elevi au primit diploma de absolvire, urmată de peste 120 de diplome acordate elevilor pentru aptitudini speciale. Astfel au fost premiați: cei mai atenți, cei mai activi, cei mai harnici, cei mai ascultători, cei mai ambițioși, cei mai buni povestitori, cei mai pasionați cititori, cei mai buni prieteni ai naturii, cei mai creativi, cei mai ordonați, cei mai sinceri prieteni, cei mai veseli, magicienii ortogramelor și semnelor de punctuație, cei mai buni la matematică, cei mai buni sportivi, solistul clasei, cei cu scrisul cel mai caligrafic, cei mai buni desenatori...
În încheiere, concluziile doamnei s-au dorit un cuvânt de învățătură:
„În septembrie, am prognozat un an dificil din cauza celor două operații noi, înmulțirea și împărțirea, la care s-au adăugat părțile de vorbire și de propoziție, analiza gramaticală, povestirea în scris a unui text, notele și duratele muzicale pe portativ și multe altele.
Cu toate acestea, ne-am făcut timp și pentru alte activități școlare și extrașcolare prin care ne-am relaxat, ne-am cunoscut mai bine, pentru închegarea colectivului în marea familie a albinuțelor. Am muncit mult, deoarece am avut cu cine...
De-acum vă veți juca, pentru că a sosit vacanța. Sunt sigură însă că nu veți uita de datoria voastră.
Dragi părinți, tot ce am realizat în cei trei ani, am realizat împreună; am clădit doar cu marele dumneavoastră concurs, pentru care vă mulțumesc mult! Am fost o mare familie!
Să ne revedem sănătoși!
Vacanță plăcută tuturor!
Aceasta este Monica; aceștia sunt cei 27 de copii ai săi, dimpreună cu partenerii lor – părinții, cu care alcătuiesc Marea familie! (Ovi Dan)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 05:11:50 Ora de vară a Europei de Est