Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Și la Hidișelu de Sus s-a cântat Gaudeamus

Plini de optimism și încredere

Și la Hidișelu de Sus s-a cântat Gaudeamus

Cine nu zâmbește nostalgic când aude frumoasele versuri cântate de ai noștri absolvenți? Pe mulți dintre noi aceste versuri ne poartă într-o călătorie în timp, pe vremea când, asemeni absolvenților de azi, eram și noi elevi, dornici să întoarcem o nouă filă în viața noastră…

ne bucurăm, așadar, cât încă suntem tineri”….
Pe vremea când cântam imnul absolvenților, tinerețea noastră era poate ultimul lucru la care ne gândeam…viața clocotea în noi și eram cu toții nerăbdători să pornim în această aventură numită VIAÞĂ!
Mă uit cu drag la copiii din jurul meu, care acum pun deoparte ghiozdanul de elevi de gimnaziu și vor fi pregătiți să înceapă o nouă viața… Atâtea vise și atâtea speranțe!  Ca părinți, încercăm să ne pregătim copiii pentru clipa când nu vom mai fi lângă ei, zi de zi și pas cu pas, să-i îndrumăm și să-i sfătuim, pentru momentele când, puși în fața unor decizii, vor ști să o aleagă pe cea bună. Și chiar dacă ei nu sosesc pe lume însoțiți de un manual, după multe sfaturi, experiențe, reușite și eșecuri mai mari sau mai mici, reușim să descifrăm „meseria” de părinte, poate cea mai grea, dar cea care ne aduce si cele mai mari satisfacții. Îi privim și parcă totuși nu ne vine-a crede: drumul de la grădiniță până la școala primară, și-apoi la gimnaziu ni se pare așa de scurt… Când au trecut anii?
Trăim într-o lume în care sistemul de valori e adesea greșit înțeles; societatea noastră admiră doar învingătorii și, de multe ori succesul definit de standardele societății se măsoară doar prin bunurile materiale adunate… Îmi place să cred că noi, ca profesori, am reușit să le insuflăm copiilor noștri dorința de a trăi într-o lume mai bună, dorința de a trăi frumos și de a face lucruri bune, de a merge mereu înainte, de a trece peste greutăți și de a învăța ceva nou în fiecare zi! Există atâtea tentații de care sunt înconjurați și sper ca, atunci când vor fi ispitiți de ele, să-și aducă aminte de noi și de povețele primite… Sper și eu, ca orice dascăl, că alături de noi au învățat să fie responsabili și, dacă în viitor vor face o greșeală (sau mai multe!), să aibă curajul să o recunoască, să o transforme într-o experiență de viață și să învețe o lecție care, pe viitor să-i ajute să recunoască pericolul și să-l evite. Se spune că  învățăm din greșeli și știm cu toții că atât timp cât trăim, învățăm…prin analogie, greșim atât timp cât trăim. E luxul și șansa care ne-o dă viața; chiar dacă greșim, mâine e o nouă zi și avem șansa unui nou început, șansa să îndreptăm un rău, să regretăm sincer o greșeală intenționată sau mai puțin intenționată și să spunem „îmi pare rău”…
Sunt atâtea lucruri care, chiar dacă le-am spus elevilor noștri, acum, iată, absolvenți, încă am mai vrea să le spunem…și mă întreb: oare suntem vreodată într-adevăr pregătiți să-i lăsăm să plece, să fie independenți? Vrem sau nu vrem, timpul își deapănă firul și noi ne trezim cu gândul la trecut, plutind printre amintiri.
Le doresc dragilor noștri absolvenți să aibă curajul de a-și urma chemarea inimii, de a merge mereu înainte, fără ezitări, plini de optimism și încredere, de a înfrunta orice obstacol zâmbind, de a învăța din greșeli, de a fi prieteni buni și adevărați, de a-și apăra idealurile și visele și, atunci când viața e prea complicată, să-și amintească de noi, dascălii lor, de dragostea ce le-o purtăm și de faptul că oricât de mari ar fi, în ochii noștri ei rămân mereu copii. (prof. Camelia Bocor – directorul școlii)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 04:16:21 Ora de vară a Europei de Est