Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Să mâncăm sănătos!

La Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea

Să mâncăm sănătos!

În cadrul proiectului național „Viața”, miercuri (20 iunie 2012), elevii dnei profesor Florina Zach, de la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea, au pregătit gustări reci, salate și alte bunătăți...

„La nivelul școlii noastre, 13 clase din cadrul ciclului primar derulează proiectul național „Viața”, lansat pe 28 februarie 2012, în parteneriat cu Direcția de Sănătate Publică și Inspectoratul Școlar Județean Bihor. Astăzi (miercuri – n.n.), fiecare elev, din proprie inițiativă, și-a adus de-acasă cele trebuincioase pentru a pregăti o gustare („un mic dejun”) care poate fi consumată la școală în pauza mare sau o salată, după preferință!”, ne-a explicat învățătoarea clasei a III-a E, doamna prof. Florina Zach.
Timp de o oră, bucătarii și patiserii au pregătit gustări și salate, în deplină ordine și curățenie, gustând mereu, pentru a-și stinge pofta. Cei mai mulți s-au înarmat și cu o ținută corespunzătoare, un șort de bucătărie...
Demne de remarcat sunt plăcerea și îndemânarea de a felia și a asorta, de a combina cele mai felurite fructe, precum și preocuparea pentru ca produsul final să-ți ia ochii și să-ți producă poftă!
O admirabilă lecție de viață și o adevărată „publicitate” pentru a mânca sănătos și ecologic, pe bază de fructe și legume proaspete.
Proiectul se desfășoară pe patru ani
Proiectul național „Viața” este inițiat de Ministerul Sănătății, prin Institutul Național de Sănătate Publică și centrele regionale de sănătate publică, fiind finanțat din fonduri acordate de Guvernul Norvegiei prin intermediul Programului norvegian de cooperare pentru creștere economică și dezvoltare sustenabilă în România și cofinanțat de Ministerul Sănătății din România.
În cadrul acestui proiect, la nivelul unităților de învățământ școlar și preșcolar și al unor ONG-uri este încurajată și sprijinită derularea unor microproiecte axate pe adoptarea unui comportament sănătos, prin: mișcare zilnică susținută (cel puțin o oră), consum zilnic crescut de apă, consum zilnic de legume și fructe (de cinci ori pe zi) și servirea zilnică a micului dejun.
La nivelul Școlii cu clasele I-VIII „Dacia”, echipa de proiect este coordonată de directorul școlii, dl prof. dr. Florian Hava, care consideră importantă implicarea în programe de prevenție primară la nivelul comunității, ținând cont de faptul că „școala reprezintă locul ideal pentru formarea și consolidarea de deprinderi corecte la copii și adolescenți, în legătură cu alimentația și activitatea fizică”.
Pe parcursul semestrului al doilea, la nivelul claselor implicate în proiect s-au desfășurat activități bogate și variate cuprinse în calendarul proiectului:
*la clasele I A și D, prof. Cîmpean Maria și Murg Viorica – activități privind consumul zilnic de apă
*la clasele a II-a A și E, prof. Cobe Simona și Leț Lucia - Consumul zilnic de legume și fructe
*la clasa a III-a C, prof. Feier Aurora -Consumul zilnic de apă
*la clasele a III-a A, E și F, prof. Fabian Simona, Zach Florina și Iagăr Maria – Pregătirea și servirea zilnică a micului dejun
*la clasa a IV-a C, prof. Florica Hava -  Consumul zilnic de apă și promovarea mișcării zilnice susținute
*la clasa a IV-a B, prof. Sîncelean Teodora - Consumul zilnic de apă
*la clasele a IV-a A, D și E, prof. Heteș Elena, Costin Maria și Bucșa Georgeta - Consumul zilnic de fructe și legume.
Activitățile școlare și extrașcolare derulate la nivelul celor 13 clase au fost bine primite de copii, care s-au arătat interesați și încântați, dar și de părinții acestora.
Să mai spunem că proiectul se desfășoară în cadrul Acordului de parteneriat cu echipa Promovarea Sănătății a D.S.P. Bihor. (Ovidiu Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Să mâncăm sănătos!

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 20:20:41 Ora standard a Europei de Est