Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Instruirea diferențiată în cadrul sistemului Step by Step

La Școala cu clasele I-VIII „George Coșbuc” Oradea

Instruirea diferențiată în cadrul sistemului Step by Step

Dacă cei mai mulți dintre elevii școlilor orădene au avut bucuria să fie liberi în ziua cercurilor pedagogice (26 noiembrie 2007), la Școala cu clasele I-VIII „George Coșbuc”, elevii din clasele de Step by Step au participat la activități cu totul inedite, pe tema “Instruirii diferențiate” în funcție de: nivelurile de cunoaștere ale elevilor (clasele I și a II-a), de inteligențele multiple (clasa a III-a) și de stilurile de învățare (clasa a IV-a) – tema cercului.

La activitățile organizate la această școală au fost prezente toate învățătoarele din sistemul Step by Step din județul Bihor (de la Școala “G. Coșbuc”, Lic. Teologic Greco-Catolic, Șc. “A. Mureșanu” și Școala nr. 8 din Marghita).
Până la ora 10, învățătoarele școlii au susținut activitățile diferențiate cu copiii, după care elevii au fost luați în primire de părinți. Manifestările au continuat cu prezentarea teoretică (în power point) susținută de învățătoarele Liceului Teologic Greco-Catolic, urmată de activitatea pe grupe, în care teoria și practica au mers mână-n mână, tot în cadrul unor activități diferențiate în care a fost creat material didactic atractiv (fiecare echipă realizând câte un poster).
 Inteligențele multiple
În demersul său educațional, datoria fiecărui dascăl este de a folosi acele strategii didactice prin care se poate trezi curiozitatea, interesul elevilor pentru cunoaștere, prin recunoașterea valorii fiecărui individ.
Învățătoarele clasei a III-a, Ioana Cherechianu și Silvana Bistriceanu au lucrat diferențiat, atât la întâlnirea de dimineață (mesajul zilei), cât și la activitatea pe centre. Inițial, li s-a aplicat copiilor Inventarul Inteligențelor Multiple, dar și un  chestionar adaptat pentru copii, în vederea stabilirii profilului de inteligență. Pe baza scorurilor obținute după interpretarea chestionarelor dar și a observațiilor sistematice, cele două învățătoare au împărțit copiii în funcție de tipul de inteligență. S-au constituit astfel opt grupe de copii, în funcție de cele opt  tipuri de inteligență după Howard Gardner (lingvistică, logico-matematică, vizual-spațială, corporal-kinestezică, muzicală, interpersonală, intrapersonală și naturalistă).
În întreaga activitate, un loc important l-au ocupat științele naturii.
În întâlnirea de dimineață, copiii au avut parte de un mesaj deosebit care i-a purtat prin regatul fructelor și legumelor, având diverse sarcini de lucru: lecturarea unor curiozități despre plante carnivore și redarea informațiilor aflate (inteligență lingvistică), realizarea unui joc de rol între o insectă și o plantă carnivoră (inteligență interpersonală), enumerarea motivelor pentru care un copil și-ar dori sau nu să fie: un trandafir, un palmier, o ceapă sau o căpșună (inteligență intrapersonală), elaborarea unui plan de îngrijire a unei flori din clasă - Crăciunița (inteligență naturalistă), măsurarea lungimii rădăcinii, tulpinii, frunzei și stabilirea numărului de flori și frunze ale mușcatei din clasă și înregistrarea datelor într-un tabel (inteligență logico-matematică), asamblarea pe un carton a părților componente ale unei pătlăgele roșii (inteligență vizual-spațială), adaptarea unor melodii cunoscute de copii pe versurile anumitor ghicitori despre plante (inteligență muzicală), realizarea unor mișcări de dans potrivite melodiei pentru ghicitori (inteligență corporal-kinestezică).
A urmat munca la centre unde copiii au fost împărțiți în cinci grupe: matematică, consiliere și orientare profesională, științe, abilități practice și educație olimpică. În cadrul fiecărui centru de activitate, elevii aveau de realizat atât sarcini identice, cât și diferite, în funcție de tipul de inteligență predominant.
La matematică, elevii au rezolvat o fișă de lucru cu exerciții și probleme ale căror rezultate au fost verificate diferențiat: cu ajutorul unei poezii (inteligență lingvistică), al unui grafic  (inteligență matematică) sau cu ajutorul unui desen
(inteligență vizuală).
La consiliere, elevii au comunicat verbal și nonverbal astfel: cei cu inteligență predominant kinestezică și-au transmis mesaje utilizând limbajul mimico-gestual, cei cu inteligență interpersonală au făcut pantomimă, iar cei cu inteligență intrapersonală au avut de recunoscut expresia fețelor din pictogramelor date.
La științe, lingviștii au citit pe roluri un dialog între doi copii despre dezvoltarea plantelor, iar naturaliștii au completat fișe de lucru pe această temă. Cu toții s-au verificat cu ajutorul calculatorului, urmărind slide-urile din prezentarea power point.
În cadrul centrului de educație olimpică, elevii au conceput un scurt program asemănător celui de desfășurare al Jocurilor Olimpice din antichitate în care “lingviștii” erau solii care lansau invitații pentru înscrierea la olimpiade, “muzicienii” cântau “Imnul Jocurilor Olimpice” (compus de elevii clasei a III-a) iar cei cu o bună orientare spațială reconstituiau harta Olimpiei atașând elementelor grafice corespunzătoare clădirilor și imaginile ruinelor.
Centrul adevăraților artiști s-a precocupat de modul în care fructele și legumele pot fi însuflețite. Unii elevi au conturat și decupat fructele și legumele (inteligența kinestezică), alții le-au personificat (inteligența vizual-spațială), iar în final, cei cu inteligență interpersonală au realizat un dialog umoristic între fructe pe de o parte și legume pe de altă parte.
Concluzionând, putem spune că Teoria Inteligențelor Multiple nu schimbă ceea ce avem de predat, ne ajută doar să ne adaptăm modul de lucru cu elevii, ne ajută să înțelegem faptul că elevii pot fi deștepți în diferite feluri și ne instrumentează în a-i ajuta să evolueze în mod personal.
Trebuie să fim convinși de faptul că fiecare copil este capabil să se dezvolte la maximum de capacitate în conformitate cu potențialul propriu. (Ioana CHERECHIANU)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 12:47:16 Ora de vară a Europei de Est