Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Programe de grafologie la Centrul Cultural Posticum

19-29 iulie

Programe de grafologie la Centrul Cultural Posticum

Asociația Grafologică din România (http:asociatiagrafologica.ro), împreună cu Centrul Cultural Posticum din Oradea(www.posticum.ro) organizează în perioada19-29 iulie 2012 programe de grafologie.

În atenția pedagogilor, părinților, tinerilor și vârstnicilor!
„Oamenii călătoresc pentru a se mira de înălțimile munților, de valurile uriașe ale mărilor, de încovoierile lungi ale fluviilor, de extinderea nemărginită a oceanelor, de mișcarea stelelor pe cer în timp ce trec pe lângă propria persoană fără să se mire”. Sfântul Augustin
GRAFOLOGIE CURS – SEMINAR – TRENING  - TERAPIE – CONTROL
Coordonator: Gáspár Jolán, profesor de specialitate, consultant grafolog
În limba română
19-20 iulie: Trening de cunoaștere a personalității (autocunoaștere) și consiliere în orientarea profesională a tinerilor
24-26 iulie: Grafocontrol și grafoterapie pentru părinți și copiii lor
În limba maghiară
21-22 iulie: Trening de cunoaștere a personalității (autocunoaștere) și consiliere în orientarea profesională a tinerilor
27-29 iulie: Grafocontrol și grafoterapie pentru părinți și copiii lor.
(Aczel Dora)
 
CE ESTE GRAFOLOGIA?
Este știință despre om. Este știința studiului, analizei, evaluării, sintetizării și interpretării gestului grafic. Din această perspectivă, ocupația de grafolog este încadrată ca activitate intelectuală și științifică, alături de lingviști, traducători, interpreți. Este, pe scurt PSIHOLOGIA SCRISULUI.
În baza cunoștințelor obținute prin programul de perfecționare, grafologul studiază comportamentul personalității prin prisma scrisului de mână, a desenelor, mâzgălelilor etc. așternute pe un suport de scris.
Grafologia nu are legătură cu vrăjitoria, nici cu prezicerile, este însă aptă pentru a face diagnoze în baza evaluării datelor obținute și a caracteristicilor psihologice alăturate semnelor grafice evidențiate.
DOMENIILE DE UTILIZARE ALE GRAFOLOGIEI
GRAFOLOGIE PEDAGOGICĂ: are la bază studiul analitic al scrisului, desenului, mâzgălelilor în scopul scoaterii în evidență a:  motivelor problemelor de integrare în grup a elevilor, a unor tulburări de învățare și de atitudine, a schimbărilor de personalitate  precum și a  eventualelor tulburări existente ca urmare a stângăciei. Scopul grafologiei pedagogice este ajutarea activității didactico-educative;
GRAFOLOGIE DE PERSONAL: se utilizează pentru  orientarea profesională și consiliere în carieră a elevilor, corecția profesiunii alese;
GRAFOLOGIE DE IGIENĂ MENTALĂ: are ca scop cunoașterea caracteristicilor generale de personalitate, în special în situații de criză sau  în viața cotidiană în scopul mai bunei cunoașteri de sine, ceea ce poate ajuta viața privată și cea socială a persoanei. După topografierea aptitudinii pentru făurirea de relații umane, grafologul poate oferi consultanță pentru mai buna funcționare a relațiilor de parteneriat, a integrării în grup, pentru îmbunătățirea gradului de compatibilitate, eventual în scopul soluționării conflictelor existente. 
GRAFOLOGIE PATOLOGICĂ: Scopul ei constă în  relevarea din scris a îmbolnăvirilor psihice și somatice.
GRAFOCONTROL, GRAFOTERAPIE: reprezintă un procedeu pe cât de științific pe atât de practic de cunoaștere de sine, de autoconstrucție în vederea obținerii de succese pe toate planurile!
Manifestările științifice  se vor organiza în jurul a trei grupe de bază, potrivit următoarelor puncte de vedere:
1. CURS DE UN SFÂRȘIT DE SĂPTĂMÂNĂ CU DURATA DE TREI ZILE CU TEMA: GRAFOLOGIE  PEDAGOGICĂ la dispoziția pedagogilor și a altor ocupații interesate de acest domeniu, cum ar fi: educatoare, psihopedagogi, diriginți, responsabili cu protecția copilului, părinți etc. care au ca scop însușirea cunoștințelor teoretice și aplicarea în practică a acestor cunoștințe   în procesul de creștere și educare a copiilor.
- La finele cursului cadrele didactice pot solicita ADEVERINÞĂ de participare, eliberată de Asociația Grafologică din România.
2. ACTIVITATE DE GRUP PENTRU PĂRINÞI ȘI COPII CU NEVOI SPECIALE prin care prezentăm aplicațiile terapeutice ale grafologiei prin Grafocontrol, Grafoterapie și oferim ajutor concret. Această activitate de mai multe zile va fi organizată pe perioada vacanței de vară, în a doua jumătate a lunii iulie 2012.
- Menționăm, că în scopul obținerii unor rezultate cât mai eficiente, pe întreaga durată a acestui program se recomandă cazarea la Pensiunea POSTICUM.
3. CURS DE ȘTIINÞA DEZVOLTĂRII DE SINE, CUNOAȘTERE ȘI AUTOCUNOAȘTERE PE BAZĂ DE PSIHOLOGIA SCRISULUI ORGANIZAT ÎN SPECIAL PENTRU TINERI.
Cursul își propune să vină în ajutorul tinerilor, inclusiv în orientarea și în consilierea lor profesională.
- Pe toată durata cursului de un sfârșit de săptămână (de 2,5 zile) se poate opta pentru pensiune completă la Casa de Oaspeți POSTICUM.
4. Oferim un PROGRAM BOGAT PE TEME DE GRAFOLOGIE CU O DURATĂ DE  TREI ZILE tuturor acelor persoane care se simt frecvent singuratici, marginalizați, inutili în viață etc., dornici de cunoaștere pentru a-și găsi rostul și frumusețea vieții alături de semeni.
5. DIN CÂND ÎN CÂND stăm la dispoziția marelui public cu prezentări de  teme de interes general în scopul răspândirii cunoștințelor din diferite domenii de activitate ale științei grafologice.  
NOTĂ
În caz de interes, Centrul Cultural POSTICUM stă la dispoziția marelui public, prezentând din când în când teme LA CERERE, din diferite domenii de activitate ale științei grafologice.
Prețul de participare la un curs este de 80 lei.
Pe toată durata cursului se poate opta pentru pensiune completă la Casa de Oaspeți POSTICUM.
Pentru a participa la aceste cursuri este nevoie de preanunț.
Centrul Cultural Posticum
Oradea, Str. Teiului nr. 26
e-mail: info@posticum.ro
Tel. 0259-431398, 0744-504051

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 12:48:46 Ora de vară a Europei de Est