Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Hotărâri adoptate de Consiliul de Administrație și aprobate de Senatul Universității din Oradea

Marți și joi

Hotărâri adoptate de Consiliul de Administrație și aprobate de Senatul Universității din Oradea

În ședința de marți, 17 iulie 2012, a Consiliului de Administrație al Universității din Oradea a fost dezbătut și finalizat contractul de management dintre Senatul universitar și rectorul Universității din Oradea (UO).

În temeiul prevederilor art. 211, alin. 3, coroborat cu art. 213, alin. 2, lit. i din Legea Educației Naționale nr.1/2011, rectorul trebuie să semneze un contract de management cu Senatul universitar care să cuprindă criteriile și indicatorii de performanță managerială, drepturile și obligațiile părților contractuale. Contractul este strucurat pe XI capitole și are o durată de patru ani, care începe de la data confirmării rectorului în funcție. Capitolul V al contractului prevede criteriile și indicatorii de performanță managerială, acțiuni structurate pe IX subcapitole, fiecare obiectiv având precizat perioada de implementare și termenul de finalizare. Acest contract a fost supus dezbaterii și aprobării Senatului universitar a cărui ședință a avut loc joi, 19 iulie 2012. Contractul de management va fi postat pe pagina web www.uoradea.ro, info.uoradea.ro, butonul Legislație și Regulamente, Hotărâri Senat.
Accesarea de către UO a unei linii de finanțare în limita fondului de salarii pe o lună și elaborarea de către Consiliul de Administrație a unei metodologii de recuperare a sumelor angrenate în împrumut. Austeritatea bugetară este o realitate cu care se confruntă și care preocupă îndeaproape factorii de decizie din Universitatea din Oradea. În ultima decadă din iunie, bunăoară, sumele indisponibilizate la nivelul instituției se cifrau la 12.800 mii lei, reprezentând-o sumele împrumutate pentru proiecte și nerecuperate. Pentru comparație, să precizăm, de pildă, că fondul de salarii aferent lunii iulie se ridică la 5.330 mii lei. Pentru a evita un eventual blocaj în asigurarea plății salariilor de bază, legislativul universitar a aprobat raportul comisiei de buget – finanțe care dă undă verde procedurii de accesare, la nevoie, de către Universitatea din Oradea a unei linii de finanțare în limita fondului de salarii pe o lună. Consiliul de Administrație al instituției este însă cel care va evalua oportunitatea angajării unui asemenea credit, va determina costurile care le presupune și, potrivit celor stabilite de Senat, în caz de accesare a liniei de credit, va adopta măsuri eficiente de rambursare a sumelor împrumutate.
Concursul de admitere (la doctorat)
Concursul de admitere la studiile universitare de doctorat la Universitatea din Oradea se va desfășura conform următorului calendar:
*2 - 31 iulie și 27 august – 20 septembrie 2012 – înscrierea pentru examenul de competență lingvistică și susținerea acestuia la Facultatea de Litere;
*12 - 24 septembrie – înscrierea pentru admitere la doctorat (Secretariatul pentru Studiile Universitare de Doctorat, Biblioteca Universității, etajul IV);
*25 - 28 septembrie – colocviul de admitere la facultățile care au domenii de doctorat, conform programului afișat la decanate.
Potrivit Metodologiei de admitere la studiile universitare de doctorat, metodologie aprobată de Senatul Universității din Oradea în ședința sa de joi, 19 iulie 2012, taxele percepute sunt:
*taxa pentru susținerea testului de limbă: 150 de lei pentru candidații angajați ai Universității din Oradea, respectiv 170 de lei pentru cei care nu sunt salariați ai instituției;
*taxa de înscriere la examenul de doctorat – 100 de lei pentru candidații angajați ai Universității din Oradea și 200 de lei pentru cei care nu au acest statut;
*taxa de înmatriculare – 100 de lei.
Domeniile de doctorat pentru care se pot face înscrieri la Universitatea din Oradea sunt: inginerie energetică, inginerie electrică, inginerie managerială, economie, istorie, filologie, științe biomedicale, geografie, sociologie.
Senatul Universității din Oradea va avea un buget propriu
„În noua abordare legislativă, Senatul universitar devine o construcție instituțională de prim-plan, cu funcții, atribuții și răspunderi noi, deosebite, de la cele de reglementare până la cele de control. Am convenit cu rectorul și prorectorii instituției, cu directorul economic că pentru îndeplinirea acestor misiuni și realizarea altor activități pe care ni le asumăm este cu totul îndreptățit să dispunem de o secțiune bugetară distinctă, care să asigure o independență financiară acestei entități.”, preciza președintele Senatului, prof. univ. dr. Sorin Curilă. În ședința menționată, a „Legislativului” universitar a fost aprobată constituirea comisiei de specialitate care va elabora proiectul de buget al Senatului, ca parte a Bugetului General de Venituri și Cheltuieli al Universității. Comisia este alcătuită din: conf. dr. Marcel Boloș, președintele Comisiei Buget – Finanțe a Senatului, Crina Gherlea, director economic, conf. dr. Victoria Bogdan (Facultatea de Științe Economice), conf. dr. Ioan Constantin Þarcă (Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică), membru al Comisiei Buget – Finanțe, și conf. dr. Vasile Aurel Căuș (Facultatea de Științe). Olimpia Popoviciu

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 03:51:17 Ora de vară a Europei de Est