Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Hotărâri adoptate de Consiliul de Administrație și aprobate de Senatul Universității din Oradea

Marți și joi

Hotărâri adoptate de Consiliul de Administrație și aprobate de Senatul Universității din Oradea

În ședința de marți, 17 iulie 2012, a Consiliului de Administrație al Universității din Oradea a fost dezbătut și finalizat contractul de management dintre Senatul universitar și rectorul Universității din Oradea (UO).

În temeiul prevederilor art. 211, alin. 3, coroborat cu art. 213, alin. 2, lit. i din Legea Educației Naționale nr.1/2011, rectorul trebuie să semneze un contract de management cu Senatul universitar care să cuprindă criteriile și indicatorii de performanță managerială, drepturile și obligațiile părților contractuale. Contractul este strucurat pe XI capitole și are o durată de patru ani, care începe de la data confirmării rectorului în funcție. Capitolul V al contractului prevede criteriile și indicatorii de performanță managerială, acțiuni structurate pe IX subcapitole, fiecare obiectiv având precizat perioada de implementare și termenul de finalizare. Acest contract a fost supus dezbaterii și aprobării Senatului universitar a cărui ședință a avut loc joi, 19 iulie 2012. Contractul de management va fi postat pe pagina web www.uoradea.ro, info.uoradea.ro, butonul Legislație și Regulamente, Hotărâri Senat.
Accesarea de către UO a unei linii de finanțare în limita fondului de salarii pe o lună și elaborarea de către Consiliul de Administrație a unei metodologii de recuperare a sumelor angrenate în împrumut. Austeritatea bugetară este o realitate cu care se confruntă și care preocupă îndeaproape factorii de decizie din Universitatea din Oradea. În ultima decadă din iunie, bunăoară, sumele indisponibilizate la nivelul instituției se cifrau la 12.800 mii lei, reprezentând-o sumele împrumutate pentru proiecte și nerecuperate. Pentru comparație, să precizăm, de pildă, că fondul de salarii aferent lunii iulie se ridică la 5.330 mii lei. Pentru a evita un eventual blocaj în asigurarea plății salariilor de bază, legislativul universitar a aprobat raportul comisiei de buget – finanțe care dă undă verde procedurii de accesare, la nevoie, de către Universitatea din Oradea a unei linii de finanțare în limita fondului de salarii pe o lună. Consiliul de Administrație al instituției este însă cel care va evalua oportunitatea angajării unui asemenea credit, va determina costurile care le presupune și, potrivit celor stabilite de Senat, în caz de accesare a liniei de credit, va adopta măsuri eficiente de rambursare a sumelor împrumutate.
Concursul de admitere (la doctorat)
Concursul de admitere la studiile universitare de doctorat la Universitatea din Oradea se va desfășura conform următorului calendar:
*2 - 31 iulie și 27 august – 20 septembrie 2012 – înscrierea pentru examenul de competență lingvistică și susținerea acestuia la Facultatea de Litere;
*12 - 24 septembrie – înscrierea pentru admitere la doctorat (Secretariatul pentru Studiile Universitare de Doctorat, Biblioteca Universității, etajul IV);
*25 - 28 septembrie – colocviul de admitere la facultățile care au domenii de doctorat, conform programului afișat la decanate.
Potrivit Metodologiei de admitere la studiile universitare de doctorat, metodologie aprobată de Senatul Universității din Oradea în ședința sa de joi, 19 iulie 2012, taxele percepute sunt:
*taxa pentru susținerea testului de limbă: 150 de lei pentru candidații angajați ai Universității din Oradea, respectiv 170 de lei pentru cei care nu sunt salariați ai instituției;
*taxa de înscriere la examenul de doctorat – 100 de lei pentru candidații angajați ai Universității din Oradea și 200 de lei pentru cei care nu au acest statut;
*taxa de înmatriculare – 100 de lei.
Domeniile de doctorat pentru care se pot face înscrieri la Universitatea din Oradea sunt: inginerie energetică, inginerie electrică, inginerie managerială, economie, istorie, filologie, științe biomedicale, geografie, sociologie.
Senatul Universității din Oradea va avea un buget propriu
„În noua abordare legislativă, Senatul universitar devine o construcție instituțională de prim-plan, cu funcții, atribuții și răspunderi noi, deosebite, de la cele de reglementare până la cele de control. Am convenit cu rectorul și prorectorii instituției, cu directorul economic că pentru îndeplinirea acestor misiuni și realizarea altor activități pe care ni le asumăm este cu totul îndreptățit să dispunem de o secțiune bugetară distinctă, care să asigure o independență financiară acestei entități.”, preciza președintele Senatului, prof. univ. dr. Sorin Curilă. În ședința menționată, a „Legislativului” universitar a fost aprobată constituirea comisiei de specialitate care va elabora proiectul de buget al Senatului, ca parte a Bugetului General de Venituri și Cheltuieli al Universității. Comisia este alcătuită din: conf. dr. Marcel Boloș, președintele Comisiei Buget – Finanțe a Senatului, Crina Gherlea, director economic, conf. dr. Victoria Bogdan (Facultatea de Științe Economice), conf. dr. Ioan Constantin Þarcă (Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică), membru al Comisiei Buget – Finanțe, și conf. dr. Vasile Aurel Căuș (Facultatea de Științe). Olimpia Popoviciu

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:06:39 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).