Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Întâlnire de lucru – în Marea Britanie, la Barnburgh Primary School

Diseminare proiect

Întâlnire de lucru – în Marea Britanie, la Barnburgh Primary School

În perioada august 2011- iulie 2013, Școala cu clasele I-VIII „Ioan Slavici” din Oradea derulează proiectul multilateral Comenius „Once upon a time…a fairy tale”.

Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene prin Programul de Învățare pe Tot Parcursul Vieții – Programul Sectorial Comenius, Parteneriate multilaterale. Această comunicare reflectă numai punctul de vedere al echipei de lucru din Școala  „Ioan Slavici”, iar Comisia Europeană nu este responsabilă pentru informațiile pe care le conține și punctul nostru de vedere.
Școala cu clasele I-VIII „Ioan Slavici” din Oradea este membru în acest proiect; celelalte școli implicate în derularea proiectului sunt din Spania (coordonator principal), Italia, Marea Britanie, Bulgaria și Turcia.
Prima reuniunea de proiect a avut loc în perioada 17 – 21 octombrie 2011, în orașul Gebze din Turcia. A doua întâlnire de proiect s-a ținut în perioada 28 mai - 1 iunie 2012, în Barnburgh, Marea Britanie.
Echipa de participanți din Oradea a fost compusă din directorul adjunct, prof. Mălan Katalin – coordonator proiect, prof. Matei Gabriela și prof. Semendi Ibolya Monika.
Programul reuniunii a fost foarte încărcat, activitățile desfășurate în cadrul școlii fiind îmbinate cu vizite la obiective de interes pentru tematica proiectului.
În data de 28 mai 2012, a avut loc deschiderea oficială a întâlnirii de proiect, în cadrul școlii Barnburgh Primary School, la care au participat toți elevii și profesorii școlii. Am urmărit un program artistic pregătit de profesorii și elevii gazdă. În cadrul mesajului lor, elevii au salutat participanții în limba lor maternă. După programul de bun venit, a urmat turul școlii, cu vizitarea sălilor de clasă și a expoziției realizate de elevi, unde erau prezentate informațiile strânse despre țările participante în proiect; am asistat la cursuri, după care am participat la un program sportiv.
Și echipele de lucru au realizat o expoziție - expoziția Comenius, unde au fost expuse produsele realizate de fiecare echipă de proiect în timpul activităților desfășurate la școala de origine. Produsele realizate de școala noastră au fost: semne de carte, calendar pe anul școlar 2012-2013, carte cu benzi desenate, carte ilustrată de elevi și înregistările făcute de elevi la spectacolul trupei Gaițele prezentat de elevii școlii noastre.
Echipele din Turcia și Spania au prezentat metodele cu care au prelucrat basmele partenerilor. Prezentarea s-a realizat prin filme, prezentări PPT și prin produsele finale realizate.
Pentru a cunoaște mai bine cultura și tradițiile țării gazde, după-masă am vizitat obiective istorice și turistice din Doncaster: muzeul, parcul și casa Cusworth.
În dimineața zilei de marți, 29 mai 2012, munca a fost reluată printr-o ședință de lucru. La această ședință au fost prezentate activitățile desfășurate în cadrul proiectului, s-a discutat problematica folosirii IT de către elevi și profesori și unele probleme legate de realizarea raportului intermediar.
După-masa am petrecut-o în orașul Doncaster. Am vizitat frumoasa Casă Mansion, care din secolul XVIII a fost folosită pentru întâlniri ale consiliului din Doncaster și pentru recepțiile oficiale ale primarilor. Aici ne-au însoțit atât prefectul regiunii York, cât și inspectorul general, care ne-a prezentat sistemul național de învățământ. Vizitând Muzeul Doncaster, am descoperit elemente din istoria regiunii York.
În 30 mai 2012, echipele din Italia și România au prezentat activitățile, metodele și materialele realizate la școlile de origine, prin care au prelucrat basmele partenerilor. Echipa noastră a prezentat procesul de prelucrare a basmelor (prin prezentări PPT) și a distribuit partenerilor câte un exemplar din produsele realizate de elevi. Dorim să precizăm faptul că la realizarea materialelor noastre au muncit cinci grupuri de elevi din școala noastră: elevii claselor a V-a B, sub îndrumarea profesoarei Semendi Ibolya Monika, care au prelucrat basmul popular spaniol Cocoșul Kirrico și au realizat un calendar pe anul școlar 2012-2013, ornamentat cu mandale despre personajele basmului; elevii clasei I B, sub îndrumarea profesoarei Anton Cristina, au prelurat basmul bulgar „Bolnavul îl duce pe cel sănătos”, realizând o carte cu ilustații colorate de elevi; elevii clasei a II-a B, sub îndrumarea profesoarei Nagy Ibolya, au prelucrat basmul turcesc Keloglan, realizând semne de carte cu imagini desenate de elevi; elevii clasei a IV-a B, sub îndrumarea profesoarei Mălan Katalin, au prelucrat basmul italian Croco Dile, realizând benzi desenate;
elevi din ciclul gimnazial, incluși în grupa de teatru Gaițele, condusă de profesoara Matei Gabriela, au prelucrat și au dramatizat întâmplarea lui Robin Hood, realizând un film în limba engleză.
În cadrul reuniunii au fost avansate soluții de rezolvare a problemelor ivite pe parcursul derulării proiectului. Coordonatorul principal a subliniat necesitatea cooperării și pe platforma eTwinning, pe pagina realizată pentru vizualizarea activităților de proiect. Munca noastră poate fi vizualizată pe linkul:
http://new-twinspace.etwinning.net/web/p63869/welcome
În dimineața zilei de 31 mai 2012, echipa din Bulgaria și echipa gazdă au prezentat munca din școlile lor: scenete din povestirea lui Robin Hood, dramatizate de elevii bulgari și scenete din povestea italiană Războiul clopoțeilor, dramatizată de elevii englezi. După prezentări au urmat evaluarea întâlnirii de proiect, planificarea vizitei următoare, aprecierea produselor finale și probleme organizatorice.
Ziua de 1 Iunie a fost dedicată activităților de Ziua școlii din Barnburgh. Am urmărit programul artistic pregătit de elevii și profesorii gazdă, după care ne-am alăturat elevilor și am sărbătorit prin jocuri sportive și un picnic în curtea școlii.
Pe toată durata reuniunii, ne-am bucurat de o deosebită atenție din partea gazdelor. Atmosfera a fost caldă, prietenoasă, propice unei colaborări eficiente.
Despărțirea a fost emoționantă pentru că în această săptămână am legat prietenii, iar diferențele nu au dus la dezacorduri, ci au fost acel „ceva” care ne-a unit.
Am adus cu noi modele ale lucrărilor realizate de copiii partenerilor de proiect, lucrări pe care vom încerca să le realizăm și cu elevii noștri din școală. Katalin Mălan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:
Întâlnire de lucru – în Marea Britanie, la Barnburgh Primary School.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 19:17:32 Ora de vară a Europei de Est