|
Tradiții și obiceiuri de iarnă |
ÃŽnvățătoarea Lucia LeÈ› de la Școala cu clasele I-VIII “Dacia” din Oradea e de părere că “cine vrea să cunoască sufletul românului este invitat să intre în casa lui.” ÃŽnvățătoarea È™i elevii săi (din clasa a II-a E) ne-au invitat joi (20 decembrie), în sala de sport, la o seară autentic bihoreană de Crăciun, cu un obicei neoÈ™ de pe Valea CriÈ™ului Repede, din LuncÈ™oara, comuna AuÈ™eu. |
|
|
Un obicei de Crăciun din LuncÈ™oara “Suntem un popor bogat spiritual. Multe tradiÈ›ii È™i obiceiuri de o rară frumuseÈ›e È™i o deosebită valoare spirituală sunt concentrate în jurul celor două mari sărbători de iarnă: Crăciunul È™i Anul Nou. Astă-seară, ne-am propus să prezentăm un obicei de Crăciun de pe Valea CriÈ™ului Repede, pe care l-am cules, filmat È™i înregistrat în satul LunÈ™oara”, ne-a declarat înv. Lucia LeÈ›. “Această serbare, intitulată “TradiÈ›ii È™i obiceiuri de iarnă”, s-a născut la un concurs de idei la care au participat membrii Consiliului elevilor, ne-a spus consilierul educativ, Claudia Trifa, psihologul È™colii. Mi s-a părut oportună organizarea unei serbări cu această tematică, în speranÈ›a de a ajunge mai aproape de rădăcinile spirituale româneÈ™ti care ne definesc ca entitate naÈ›ională È™i care reprezintă certificatul nostru de naÈ™tere. Colinda este o reflectare a sufletului românesc, de existență perenă în spaÈ›iul mioritic în care ne-am format ca naÈ›iune”. “Prin colindă, devenim È™i noi vestitori ai NaÈ™terii Domnului Iisus È™i mărturisim lumii că Dumnezeu se coboară în lume, ca lumea să se urce la El”, adaugă învățătoarea clasei a II-a E. La final, dansatorii claselor a II-a D È™i F (înv. Maria FloruÈ› È™i Gabriela NegruÈ›) au prezentat un buchet de dansuri populare din aceeaÈ™i zonă, pe ritmurile dictate de taragotul dlui prof. Marius Marcu, iar gimnastele clasei a II-a G (înv.Teodora Sâncelean) au excelat într-un număr de gimnastică ritmică cu cercuri. (Ovi Dan) P.S. Pentru mai multe poze (75 de poze), accesaÈ›i Galeria foto: TradiÈ›ii È™i obiceiuri de iarnă.
|