Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Hotărâri ale Senatului Universității din Oradea

Aprobări și validări

Hotărâri ale Senatului Universității din Oradea

Senatul Universității din Oradea și-a reluat activitatea în plen.

Întrunit în prima sa ședință după vacanța de vară, Senatul Universității din Oradea  a dezbătut și aprobat în ședința sa de marți, 4 septembrie 2012, o agendă diversă: de la componența comisiilor pentru posturile vacante scoase la concurs, Codul de asigurare a calității pentru procesele de educație și cercetare ori Regulamentele de organizare și funcționare ale unor comisii ale organismului legislativ universitar (Comisia de relații academice interne și internaționale, Comisia de strategie și reformă), până la distribuirea locurilor pentru admiterea la doctorat, actualizarea unor taxe pentru pregătirea și perfecționarea personalului didactic, validarea rezultatelor concursului pentru ocuparea postului de director al Consiliului pentru Studii Universitare de Doctorat sau a alegerilor parțiale la unele facultăți.
a. Reunit în ședință ordinară, Senatul Universității din Oradea a aprobat marți componența comisiilor pentru cele 46 de posturi vacante scoase la concurs: un asistent universitar, 18 lector, 21 șef lucrări, 6 conferențiar. Aproape o treime (17 posturi) din cele scoase la concurs revin Facultății de Protecția Mediului. Concursul pentru cele 46 de posturi publicate în „Monitorul Oficial al României”, nr. 237, Partea a III-a, din 16 iulie 2012, va avea loc în zilele de 17 – 18 septembrie 2012.
b. Senatul Universității din Oradea a validat marți rezultatele concursului public desfășurat în 3 august a.c. pentru ocuparea postului de director al Consiliului pentru  Studii Universitare de Doctorat, adjudecat cu 96 de puncte din 100 posibile de prof. univ. dr. Barbu Ștefănescu, singurul candidat înscris în competiție.
Comisia de concurs formată din: prof. univ. dr. Ioan Simuț (Universitatea din Oradea), prof. univ. dr. Ioan Bolovan și prof. univ. dr. Toader Nicoară (ambii de la Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca), prof. univ. dr. Ioan Zainea (Universitatea din Oradea) și prof. univ. dr. Renaud de la Brausse (Universitatea din Reims - Franța), a analizat și evaluat dosarul candidatului, după care l-a audiat cu privire la planul managerial și abilitățile sale în coordonarea unui domeniu relevant pentru performanța academică.
c. În ședința sa de marți, Senatul Universității din Oradea a aprobat distribuirea locurilor pentru admitere la studii universitare de doctorat pentru anul universitar 2012 - 2013. Din cele 76 de locuri, doar 15 sunt finanțate de la bugetul de stat. Iată repartizarea locurilor pe cele șase școli doctorale existente la Universitatea din Oradea: Științe Inginerești – 3 finanțate, 10 cu taxă; Științe Sociale – 2 bugetate, 5 cu taxă; Științe Biomedicale – 3 finanțate, 21 cu taxă; Geografie – 3 bugetate, 12 cu taxă; Istorie – 2 finanțate, 13 cu taxă; Filologie – 2 finanțate, 4 cu taxă.
Concursul de admitere la studiile universitare de doctorat la Universitatea din Oradea se va desfășura conform următorului calendar:
*până în 20 septembrie a.c. – înscrierea pentru examenul de competență lingvistică și susținerea acestuia la Facultatea de Litere;
*12 - 24 septembrie – înscrierea pentru admitere la doctorat (Secretariatul pentru Studiile Universitare de Doctorat, Biblioteca Universității, etajul IV);
*25 - 28 septembrie – colocviul de admitere la facultățile care au domenii de doctorat, conform programului afișat la decanate.
Potrivit Metodologiei de admitere la studiile universitare de doctorat, taxele percepute sunt:
-taxa pentru susținerea testului de limbă: 150 de lei pentru candidații angajați ai Universității din Oradea, respectiv 170 de lei pentru cei care nu sunt salariați ai instituției;
-taxa de înscriere la examenul de doctorat – 100 de lei pentru candidații angajați ai Universității din Oradea și 200 de lei pentru cei care nu au acest statut;
-taxa de înmatriculare – 100 de lei.
Domeniile de doctorat pentru care se pot face înscrieri la Universitatea din Oradea sunt: inginerie energetică, inginerie electrică, inginerie managerială, economie, istorie, filologie, științe biomedicale, geografie, sociologie.
d. Membrii Senatului Universității din Oradea au analizat și aprobat marți cuantumul taxelor percepute pentru examene și cursuri de pregătire ale personalului didactic, organizate și gestionate de Departamentul pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic, în anul universitar 2012/2013. Astfel, pentru examenul de grad didactic II, inspecția specială pentru acordarea gradului didactic I ori pregătirea pentru concursul de ocupare a funcțiilor didactice din preuniversitar taxa este de 400 de lei. Pentru pregătirea de definitivat și gradul didactic II, ca și pentru colectivul de admitere la gradul didactic I, cadrele didactice interesate vor achita câte 200 de lei. Plafonul cel mai ridicat, de 500 de lei, revine inspecției speciale pentru recunoașterea doctoratului cu gradul didactic I.
Totodată, au fost aprobate taxele de școlarizare pentru studenții/cursanții care urmează modulul psihopedagogic. Pentru modulul de nivel I (licență), taxa este de 200 lei/an, studenții bugetați neplătind această sumă. În cazul modulului de nivel II (master) vor achita 300 de lei/an atât studenții de la forma cu taxă, cât și cei bugetați.
e. Senatul Universității din Oradea a dezbătut și aprobat marți Codul de asigurare a calității pentru procesele de educație și de cercetare din instituție. Acest document stabilește modul de organizare și funcționare al Sistemului de Evaluare și Asigurare a Calității din Universitate. Obiectivul major urmărit este îmbunătățirea continuă a managementului calității proceselor educaționale și de cercetare, coagularea eforturilor tuturor structurilor implicate în direcția racordării la cerințele mediului socio-economic, a mai bunei pregătiri a studenților în vederea inserției lor pe piața muncii, a intensificării cercetării științifice, în consens cu strategia adoptată. (Diana Pătru)

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:05:39 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).