Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Hotărâri ale Senatului Universității din Oradea

Aprobări și validări

Hotărâri ale Senatului Universității din Oradea

Senatul Universității din Oradea și-a reluat activitatea în plen.

Întrunit în prima sa ședință după vacanța de vară, Senatul Universității din Oradea  a dezbătut și aprobat în ședința sa de marți, 4 septembrie 2012, o agendă diversă: de la componența comisiilor pentru posturile vacante scoase la concurs, Codul de asigurare a calității pentru procesele de educație și cercetare ori Regulamentele de organizare și funcționare ale unor comisii ale organismului legislativ universitar (Comisia de relații academice interne și internaționale, Comisia de strategie și reformă), până la distribuirea locurilor pentru admiterea la doctorat, actualizarea unor taxe pentru pregătirea și perfecționarea personalului didactic, validarea rezultatelor concursului pentru ocuparea postului de director al Consiliului pentru Studii Universitare de Doctorat sau a alegerilor parțiale la unele facultăți.
a. Reunit în ședință ordinară, Senatul Universității din Oradea a aprobat marți componența comisiilor pentru cele 46 de posturi vacante scoase la concurs: un asistent universitar, 18 lector, 21 șef lucrări, 6 conferențiar. Aproape o treime (17 posturi) din cele scoase la concurs revin Facultății de Protecția Mediului. Concursul pentru cele 46 de posturi publicate în „Monitorul Oficial al României”, nr. 237, Partea a III-a, din 16 iulie 2012, va avea loc în zilele de 17 – 18 septembrie 2012.
b. Senatul Universității din Oradea a validat marți rezultatele concursului public desfășurat în 3 august a.c. pentru ocuparea postului de director al Consiliului pentru  Studii Universitare de Doctorat, adjudecat cu 96 de puncte din 100 posibile de prof. univ. dr. Barbu Ștefănescu, singurul candidat înscris în competiție.
Comisia de concurs formată din: prof. univ. dr. Ioan Simuț (Universitatea din Oradea), prof. univ. dr. Ioan Bolovan și prof. univ. dr. Toader Nicoară (ambii de la Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca), prof. univ. dr. Ioan Zainea (Universitatea din Oradea) și prof. univ. dr. Renaud de la Brausse (Universitatea din Reims - Franța), a analizat și evaluat dosarul candidatului, după care l-a audiat cu privire la planul managerial și abilitățile sale în coordonarea unui domeniu relevant pentru performanța academică.
c. În ședința sa de marți, Senatul Universității din Oradea a aprobat distribuirea locurilor pentru admitere la studii universitare de doctorat pentru anul universitar 2012 - 2013. Din cele 76 de locuri, doar 15 sunt finanțate de la bugetul de stat. Iată repartizarea locurilor pe cele șase școli doctorale existente la Universitatea din Oradea: Științe Inginerești – 3 finanțate, 10 cu taxă; Științe Sociale – 2 bugetate, 5 cu taxă; Științe Biomedicale – 3 finanțate, 21 cu taxă; Geografie – 3 bugetate, 12 cu taxă; Istorie – 2 finanțate, 13 cu taxă; Filologie – 2 finanțate, 4 cu taxă.
Concursul de admitere la studiile universitare de doctorat la Universitatea din Oradea se va desfășura conform următorului calendar:
*până în 20 septembrie a.c. – înscrierea pentru examenul de competență lingvistică și susținerea acestuia la Facultatea de Litere;
*12 - 24 septembrie – înscrierea pentru admitere la doctorat (Secretariatul pentru Studiile Universitare de Doctorat, Biblioteca Universității, etajul IV);
*25 - 28 septembrie – colocviul de admitere la facultățile care au domenii de doctorat, conform programului afișat la decanate.
Potrivit Metodologiei de admitere la studiile universitare de doctorat, taxele percepute sunt:
-taxa pentru susținerea testului de limbă: 150 de lei pentru candidații angajați ai Universității din Oradea, respectiv 170 de lei pentru cei care nu sunt salariați ai instituției;
-taxa de înscriere la examenul de doctorat – 100 de lei pentru candidații angajați ai Universității din Oradea și 200 de lei pentru cei care nu au acest statut;
-taxa de înmatriculare – 100 de lei.
Domeniile de doctorat pentru care se pot face înscrieri la Universitatea din Oradea sunt: inginerie energetică, inginerie electrică, inginerie managerială, economie, istorie, filologie, științe biomedicale, geografie, sociologie.
d. Membrii Senatului Universității din Oradea au analizat și aprobat marți cuantumul taxelor percepute pentru examene și cursuri de pregătire ale personalului didactic, organizate și gestionate de Departamentul pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic, în anul universitar 2012/2013. Astfel, pentru examenul de grad didactic II, inspecția specială pentru acordarea gradului didactic I ori pregătirea pentru concursul de ocupare a funcțiilor didactice din preuniversitar taxa este de 400 de lei. Pentru pregătirea de definitivat și gradul didactic II, ca și pentru colectivul de admitere la gradul didactic I, cadrele didactice interesate vor achita câte 200 de lei. Plafonul cel mai ridicat, de 500 de lei, revine inspecției speciale pentru recunoașterea doctoratului cu gradul didactic I.
Totodată, au fost aprobate taxele de școlarizare pentru studenții/cursanții care urmează modulul psihopedagogic. Pentru modulul de nivel I (licență), taxa este de 200 lei/an, studenții bugetați neplătind această sumă. În cazul modulului de nivel II (master) vor achita 300 de lei/an atât studenții de la forma cu taxă, cât și cei bugetați.
e. Senatul Universității din Oradea a dezbătut și aprobat marți Codul de asigurare a calității pentru procesele de educație și de cercetare din instituție. Acest document stabilește modul de organizare și funcționare al Sistemului de Evaluare și Asigurare a Calității din Universitate. Obiectivul major urmărit este îmbunătățirea continuă a managementului calității proceselor educaționale și de cercetare, coagularea eforturilor tuturor structurilor implicate în direcția racordării la cerințele mediului socio-economic, a mai bunei pregătiri a studenților în vederea inserției lor pe piața muncii, a intensificării cercetării științifice, în consens cu strategia adoptată. (Diana Pătru)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 16:31:38 Ora de vară a Europei de Est