Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Inaugurarea noului sediu al Serviciului Județean Bihor al Arhivelor Naționale

„Trecerea de la anormalitate la normalitate”

Inaugurarea noului sediu al Serviciului Județean Bihor al Arhivelor Naționale

Chestor dr. Liviu Popa, șeful Inspectoratului Județean de Poliție Bihor ne-a lansat invitația de a participa, vineri, 7 septembrie 2012, la inaugurarea noului sediu instituțional al Serviciului Județean Bihor al Arhivelor Naționale (din Oradea, strada Traian Blajovici).

Pentru a vedea de unde s-a plecat și unde s-a ajuns, mai întâi ni s-a prezentat actualul sediu al Arhivelor, situat în Cetatea Oradea, „unde funcționează în condiții vitrege și extrem de dificile”, după cum aveam să aflăm de la directorul instituției, dl dr. Petru-Bujorel Dulgău.
„Avem în păstrare zestrea istorico-documentară a județului Bihor, asta însemnând circa 9 km liniari de arhive, creată de la finele secolului al XIII-lea până în anul 2010. Sigur că menirea esențială a acestei instituții este de a asigura protecția, conservarea documentelor, dar și punerea în valoare a informațiilor din documente, în sensul că eliberăm mii de copii, certificate, extrase pentru public, persoane fizice și juridice din țară și străinătate, înseamnă punerea la dispoziția cercetătorilor a materialelor prin sala de studiu unde ne găsim în prezent. Cât privește protecția, dincolo de simpla păstrare a documentelor în niște mijloace specifice arhivelor (cutii, mape, tuburi, casete pentru microfilme), trebuie să asigurăm un microclimat corespunzător: aceasta înseamnă o temperatură de 18-24 de grade în depozit și o umiditate de până la 55 - 60 la sută, or aceste condiții nu s-au putut îndeplini. Din cauza alternanței mari, a variației de temperatură în sezoanele de iarnă (iarnă, care în cetate ține cu două luni mai mult decât în restul municipiului) și de vară, de la 2 - 3 grade iarna la 30 de grade vara, sigur că documentele sunt afectate și se fărâmițează cu timpul...”
Cât privește mutarea celor 40.000 de volume de publicații (cărți și reviste), cei circa 9 km liniari de documente la noul sediu, aceasta este o chestiune de durată, o trudă depusă de cei 14 angajați, care va dura până prin iunie anul viitor (2013), după aprecierea dlui director, chiar dacă dl chestor s-a oferit să le dea o mână de ajutor și în această privință. „În tot acest timp însă cu publicul lucrăm non stop, zilnic, câte șapte ore, doar sala de studiu va fi închisă în perioada respectivă”, ține să ne asigure dl director Dulgău.
„Este singura  construcție din țară care îndeplinește condițiile de arhivare”
Dl chestor Liviu Popa a ținut să informeze reprezentanții presei despre modul în care au decurs lucrurile, pornind de la angajamentul pe care și l-a luat în 2005, la ora bilanțului, când a aflat că xeroxul nu merge, că nu mai sunt lemne de foc, că nu mai era apă și încălzire. În atari condiții și păstrarea documentelor era în mare pericol. „Se luase decizia din cauza condițiilor de aici ca o parte din arhivele județului Bihor să se mute la Alba și Vâlcea. Atunci mi-am luat angajamentul față de dl director că o să construim noile arhive, iar în 2006, am și pus prima lopată de beton la temelia noului sediu. Este important să ne păstrăm identitatea județului, istoria județului...” a spus chestorul Liviu Popa.
Referindu-se la noul sediu care urma să fie inaugurat la scurt timp, domnia sa ne-a asigurat că „noua clădire înseamnă trecerea de la anormalitate la normalitate, atât construcția, cât și dotările se aliniază la standardele Europei Occidentale. Este singura construcție din țară care îndeplinește condițiile de arhivare”, a conchis dl chestor.
Noul sediu este cea de-a VII-a locație a instituției 
Din cetate, ne-am deplasat pe fosta stradă a Abatorului, pe strada Traian Blajovici, unde a fost inaugurată moderna clădire care adăpostește noul sediu al Serviciului Județean Bihor al Arhivelor Naționale.   La eveniment au participat oficialități de prim rang ale Prefecturii și Consiliului Județean, ale municipiului, oameni de cultură, reprezentanți ai Inspectoratului Județean de Poliție, Poliției de Frontieră și Jandarmi, ai constructorilor și Arhivelor.
La ora adevărului și a inaugurării, dl director Bujorel Dulgău avea să puncteze din nou, începându-și intervenția cu un scurt istoric al devenirii instituției: „Inaugurăm astăzi noul sediu al unei instituții care a pribegit îndelung în cei 60 de ani de existență, aceasta fiind cea de-a VII-a locație. Practic, investiția a demarat în 2000, când s-a realizat fundația clădirii..., a urmat o pauză de câțiva ani buni, când lucrările au stagnat din lipsă de finanțare până în toamna anului 2006, când dl inspector șef Liviu Popa a repus pe tapet problema continuării contrucției, finalizată în primăvara acestui an...”
„Este unul dintre sediile cele mai ieftine... din România”
După alocuțiunile rostite de prefectul județului, dl Claudiu Pop și președintele Consiliului Județean, dl Cornel Popa, care au adresat mulțumiri și felicitări celor care au contribuit la realizarea acestei investiții, dl chestor Liviu Popa a revenit asupra episoadelor din 2005 și 2006, și până la finalizare, dorind să-i asigure pe cei ce clevetesc pe la colțuri și prin cafenele „că este unul dintre sediile cele mai ieftine... din România”.
„Vreau să-i asigur pe ăia care vorbesc pe la cafea pe centru tot felul de prostii, că este unul din sediile cele mai ieftine ca metru pătrat realizate în România și că nu s-a furat de la acest sediu, trebuie să o fac public pentru că ei tot vorbesc pe la colțuri. Eu o fac public. Îi asigur că tot ce s-a întâmplat aicea a fost făcut cu multă chibzuință, cu mult echilibru și cu multă corectitudine...”
Sfințirea și vizitarea noului sediu
După slujba de sfințire a imobilului, slujbă oficiată de părintele Ioan Mircea Ghitea, și tăierea panglicii, am fost invitați să vizităm noul sediu, compus din două corpuri de clădire (A și B), aproape identice, după cum aveam să aflăm de la comisarul-șef, dl inginer Ovidiu Sime, dirigintele de șantier.
Cele două corpuri, care se întind pe o suprafață de circa 3.900 de metri pătrați, sunt compuse din parter și trei etaje. În corpul A sunt și birourile și grupurile sanitare, precum și multe spații de depozitare. Corpul A are și demisol. La subsol e sala tehnică și un adăpost ALA, prevăzut cu un tunel de ecvacuare, iar în corpul B, la parter, o altă sală tehnică. Clădirea este supravegheată video, atât în interior cât și în exterior, dotată cu senzori de fum și de mișcare și cu lift pentru persoanele cu dizabilități. Suprafața totală a rafturilor din noul sediu e mai mare de 9 km liniari, iar condițiile de depozitare și păstrare sunt ideale, îndeplinind toți parametrii de temperatură și umiditate.
Să mai spunem că investiția s-a făcut din banii Ministerului de Interne și a costat circa 12 milioane de lei, executantul lucrărilor fiind Construcții Bihor S.A. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Inaugurarea noului sediu al Serviciului Județean Bihor al Arhivelor Naționale.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 01:31:03 Ora de vară a Europei de Est