Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ioana Dzițac a participat la școala de vară de la Oxford Cheltenham

Un vis împlinit

Ioana Dzițac a participat la școala de vară de la Oxford Cheltenham

Ioana Dzițac, o minune de copil, care impresionează prin sensibilitate, imaginație și creativitate, cumințenie și frumusețe morală, cultură și eleganță în gândire, și-a dorit mult să ajungă sus, dincolo de nori, spre a privi și „de sus în jos, nu numai de jos în sus”.

Iar vara aceasta, visul ei s-a împlinit, atunci când a zburat către Anglia, la Oxford Cheltenham, pentru a participa la o „minunată școală de vară”, după aprecierea Ioanei.
La Școala Dean Close a avut plăcerea să-și petreacă 15 zile, participând la cursuri de limba engleză, 15 ore pe săptămână (acreditate British Council și English U) și predate de profesori vorbitori nativi de limbă engleză; acolo a avut șansa să aibă drept colegi de grupă copii din China, Olanda, Spania, Coreea de Sud, Germania,
Franța și Portugalia...
„Cursurile au fost interactive și dinamice; am avut diferite proiecte, discuții libere pentru îmbunătățirea vocabularului, iar noțiunile de gramatică au fost abordate prin diferite jocuri; dezbaterile pe teme impuse au constituit un punct forte pentru mine, deoarece, de exemplu, s-au purtat discuții despre astronomie, sfârșitul lumii, Nostradamus și extratereștri, teme de care eu sunt pasionată și la care m-am remarcat”.
Ambițioasă, perseverentă, calculată și plină de calități, Ioana nu putea să nu strălucească și cu această ocazie. Ne-o dovedesc aprecierile scrise, documentele: certificatul de absolvire și raportul de evaluare a progresului, diploma pentru foarte buna contribuție la clasă, diplomă pe care au mai primit-o doar doi cursanți.
Dincolo de uriașul bagaj de cunoștințe dobândit, rămân amintirile și prieteniile câștigate, emoțiile interiorizate la vederea acelor ținuturi de legendă.
„Am mers la Alton Towers, unul dintre cele mai mari parcuri de distracție din Anglia, unde am încercat diferite curse extreme; am făcut o excursie la Cadbury World, fabrica de ciocolată din Birmingham, unde am primit dulciuri, am vizitat muzeul și am făcut un tur interactiv al fabricii, unde am aflat istoria acesteia și modalitatea prin care se obține ciocolata; am ajuns în cel mai mare centru comercial din Europa, Birmingham City Centre, un loc în care se găsesc peste 160 de magazine și restaurante, toate sub un singur acoperiș; am avut parte de un Treasure Hunt, unde a trebuit să răspundem la ghicitori pentru a ajunge într-o locație secretă; altădată ne-am încercat talentul de a găti cu un curs de Cooking (iar prăjiturelele au ieșit de minune).
De-a dreptul antologică a fost vizita faimosul și frumosului oraș Oxford unde am văzut Carfax Tower, Christ-Church College (de unde s-au inspirat cei care au realizat seria filmelor „Harry Potter”), Merton College, University Church of St Mary the Virgin, Hertford Bridge, Bodleian Library (unde se află un număr impresionant de cărți) și Sheldonian Theatre, precum și Grădină Botanică din Oxford. Ultima zi nu o puteam petrece decât la Londra, evident, unde am vizitat Westminster Abbey, Big Ben, Houses of Parliament, Downing Street and Nelsons Column, am ieșit la picnic în St. James Park, am vizitat Buckingham Palace, Trafalgar Square, the National Gallery, Piccadilly Circus…
Pe mine, școala internațională de vară m-a încărcat pozitiv: am cunoscut locuri și culturi noi, oameni noi și m-am întors cu un bagaj de cunoștințe îmbogățit. Primul meu zbor a coincis cu visul meu de a ajunge la o școală renumită din Anglia; a fost un zbor înalt, lin, care-mi doresc să se repete; e frumos acolo sus, atât în înaltul cerului, cât și în miezul școlarității englezești”.
Aceasta este Ioana Dzițac și visul său împlinit de a ajunge sus, dincolo de nori, spre a privi și „de sus în jos, nu numai de jos în sus”. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ioana Dzițac a participat la școala de vară de la Oxford Cheltenham.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 01:17:39 Ora de vară a Europei de Est