Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Să ne cunoaștem școala!”

În a II-a zi, la Clasa pregătitoare A

„Să ne cunoaștem școala!”

În cea de-a doua zi de școală, am dorit să facem cunoștință cu cei mai mici școlari ai Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea, școlăreii și școlărițele Clasei pregătitoare A, îndrumați de dna profesor Violeta Taichiș.

Marți (18 septembrie 2012), în cea de-a doua zi din viața lor de școlari, ei tocmai au pornit într-un raid prin liceu: „Noi tocmai am pornit să ne cunoaștem școala”, ne întâmpină doamna profesor Violeta Taichiș, fost inspector școlar de specialitate. Fiind în curte, mai întâi au încins câteva jocuri în cerc. „E motivată (explicabilă) pentru vârsta lor o continuare a jocurilor firești din grădiniță pentru a nu simți brusc schimbarea de statut, de la preșcolar la elev. Potrivit psihologiei și gândirii școlarului mic, activitatea lui e preponderent intuitiv concretă. El trebuie să învețe prin activități în care sunt antrenate cât mai multe simțuri, văz, auz, pipăit, miros... pentru o cât mai completă și complexă percepție și intuiție.
E normal ca micii noștri școlari să-și cunoască liceul în care învață. Am pornit vizitarea școlii cu locul cel mai apropiat sufletului lor, și cel mai important din viața lor de școlărei, curtea și terenul de sport (de joacă). Vom intra apoi în sala festivă, unde iarăși își vor petrece mult timp desfășurând activități cultural-artistice. Ora fiind de 35 de minute efectiv, pe care oricum le desfășurăm prin joc, jocul fiind și acum activitatea lor de bază, iar restul timpului îl drămuim printr-o schimbare de ritm și situație, ieșind din sala de clasă și desfășurând alte activități, în care mișcarea e primordială”, ne explică doamna profesor.
Am pornit și noi la drum cu ei. Curiozitatea e mare la vârsta lor. Din când în când se opreau să-și tragă sufletul, vorba aceea. Atunci, fiecare căuta cu privirea un colțișor necunoscut, un nou reper și astfel se isca o nouă întrebare. Revenind în sala de clasă, au trecut la activitatea individuală de scris-citit pe baza caietului și a fișei individuale. Chiar dacă mobilierul nu e unul ideal, cum și l-ar fi putut ei imagina și dori, mesele nu-i deranjează, oricum ei știu că de-acum sunt școlari și nu mai pot sta la măsuțele lor oficiale din grădiniță. Dar e încăpător. Pe băncuța lor e loc suficient pentru toate. Citim pe fișa lor de lucru: „Primul meu desen de școlar”. E un fel de test, o carte de vizită și o fișă „psihologică”...
„Podul de piatră”
La un moment dat ne desprindem și schimbăm sala de clasă, intrăm câteva momente în clasa alăturată, la Clasa pregătitoare B. Aici dăm de „Podul de piatră”. Zăbovim ce zăbovim și ne reîntoarcem (de unde am plecat). Semn că pământul e rotund.
Când la sfârșitul programului au apărut părinții, avem să constatăm cu uimire și cu încântare că nu le-au sărit în brațe, nu au plâns și nu s-au plîns! E semn bun!... Mai  mult, unii au dorit să mai rămână în clasă, ar fi dorit, probabil, să-și întregească „opera”.
Așadar, prima impresie e că micii școlari s-au adaptat cu ușurință noilor condiții și fac față statutului, dacă învățătoarele manifestă atitudinea apropiată a educatoarelor, dacă știu să coboare în universul lor de „preșcolari-școlari”, dacă găsesc metodele și mijloacele potrivite să-i antreneze, fără să-i plictisească, dacă găsesc mereu căi variate să-i capteze și să-i implice în noi și noi acțiuni interesante. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Să ne cunoaștem școala!”

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 14:25:24 Ora de vară a Europei de Est