Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

CRITICAL BOTOX in times of 2.0 feudalism

Joi, 4 octombrie, ora 19.00, la Pavilion București

CRITICAL BOTOX in times of 2.0 feudalism

CRITICAL BOTOX in times of 2.0 feudalism folosește o linie narativă fictivă cu inspirație de tip tabloid, pentru a prinde forma într-o publicație online și într-o serie de expoziții, prima dintre ele având loc la PAVILION în București.

„Proiectul se bazează pe un cadru personal, pe relația prudentă a curatorului cu artiștii care activează inspirațional în mai multe zone sociale utilizând diverse forme de producție sau acțiuni politice. Înțeleasă ca o practică politică în sine, CRITICAL BOTOX susține valoarea politică a contactului uman direct, în aceste vremuri confuze ale virtualizării și dezumanizării în interacțiune co-individuală.
Publicația online utilizează estetica revistelor de scandal ca pe un sofism vizual confuz, concentrându-se pe realitatea conținutului, pe mesajele politice ale lucrării sau pe traiectoria artistului. Acestea servesc, manieristic, ca o legătură conceptuală între diferite publicații online și recursurile facilitate de artiști, adresându-se publicului interesat în explorarea fiecăreia dintre ele.
Fiecare expoziție, prima fiind cea de la București, funcționează ca un exemplu complex cu proiecție în publicația online a expoziției. Fiecare act curatorial reflectă eterogenitatea viziunilor și atitudinilor care rezultă din creația artistică contemporană pentru a cuprinde spectrul larg al condițiilor politice într-o lume globalizată”. (Alex Brahim)
Expoziția va fi acompaniată de o publicație realizată la finalul actului curatorial, precum și de o publicație tip poster/ziar dedicată primei expoziții care va conține structura generală a proiectului, ilustrații și texte de autori invitați. Publicațiile vor fi realizate la închiderea proiectelor pentru a finaliza cercetarea ce se desfășoară în timpul expozițiilor. Design-ul grafic pentru acest proiect va fi realizat de studioul Los Trini din Barcelona.
Despre curator

Alex Brahim, născut la Cúcuta în Columbia, este un curator independent și manager cultural, stabilit în Barcelona. Aria sa de interes cuprinde teorie, producție, programare, comunicare și activism, și este centrată pe transversalitatea rețelelor, cu accent pe codurile culturale și spațiile lor critice de negociere. Conduce alături de expertul în marketing Tania Brett, DIBINA (Digital Büro of International Art), o platformă curatorială independentă, de management cultural și de comunicare relațională. Unul dintre proiectele lor importante este managementul și coordonarea programului pentru Antigua Casa Haiku, un spațiu artistic din Barcelona. El pregătește în mod regulat programe și expoziții independente, colaborează cu diverse media și este lector invitat în diferite centre de artă și universități. Brahim a dezvoltat proiecte la: La Casa Encendida, Madrid; CCCB, Barcelona; Matadero, Madrid; La Capella, Barcelona; Espai Cultural Caja Madrid, Barcelona; Museu de l’Empordà, Figueres; Loop, Barcelona, sau Off Limits, Madrid etc. În prezent este unul dintre membrii juriului pentru premiile anuale de artă contemporană BCN Producció, din Barcelona, precum și consultant pentru Art Production Factories Program al Ajuntament de Barcelona (Primăria Barcelona). CRITICAL BOTOX este primul său proiect curatorial în afara Spaniei.
Curator
: Alex Brahim (CO/ES)
Participanți
: Aggtelek (ES/BE), Anamor (ES), José Begega (ES), Karmelo Bermejo (ES/MX), Zeljko Blace (BA/HR), Lúa Coderch (PE/ES), Bruce LaBruce (CA), Andrés Duplat (CO), Juan Pablo Echeverri (CO), Félix Fernández (ES), Jorge García (ES), Miquel García (ES), Andrea Gómez (CO/ES), Núria Güell (ES), Fermín Jiménez Landa (ES), Lydia Lunch (US), Santiago Monge (CO), R. Marcos Mota (ES), Joan Martí Ortega (ES), Daniela Ortiz (PE/ES), Aníbal Parada (AR/ES), Avelino Sala (ES), Andrés Senra (ES), Daniel Silvo (ES), Toni Tena (ES), David Latorre (ES), Oriol Vilanova (ES)
www.criticalbotox.com
(Diana M.)

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 18:21:12 Ora standard a Europei de Est