Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
25 oct. 2020
1.Numărul cazurilor de infectare la copii și tineri cu vârsta 0-19 ani înregistrate în ultimele 40 de zile, de la începutul școlii până acum, l-a depășit pe cel înregistrat de la începutul pandemiei până la 14 septembrie.
.....
Pe 23 octombrie 2020, vineri, a fost înregistrat un număr de 344 de cazuri de infectare cu Sars-CoV-2 la grupa de vârstă 0-19 ani, potrivit datelazi.ro. Astfel numărul cazurilor înregistrate de la începutul cursurilor în școli și a activităților în grădinițe, adică din data de 14 septembrie până acum, a depășit pentru prima dată pe cel al cazurilor înregistrate de la începutul pandemiei până la începutul anului școlar.
2. Modelul danez de învățământ, prin ochii unei profesoare din România. Cum e școala în Danemarca pe timp de pandemie. Prezență fizică la ore aproape pentru toată lumea și fără mască în sala de clasă
…..
Profesoara Laura Dachin este stabilită de ani de zile în Danemarca, unde a înființat trei școli românești. Aici vin zeci de copii ai comunității de români din Danemarca. Pentru a nu-i rupe complet de România, părinții îi trimit să învețe limba, să studieze obiceiurile, istoria sau geografia României. „E o punte de legătură și pot să facă comparații. Poate că unii se vor întoarce în România”, povestește profesoara.
3. OFICIAL Pentru toți profesorii din preuniversitar anul acesta școlar nu se fac decât cursuri de formare continuă în sistem online, iar evaluarea finală va fi tot on-line pe bază de portofoliu / Furnizorii trebuie să obțină avizul Comisiei Speciale de Acreditare din minister
.....
În anul școlar 2020-2021 nu se desfășoară activități de formare continuă în sistem față-în-față sau blended-learning, ci doar în sistem online, asta prevede ordinul nr. 5.767 din 15 octombrie 2020 privind acreditarea, organizarea și desfășurarea programelor de formare continuă destinate personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2020-2021, publicat vineri în Monitorul Oficial.
4. Răzvan Cherecheș, profesor în sănătate publică: Școlile trebuie să poată funcționa on-site cât mai mult. Ministerul Educației să reducă la 15 numărul de elevi din clasă și să introducă sisteme de ventilație cu schimb mare de aer
…..
Școlile vor funcționa tot anul viitor intermitent când în sistem hibrid, când complet online, pentru că și dacă vaccinul va fi disponibil în primăvară, el va fi distribuit și administrat populației de-a lungul anului. Avertismentul vine de la Răzvan Cherecheș, profesor și cercetător la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, unde conduce departamentul de sănătate publică.
5. VIDEO Monica Anisie: Programa va fi adaptată pentru învățarea online și vom anunța cum se va face evaluarea online / În privința olimpiadelor școlare, Ministerul analizează dacă se vor desfășura digital sau dacă se vor anula
.....
Ministerul Educației va modifica programa școlară, ,,pentru învățarea în sistem online”. ,,În curând vom ieși să spunem cum anume se va desfășura activitatea de predare-învățare și evaluare în sistem online. Asta înseamnă de fapt adaptarea programei. Există această posibilitate și am experimentat în primăvară această adaptare a programei pentru examenele naționale, când am modificat programa pentru examen”, a declarat ministrul Educației, Monica Anisie, la emisiunea “Viitor cu clasă” moderată de Roxana Hulpe la Știrile Pro TV.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
1. Remus Pricopie, rectorul SNSPA, un nou atac la universitarii-politiceni: E un ,,Bamboo universitar” în beneficiul educației?
-----------
Rectorul SNSPA, Remus Pricopie, lansează un nou atac la adresa rectorilor-politicieni și a universitarilor influenți și conectați politic. Într-un editorial publicat în Adevărul, intitulat ,,Menirea educației” și în care face…
***
2. EXCLUSIV Op Ed / Copiii trebuie să se întoarcă la școală, dar nu este o opțiune ca lucrurile să rămână neschimbate – comisarul european pentru parteneriate internaţionale, Jutta Urpilainen, şi Henrietta Fore, directoarea UNICEF
-------
Editorial semnat de comisarul pentru parteneriate internaţionale, Jutta Urpilainen, şi de Henrietta Fore, directoarea executivă UNICEF „Un copil, un profesor, o carte, un stilou pot schimba lumea”. Aceste cuvinte rostite…
***
3. Peste 60 de universități din Marea Britanie participă la târgul virtual de studii organizat de British Council pentru studenții europeni
--------
Elevii și studenții vor avea oportunitatea de a intra în legătură cu peste 60 de universități britanice, prin întâlniri online directe cu reprezentanții acestora în cadrul târgului Study UK Europe:…
***
4. Ce se întâmplă cu școlile și after school-urile, dacă Bucureștiul intră în roșu? Monica Anisie: Toate școlile și grădinițele rămân închise pentru 14 zile, cu ore în online
-------
Bucureștiul este la limită să intre în scenariul roșu, după un record de infectări ziua trecută (777) și o rată a incidenței comunicate cu întârziere de 5 ore. Deși încă…

Incompetență tăinuită… la Impărăție (?) De ce?

Greșeli mușamalizate… De ce?

Incompetență tăinuită… la Impărăție (?) De ce?

Zăpada refuză să cadă și să acopere greșelile care s-au făcut, culmea, în primăvară(!) la olimpiada națională de matematică, etapa județeană. Greșelile apărute în redactarea respectivelor subiecte au fost depistate urgent, pe loc (culmea de profesori din afara comisiei județene!!!), și au fost aduse la cunoștința inspectorului de specialitate, care însă a făcut ureche șută. De ce? Greșelile au fost mușamalizate… Iar acum, în sfârșit, se vrea să se facă lumină!

Judecăm și criticăm opera nu autorul!
De aceea nu dăm nume, nu dorim răzbunare (chiar dacă o răsturnare a valorilor – nonvalorilor – ar fi necesară!), dar dorim ca greșelile să nu se mai repete și în 2008, și să aibă aceeași soartă.
Ce s-a întâmplat?
La subiectul de la clasa a V-a, s-au dat barem și enunț greșite. E vorba de propoziția a doua (q) de la punctul1, și punctul 2.
A se vedea copiile pe care le-am inserat la sfârșitul articolului - pe post de poze: În primul dreptunghi din stânga, la primul x, dând click și salvând, veți avea în față subiectul; la cel de-al doilea x (din dreptunghiul alăturat, din dreapta), aveți baremul - care este greșit la propoziția q). Corectarea făcându-se după barem, elevii care au răspuns corect au fost depunctați, iar cei care au răspuns greșit (ca și în barem) au luat maximum de puncte!!! Se poate lua numărul 565 și diferența dintre el și răsturnatul său este 0, care este pătrat perfect, și deci propoziția este falsă și nu adevărată cum este în barem. Punctul 2 este greșit, pentru că dacă se ia a = 6 și n = 0, se obține număr impar, iar acolo se cere să se arate că este număr par. Mai mult, dacă se ia a = 0 și n = 0 se obține 0 la puterea 0, ceea ce nu are sens. Firesc, normal și corect era să se fi pus condiții asupra lui n și a.
Greșelile se puteau îndrepta pe loc, dacă inspectorul de specialitate era receptiv la sesizarea profesorului, dar nu a vrut să asculte așa ceva!? În schimb, la contestații și la publicarea subiectelor în culegerea editată la nivel de țară, se vede treaba că și-a revenit, totuși! Să fi fost vorba, pe moment, de aroganță și orgoliu rănit? Ceea ce nu ar fi cazul la un cadru didactic ajuns într-o asemenea funcție, nu-i așa?
„Incompetența se plătește serios din bani publici!”
„S-a corectat cum s-a corectat, iar seara m-am uitat pe lucrări și am văzut dezastrul, ne scrie domnul profesor. M-am dus și atunci la inspector și i-am spus să nu afișeze rezultatele, ci să fie recorectate la toți elevii de clasa a V-a cu baremul corect pentru punctul 1 și să scoată din concurs problema 2, deoarece era greșită si nu se putea evalua. Nici vorbă... Asta a fost sâmbătă. Luni i-am explicat totul dnei inspector general. Fiind de matematică, a înțeles despre ce este vorba și mi-a dat dreptate. Între timp, duminică, am mai discutat problemele respective cu 7- 8 profesori, care toți mi-au dat dreptate. Apoi au fost contestațiile și am rugat-o pe dna inspectoare generală să ne lase să mergem să explicăm rezolvările celor care corectează (PENIBIL, nu?). A acceptat și sigur că cei care au rezolvat corect au obținut punctaj maxim,dar au rămas cu punctaj maxim și cei care nu meritau, dar care au dat răspunsul conform baremului greșit.
În săptămâna următoare, culmea, inspectorul cu pricina a fost premiat cu gradație de merit pe patru ani din bani publici. Asta înseamnă mărirea salariului cu 25% pe patru ani. Deci, incompetența se plătește serios din bani publici!
În toamnă, în septembrie, apare culegerea cu subiectele de la olimpiade, între care și subiectele din Bihor, desigur, corectate, așa cum am zis eu, nu cum le-a dat inspectorul elevilor în săli. Asta m-a enervat la culme! Am sunat la minister unde am vorbit cu A.T., G.G. și cu L.S. (domnul profesor le-a dat numele și prenumele complete - n.n.). Le-am trimis proiectul de metodologie de organizare a olimpiadei. Acum aștept răspunsul celor din minister”.
Aceasta este povestea cu inspectorul de matematică. Dumneavoastră trageți concluziile!
Trăim în România anului 2007, unde totul e posibil, nu? Curat murdar, coane Fănică! (Ovidiu DAN)

Trimite email

miercuri, 28 octombrie 2020

Poza zilei

Câștigă o tabletă Smart!

La împlinirea a 20 de ani de activitate,
Universitatea Agora din Oradea organizează un concurs pentru elevii claselor a XII-a
Dacă ești elev în clasa a XII-a și dorești să câștigi o tabletă Smart, urmează cei trei pași:
1. Cere o recomandare dirigintelui tău.
2. Redactează un eseu-prezentare cu titlul ,,Dăruiește învățătură"!
3. Scanează sau fotografiază recomandarea și eseul și trimite-le pe adresa de email: agora20@univagora.ro.
Fii conectat! Fii învățat!
Și tu ai dreptul la educație!