Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Incompetență tăinuită… la Impărăție (?) De ce?

Greșeli mușamalizate… De ce?

Incompetență tăinuită… la Impărăție (?) De ce?

Zăpada refuză să cadă și să acopere greșelile care s-au făcut, culmea, în primăvară(!) la olimpiada națională de matematică, etapa județeană. Greșelile apărute în redactarea respectivelor subiecte au fost depistate urgent, pe loc (culmea de profesori din afara comisiei județene!!!), și au fost aduse la cunoștința inspectorului de specialitate, care însă a făcut ureche șută. De ce? Greșelile au fost mușamalizate… Iar acum, în sfârșit, se vrea să se facă lumină!

Judecăm și criticăm opera nu autorul!
De aceea nu dăm nume, nu dorim răzbunare (chiar dacă o răsturnare a valorilor – nonvalorilor – ar fi necesară!), dar dorim ca greșelile să nu se mai repete și în 2008, și să aibă aceeași soartă.
Ce s-a întâmplat?
La subiectul de la clasa a V-a, s-au dat barem și enunț greșite. E vorba de propoziția a doua (q) de la punctul1, și punctul 2.
A se vedea copiile pe care le-am inserat la sfârșitul articolului - pe post de poze: În primul dreptunghi din stânga, la primul x, dând click și salvând, veți avea în față subiectul; la cel de-al doilea x (din dreptunghiul alăturat, din dreapta), aveți baremul - care este greșit la propoziția q). Corectarea făcându-se după barem, elevii care au răspuns corect au fost depunctați, iar cei care au răspuns greșit (ca și în barem) au luat maximum de puncte!!! Se poate lua numărul 565 și diferența dintre el și răsturnatul său este 0, care este pătrat perfect, și deci propoziția este falsă și nu adevărată cum este în barem. Punctul 2 este greșit, pentru că dacă se ia a = 6 și n = 0, se obține număr impar, iar acolo se cere să se arate că este număr par. Mai mult, dacă se ia a = 0 și n = 0 se obține 0 la puterea 0, ceea ce nu are sens. Firesc, normal și corect era să se fi pus condiții asupra lui n și a.
Greșelile se puteau îndrepta pe loc, dacă inspectorul de specialitate era receptiv la sesizarea profesorului, dar nu a vrut să asculte așa ceva!? În schimb, la contestații și la publicarea subiectelor în culegerea editată la nivel de țară, se vede treaba că și-a revenit, totuși! Să fi fost vorba, pe moment, de aroganță și orgoliu rănit? Ceea ce nu ar fi cazul la un cadru didactic ajuns într-o asemenea funcție, nu-i așa?
„Incompetența se plătește serios din bani publici!”
„S-a corectat cum s-a corectat, iar seara m-am uitat pe lucrări și am văzut dezastrul, ne scrie domnul profesor. M-am dus și atunci la inspector și i-am spus să nu afișeze rezultatele, ci să fie recorectate la toți elevii de clasa a V-a cu baremul corect pentru punctul 1 și să scoată din concurs problema 2, deoarece era greșită si nu se putea evalua. Nici vorbă... Asta a fost sâmbătă. Luni i-am explicat totul dnei inspector general. Fiind de matematică, a înțeles despre ce este vorba și mi-a dat dreptate. Între timp, duminică, am mai discutat problemele respective cu 7- 8 profesori, care toți mi-au dat dreptate. Apoi au fost contestațiile și am rugat-o pe dna inspectoare generală să ne lase să mergem să explicăm rezolvările celor care corectează (PENIBIL, nu?). A acceptat și sigur că cei care au rezolvat corect au obținut punctaj maxim,dar au rămas cu punctaj maxim și cei care nu meritau, dar care au dat răspunsul conform baremului greșit.
În săptămâna următoare, culmea, inspectorul cu pricina a fost premiat cu gradație de merit pe patru ani din bani publici. Asta înseamnă mărirea salariului cu 25% pe patru ani. Deci, incompetența se plătește serios din bani publici!
În toamnă, în septembrie, apare culegerea cu subiectele de la olimpiade, între care și subiectele din Bihor, desigur, corectate, așa cum am zis eu, nu cum le-a dat inspectorul elevilor în săli. Asta m-a enervat la culme! Am sunat la minister unde am vorbit cu A.T., G.G. și cu L.S. (domnul profesor le-a dat numele și prenumele complete - n.n.). Le-am trimis proiectul de metodologie de organizare a olimpiadei. Acum aștept răspunsul celor din minister”.
Aceasta este povestea cu inspectorul de matematică. Dumneavoastră trageți concluziile!
Trăim în România anului 2007, unde totul e posibil, nu? Curat murdar, coane Fănică! (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 6 noiembrie 2025, 21:56:54 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...