Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Tradiții bihorene”, cu participarea partenerilor din București, Timișoara, Dr. T. Severin, Buzău, Iași și Petroșani

Joi, la C.T. „M. Viteazul” a avut loc întâlnirea de proiect

„Tradiții bihorene”, cu participarea partenerilor din București, Timișoara, Dr. T. Severin, Buzău, Iași și Petroșani

Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea a găzduit joi, 27 septembrie 2012, întâlnirea de proiect cu tema „Tradiții bihorene”, desfășurată în cadrul proiectului „Îmbunătățirea calității educației și formării profesionale prin rețele parteneriale”.

La activitatea de învățare colegială de la Oradea, desfășurată în cadrul parteneriatului pentru calitate, au participat, alături de echipa gazdă,  partenerii de proiect cuprinși în rețeaua partenerială nr. 15 „Altour Net”: Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic din București, Colegiul Economic „Francesco Saverio Nitti” din Timișoara (centrul de resurse), Colegiul Național Economic „Th. Costescu” din Drobeta Turnu Severin, Grupul Școlar de Servicii și Meserii Buzău, Grupul Școlar „V. Madgearu” din Iași și Colegiul Economic „Hermes” din Petroșani.
„Obiectivul parteneriatului este îmbunătățirea sistemului de educație și formare profesională inițială pentru domeniul de pregătire Alimentație publică și turism, iar pentru realizarea acestui obiectiv s-a constituit rețeaua partenerială nr. 15 „Altour Net”.
Scopul general al dezvoltării rețelei parteneriale este implementarea Recomandării Parlamentului European și a Consiliului privind Cadrul Comun European privind Asigurarea Calității în Educație și Formarea Profesională (EQARF), asigurându-se utilizarea eficientă și responsabilă a resurselor, promovarea bunelor practici și compatibilizarea calificărilor oferite de membrii rețelelor cu Cadrul Național al Calificărilor și cu cele ale Cadrului European al Calificărilor”, a precizat dna prof. ec. Simona Ardelean, membru al echipei de implementare a proiectului și membru al Consiliului de administrație al C.T. „Mihai Viteazul” din Oradea.
Călătorește și gustă românește!
În deschiderea reuniunii, directorul colegiului, dl prof. dr. Ruben Filimon, a salutat invitații și partenerii de proiect și a punctat agenda întâlnirii.
Doamna director adjunct, prof. ec. Simona Ardelean, a făcut oficiile de prezentare a școlii organizatoare, iar dl prof. ing. Florian Mieluț, inspector școlar de specialitate al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, a subliniat actualitatea și importanța parteneriatului pentru calitate.
În continuare gazdele au prezentat materialul PPT „Þara Beiușului” – vatra tradițiilor bihorene, iar în completare, dl profesor Ioan Goman, muzeograf, a ilustrat cât se poate de sugestiv tradițiile bihorene cu ceramică populară din regiunea Crișana. A venit apoi rândul partenerilor să-și prezinte materialele pregătite: „Români și sârbi – moștenitori ai tradițiilor culturale bănățene într-o Europă unită (prezentare făcută de reprezentanții colegiului din Timișoara); „Momârlanii, veritabili urmași ai dacilor liberi” (material prezentat de cei de  colegiul din Petroșani); „Tradiții moldovenești” (prezentarea ieșenilor); „Periplu prin calendarul anual al tradiționalelor serbări câmpenești din județul Buzău ( prezentare aparținând reprezentanților Grupului Școlar din Buzău); „Pe urmele strămoșilor” (prezentarea celor de la Colegiul Economic „Theodor Costescu” din Drobeta Turnu Severin.
Pe agenda reuniunii au mai figurat două acțiuni care au precedat sesiunea de dezbateri: Vizitarea secțiunii de etnografie a Complexului Muzeal al Þării Crișurilor, cu expoziția de costume populare din regiunea Crișana, prezentată de dr. Simona Ioana Bala, muzeograf și „descălecatul” de la han - cea mai gustată activitate, desfășurată în peisajul rustic al Hanului Pescarilor (agentul economic partener al colegiului), unde elevi din clasa a XIII-a H, tehnicieni în gastronomie, au organizat o masă festivă cu specific bihorenesc în aer liber, sub genericul „Bihorenii când s-adună”, un exemplu de bune practici.
Revenind la colegiu, membrii echipelor partenere au participat la sesiunea de dezbateri (cu concluzii și recomandări).
Echipa gazdă de implementare a activităților în rețeaua „Altour Net” (alcătuită din prof. ec. Simona Ardelean – membru al CA și prof. ec. Teodora Monica Runcanu – membru al Comisiei de Evaluare și Asigurare a Calității) doresc să mulțumească domnilor directori (prof. dr. Ruben Filimon – director, și prof. Mihai Bacoș – director adjunct) pentru sprijin, iar partenerilor de proiect pentru prezență, implicare și bunele practici prezentate în cadrul reuniunii.
Să mai spunem că proiectul „Îmbunătățirea calității educației și formării profesionale prin rețele parteneriale” face parte din Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, 2007-2013, Axa prioritară 1 „Educația și formarea profesională în sprijinul creșterii economice și dezvoltării societății bazate pe cunoaștere; Domeniul major de intervenție 1.1. „Accesul la educație și formare profesională inițială de calitate”; contract POSDRU nr. 85/1.1/S/57551.
Acordul de parteneriat durează 24 de luni, cu un angajament de continuare a colaborării între școlile partenere până la 1 septembrie 2016. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Tradiții bihorene”, cu participarea partenerilor din București, Timișoara, Dr. T. Severin, Buzău, Iași și Petroșani .

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 15:44:05 Ora de vară a Europei de Est