Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Școala îți oferă șansa de a reuși prin tine însuți”

Luni, a avut loc Deschiderea noului an universitar la Oradea

„Școala îți oferă șansa de a reuși prin tine însuți”

„Vă invit alături de mine, studenți, profesori, personal tehnic și auxiliar, părinți și jurnaliști, autorități publice și oameni de afaceri, să ne unim eforturile pentru ca Oradea și Bihorul să aibă o universitate care să ne reprezinte.
Dragi studenți luați aminte: Școala îți oferă șansa de a reuși prin tine însuți!”

Cu acest îndemnul (și cu această caldă strângere de mână) și-a încheiat discursul rectorul Universității din Oradea, dl prof. univ. dr. Constantin Bungău, discurs rostit ieri (luni, 1 octombrie 2012), la festivitatea de deschidere a noului an universitar.
La ora adevărului, din bilanțul dlui rector nu au lipsit realizările anului precedent, care situează Universitatea din Oradea în primele 20 de universități din țară, pe locul 19 din circa 100 de universități de stat și particulare.
Anul universitar începe la Universitatea din Oradea cu 15 facultăți și „22.000 de studenți români și europeni” (vorba dlui rector).
„Cele 15 facultăți existente astăzi acoperă un spectru larg de specializări din toate domeniile fundamentale de știință, artă și cultură, asigurând un mediu academic adecvat pentru construirea unui sistem de educație multiculturală, cu o curriculă actualizată,  care sprijină dezvoltarea competențelor profesionale, și dobândirea abilităților de colaborare și comunicare cu oameni aparținând diferitelor naționalități, culturi, religii sau valori.
Pentru municipiul Oradea, funcționarea  în arealul său a acestei instituții de învățământ superior a însemnat, dobândirea statutului de centru cultural și spiritual situat la granița de vest a României, iar după aderarea țării la Uniunea Europeană reprezintă cel mai vestic pivot al acesteia.
Universitatea din Oradea desfășoară parteneriate de colaborare cu universități din străinătate, cu toate acestea, promovarea valorilor culturale românești și asigurarea calității actului educațional au rămas o prioritate pentru dascălii universitari orădeni.
Asigurarea calității în mediul universitar este extrem de importantă și necesară, astfel, eforturile depuse în direcția acreditării tuturor specializărilor Universității din Oradea au generat rezultate importante. Toate cele 15 facultăți, cu cele 111 programe de licență, sunt acreditate ori autorizate. Învățământul masteral cuprinde 88 de specializări, iar Școala doctorală 11 domenii.
În facultăți, activitatea instructiv-educativă este însoțită și aureolată de cercetarea științifică concretizată în proiecte de cercetare, lucrări științifice cu vizibilitate internațională, brevete de invenție sau conferințe internaționale. 
Alături de performanțele profesionale și comportamentul moral, cercetarea științifică devine criteriul prioritar de evaluare academică a personalului din învățământul superior. Pe lângă Universitate funcționează 32 de centre de cercetare instituționalizate.
Învățământul însuși rămâne mereu cea mai bună investiție pe termen lung, fiindcă nici un bun nu este mai prețios decât cunoștințele dobândite în perioada studiilor.
Învățământul universitar este cel care creează specialiștii care vor transforma în viitor societatea și economia românească și, prin urmare, pregătirea tinerelor generații de absolvenți în diferitele domenii ale învățământului este o componentă esențială de care depinde viitorul societății noastre”.
Universitatea are 5.046 de boboci
Din această toamnă, colectivul universității e mai tânăr și mai frumos cu cei 5.046 de boboci înfloriți, 3.496 la licență și 1.550 la master. Cei mai mulți au înflorit la Științe Economice (828), Protecția Mediului (667), Științe Socio-Umane (631), la Medicină și Farmacie (479)...
Bobocilor situați pe primul loc la cele 15 facultăți, decanii le-au înmânat, ieri, în mod simbolic câte un carnet de student.
Vocea studenților orădeni s-a auzit la microfon prin Răzvan Tau, reprezentantul lor în Senatul Universității.
Scurt și concis, Răzvan a pus pe tapet doleanțele arzătoare ale studenților: abonamente OTL subvenționale, finalizarea lucrărilor la căminele studențești (la „aripa 2”)  și, iar și iară, casa de cultură a studenților, o fată morgana greu de atins... din cauza aureolei boreale.
Festivitatea a început cu cântec și cu un moment de reculegere întru memoria și cinstirea ctitorului Universității – prof. univ. dr. ing. Teodor Maghiar - plecat duminică în ceruri, și s-a încheiat cu mini concert susținut de un grup de studenți de la Facultatea de Muzică.
Politica e bună puțină și cu folos!  
Alături de dl rector Constantin Bungău și președintele Senatului, dl Sorin Curilă, în prezidiu au luat loc invitați unu și unu: președintele Consiliului Județean Bihor, dl Cornel Popa, subprefectul Cristian Bitea, dl primar, ing. Ilie Bolojan și președintele Camerei de Comerț și Industrie Bihor, dl Ioan Micula.
Realist, scurt și direct, liberalul din fruntea Primăriei Oradea spune lucrurilor pe nume și se bucură sincer aflând că la Universitate lucrurile merg ca pe roate, iar locul 19 din 100, e ca o treaptă pe podium. Domnia sa recunoaște că numai cu forță de muncă bine pregătită, municipiul nostru va prospera, „dacă fiecare își va face treaba”... așa cum se pricepe fiecare mai bine, or priceperea se dobândește și pe băncile școlii și în amfiteatrele universității. Profesorul din fruntea Consiliului Județean știe ce așteaptă universitarii și îi înțelege, și o să-i ajute după cum îl știm, pentru că e zgârcit la vorbă, dar săritor și sufletist, deloc demagog, doar e liberal! Cel mai tânăr subprefect pe care l-a avut vreodată Bihorul nu se avântă în politică, nici în declarații (sforăitoare). Nu e genul și nici nu-i stă în caracter. Subprefectul îndeamnă studenții și dascălii să obțină performanțe. Omul de afaceri, ca tot omul care vrea să câștige, bate șaua să priceapă iapa, îl felicită pe dl primar pentru ideile bune, realizările obținute și gândurile îndrăznețe! Surprinzătoare întoarcere, cu 180 de grade. E semn bun! Despre președintele Senatului, numai de bine. Un om echilibrat, tenace, orientat și cu o minte iscusită, nu poate decât să impresioneze. Domnia sa vrea angajare, competiție la vedere și rezultate cu acoperire. Istoricul, pe post de moderator (dl prof. univ. dr. Sorin Șipoș), privește lucrurile în context național și european, o plăcută deformare profesională, criticând „lipsa de strategie...”.
Una peste alta, ceea ce contează până la urmă este munca angajată, susținută, dăruirea, șimțul măsurii și realității, canalizarea și unirea eforturilor pentru autodepășire! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Școala îți oferă șansa de a reuși prin tine însuți”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 10:53:32 Ora de vară a Europei de Est