Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Ne dorim să fim un catalizator al procesului de inovare”

Despre educație, tehnologie și inovație la BizTech 2012

„Ne dorim să fim un catalizator al procesului de inovare”

BizTech 2012, evenimentul de business și tehnologie al anului în Transilvania a avut loc în perioada 27-28 septembrie la Hotel Ramada Oradea.

La deschiderea evenimentului au participat atât oficialități locale, precum prefectul județului Bihor Claudiu Pop, viceprimarul municipiului Oradea Ovidiu Mureșan, cât și orădeni cu care ne mândrim, precum Silviu Hotăran, fostul manager general al Microsoft România. Pe parcursul celor două zile, Oradea a devenit un centru de excelență în business și tehnologie, invitații având ocazia de a afla noile trenduri în materie de inovare și educație, informații despre parteneriatele triple-helix și proiectele de cercetare-dezvoltare, nelipsind nici sesiuni dedicate fiscalității și leadership-ului.
La BizTech 2012 au participat peste 400 de manageri, cadre didactice și oameni de afaceri din Bihor și județele învecinate, precum și o delegație de 80 de invitați din București și alte zone ale țării. În ceea ce privește echipamentele montate în cadrul evenimentului, participanții au avut ocazia de a testa soluții și produse a căror valoare a depășit suma de 150.000 de euro, cum ar fi o soluție de videconferință Cisco, peste 20 de ultrabook-uri performante echipate cu procesoare și software Intel, precum și un bladeSystem HP, evaluat la 100.000 de euro. Totodată, în premieră în Oradea, compania Samsung Electronics România a adus în orașul de pe Crișul Repede primul show-room mobil de tehnologie IT: Samsung IT B2B Road Show. Printre echipamentele care s-au bucurat de succes în rândul vizitatorilor amintim noile game de notebook-uri Samsung seriile 7 și 9, Surface Sur 40 (o masă interactivă multitouch ce recunoaște până la 54 de atingeri simultane), soluțiile de afișaj outdoor, Transparent Display și CMS – Hospitality TV.
În materie de echipamente ultraportabile, premiera ediției  a fost lansarea laptopului Lenovo ThinkPad X1 din carbon, un echipament care cântărește doar 1,3 kg. 
„Ne dorim să ne punem amprenta pe tot ceea ce facem, asta simbolizează logo-ul nostru. Suntem o echipă tânără, dar dedicată și pregătită. Oferim know-how și experiență. Ne motivează găsirea de soluții pentru provocările vieții moderne de afaceri. Cea mai bună carte de vizită este rezultatul muncii noastre. Ne propunem ca aceia care ne vor deveni parteneri să ne aleagă, să legăm o conexiune funcțională între IT și business-ul în care activăm.
Biztech este un mediu de întâlnire cu specialiști în IT, speakeri importanți care au demonstrat prin rezultatele obținute valoarea lor. Ne dorim să fim un catalizator al procesului de inovare, fără inovare nu cred că vom reuși să avem succes”, a precizat Adina Nicoleta Rada, manager general CG&GC HiTech Solutions.
„Vă asigur că veți găsi în Consiliul Județean cei mai buni parteneri și cei mai deschiși oameni. Vă mulțumesc că ați onorat acest eveniment prin anvergura personalităților dumneavoastră. Fără îndoială, Oradea, Bihorul era mult mai sărac fără acest eveniment, pentru a cărui organizare vă mărturisesc că am ținut pumnii încă de când am auzit de la Adina că dorește să-l provoace. Pot să vă asigur că vom crea câteva proiecte în Bihor, pentru Bihor”, a spus Cornel Popa, președintele Consiliului Județean Bihor.
Organizat pe secțiuni, BizTech 2012 s-a adresat cadrelor didactice din mediile preuniversitare și universitare, pasionaților de tehnologie, administratorilor de rețea și, nu în ultimul rând, managerilor de top și antreprenorilor.
Inovație în educație
Întrucât evenimentul a adus în atenția orădenilor soluțiile și programele dedicate sistemului de învățământ prin parteneriate cu companii precum Cisco, Intel, HP sau Microsoft, rectorul Universității Oradea, Constantin Bungău a pus accent pe necesitatea unor proiecte de cercetare-dezvoltare în educație.  „Vrem ca Universitatea să devină un mediu antreprenorial, vrem un Bihor puternic, o Oradea puternică. Trebuie să avem astfel de evenimente importante și cu realizări la fel de mari. Nu știu care-i rețeta succesului, nu cred că există neapărat una, însă știu că și universități celebre, precum Stanford încurajează performanța de tip triple helix. Consider că, prin acest tip de eveniment, aveți un cuvânt greu de spus în atragerea companiilor care pot sprijini proiectele de dezvoltare în educație. Vreau să promiteți că nu va fi doar ediția a 2-a, ci vreau să văd și ediția a 3-a”, a concluzionat rectorul Constantin Bungău.
Printre soluțiile dedicate mediului educațional, compania HP a adus în Oradea un bladeSystem care valorează 100.000 de euro. Echipamentul a fost instalat într-o sală a hotelului Ramada, iar invitații au avut posibilitatea de a observa funcționalitățile acestuia în detaliu. De succes în rândul participanților s-au bucurat HP MultiSeat, un echipament adus în premieră în Oradea în cadrul BizTech 2011, precum și soluțiile de storage și wireless & mobile.
Un orădean pentru Oradea!
Silviu Hotăran, cel care a pus bazele companiei Microsoft în România, antreprenor și trainer leader, și-a exprimat admirația față de deschiderea orădenilor spre un eveniment de o asemenea amploare : „Mai mult voi vorbi despre bucurie azi. Mă simt mândru că sunt orădean, mă bucur că sunt la Oradea astăzi, mă bucur să văd atât de mulți participanți la proiectele care vor fi prezentate astăzi, în această sală. Ce entuziasm, ce energie poate avea echipa CG&GC HiTech Solutions  pentru realizarea unui asemenea eveniment”, a concluzionat orădeanul. Pe parcursul celor două zile de eveniment, Silviu Hotăran a captat atenția participanților cu prezentări despre leadership și management și cum să devenim lideri mai buni printr-un proiect complex orientat pe obiective.
Tehnologie, fiscalitate și antreprenoriat
De la noile echipamente de tehnologie prezentate în camionul de showroom Samsung, orădenii au aflat detalii despre soluții de colaborare de la Cisco, care sunt noutățile pe care Intel le pregătește pentru următorii ani, precum și noutățile în materie de antiviruși oferite de Kaspersky și BitDefender.
Sesiunea dedicată fiscalității și atragerii de fonduri de la stat pentru proiecte de IT&C  a stârnit curiozitatea managerilor din sala hotelului Ramada, sesiunea prelungindu-se cu multe întrebări din partea publicului.
Unul dintre cel mai așteptate momente a fost discursul antreprenoarei Camelia Șucu despre provocările începutului unui nou proiect și ce anume a motivat-o să treacă de la produse de lux la investiții în agricultură și wellness. De asemenea, în cadrul BizTech 2012 omul de afaceri Camelia Șucu și-a anunțat intenția de a investi afaceri în județul Bihor.
BizTech 2012 este evenimentul de business și tehnologie al anului în Transilvania, organizat de compania orădeană CG&GC HiTech Solutions. (A.N.R.)

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 17:59:11 Ora de vară a Europei de Est