Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Școala și copiii sunt cea mai valoroasă investiție”

Pentru conducerea Primăriei Oșorhei

„Școala și copiii sunt cea mai valoroasă investiție”

De când i-am cunoscut, i-am admirat pe gospodarii liberali din fruntea Primăriei Oșorhei.
Și i-am cunoscut cu prilejul unor inaugurări, care erau tot mai multe și mai dese în comuna Oșorhei.

-Domnule primar Ioan Pop, iar și iară o nouă inaugurare în învățământul local?
-Da, pentru că noi vedem și considerăm  învățământul o prioritate. Școala și copiii sunt cea mai valoroasă investiție, atât pe termen lung, cât și pe termen scurt, iar roadele investiției se văd și se culeg în permanență. Dacă odraslele noastre au cele mai bune condiții de învățătură, ei vor iubi, deopotrivă, școala și carte, vor ști să le prețuiască și să le cinstească. Școala ca și primăria este oglinda în care privim cel mai des. Și ce vedem? Investiția de capital în oameni”, ne-a răspuns domnul primar.
Cu adevărat, la Oșorhei s-a investit mult în învățământ. Stau mărturie a ceea ce s-a înfăptuit în comuna Oșorhei, de când la cârma sa se află cei doi liberali vrednici, Ioan Pop și Ioan Gligor, nenumăratele articole publicate pe ovidan.ro (26 la Localități – Oșorhei, 42 la Școli – Școala din Oșorhei, precum și două la rubrica „Reviste școlare”, nemaivorbind de aparițiile în revista „OviDan” și în Anuarul comunei Oșorhei nr. 1 și 2.).
O nouă renovare...
Discutând la început de an școlar cu directorul coordonator, dna profesor Adriana Indrie, am dorit să aflăm ceea ce s-a mai făcut în vară și care sunt noutățile la început de nou an școlar.
-În vară s-a renovat complet corpul de clădire de la Școala Gimnazială nr.1 Oșorhei, clădirea în care învață clasele gimnaziale: înlocuit geamuri și uși, schimbat parchet, s-au vopsit lambriurile, iar vopseaua lavabilă aplicată pe jos pe coridoare imită gresia. Toate sălile de clasă, laboratoarele și cabinetele, dar și birourile au fost zugrăvite. Încălzirea centrală a fost rezolvată anul trecut. Urmează exteriorul. Dacă ați observat, schelele sunt deja montate.
-În vară s-au inaugurat grădinița, dispensarul și căminul cultural din Felcheriu. Ce urmează?
-Ne-a mai rămas renovarea Școlii din Alparea - acoperiș, înlocuit uși și geamuri, precum și exteriorul; cu alte cuvinte o reparație capitală care este programată pentru anul viitor.
-Cu ce forțe, cu ce efective ați pornit la drum în noul an școlar, număr de elevi și preșcolari, școli și grădinițe arondate...
-Am deschis noul an școlar cu un efectiv mai mare de elevi, datorat, în principal, clasei pregătitoare și claselor I. La nivel de comună, avem 400 de elevi și 180 de preșcolari, școală cu clasele I-VIII la Oșorhei și două școli cu clasele I-IV la Alparea și Cheriu, precum și cinci grădinițe, câte una în fiecare localitate: la Oșorhei, Alparea, Fughiu, Cheriu și Felcheriu.
-Am înțeles că în vară nu s-a lucrat doar la renovarea acelui corp de clădire. Din câte am observat aruncând privirea spre terenul de sport, a „răsărit” un gard.
-Într-adevăr, terenul de sport din spatele școlii a fost împrejmuit. De asemenea, am reparat și înlocuit scaunele rupte și mobilierul deteriorat, iar cei mai mici școlari din grupa pregătitoare, conduși de doamna înv. Þoca Floare, au primit mobilier special, măsuțe și scăunele reglabile.
-Dacă am reținut bine, în anii trecuți ne-ați spus că aveți o fundație olandeză care în fiecare toamnă îi ajută pe „bobocii” din clasa I să-și procure rechizitele.
-Așa este. Și în această toamnă, elevii din cele două clase I, îndrumați de prof. Teodor Galiș și Fekete Nausica, au primit  de la fundația olandeză Boskoop 600 de euro pentru procurarea caietelor speciale. Acest gest se repetă an de an, de 20 de ani. Tot acești generoși sponsori olandezi finanțează programul After School pentru 15 romi (adică rechizite, masa și plata învățătorului care se ocupă de ei în programul de după-amiază).
-Din lumea celor mici mai avem noutăți după inaugurarea Grădiniței din Felcheriu?
-Poate vă mai amintiți că în toamna trecută am pornit la drum cu prima grupă de program prelungit la Grădinița din Oșorhei. Ei bine, de-acum vorbim de două grupe cu program prelungit, ceea ce ne bucură, văzând că lucrurile prind contur și în învățământul preșcolar. Aceasta înseamnă încă două posturi de educatoare. La prima grupă le avem pe Bot Mariana și Cîmpan Edit, iar la cea de-a doua grupă pe Csadi Irina și Șipoș Minodora. Pentru cei 19 preșcolari am procurat pătuțuri noi, lenjerie, măsuțe și scăunele în sala de mese. Lucrurile se leagă. Cetățenii văd cât s-a investit în ultimii ani pe plan local în școli și grădinițe. Sunt apoi încântați să afle că Primăria Oșorhei a mai câștigat două proiecte transfontaliere, după Apa Regio care i-a surprins plăcut. Așa după cum ați scris, comuna Oșorhei va deveni „un pol de energie regenerabilă” și un unicat în zona aceasta a Europei , iar noi școlarii, dar și cetățenii, ne vom bucura de acel parc, dar și de lac, la circa 100 de metri de școală. Am înțeles că uriașa investiție va porni chiar din spatele primăriei, transformând centrul de comună într-o oază de verdeață.
-Dacă tot ați amintit de proiecte, va mai continua proiectul educațional folcloric județean pe care Școala Oșorhei l-a inițiat anul școlar trecut în parteneriat cu cinci unități de învățământ din zonă?
-Desigur, dar așteptăm să-l vedem prins și în Calendarul național al ministerului. Cu siguranță, proiectul educațional județean „Tradiții folclorice românești între trecut și modernitate” va stârni și altora interesul și îi va motiva să ni se alăture. Să spunem că la cele două etape de proiect derulate la Căminul Cultural din Oșorhei, în decembrie 2011, cu prezentarea tradițiilor locale de Crăciun și Anul Nou, iar în aprilie 2012, cu „Tradiții și obiceiuri românești de Paște în Câmpia de Vest și județul Bihor”, au participat elevi și dascăli reprezentând școlile din Căbești, Husasău de Criș, Ineu de Criș, Oșorhei, Roșia și Săcădat.
Din această toamnă, vorbim despre un nou proiect de parteneriat cu Ruhama și Fundația „People to people” pentru susținerea copiilor romi. Aceasta înseamnă derularea de activități educative pentru copiii romi care frecventează ciclul primar la școlile din comuna Oșorhei. Zilnic, după-amiază, se vor organiza în comunitatea lor, am înțeles că în principal la biserică, activități educative pentru acești copii, oferindu-le un mediu prielnic de dezvoltare și afirmare și de petrecere cât mai plăcută a timpului liber, învățând lucruri noi; activitățile vor avea un pronunțat caracter cultural-artistic educativ și distractiv.
-În încheiere, câteva observații și o întrebare. Am remarcat, chiar dacă nu am spus-o încă, supravegherea video instalată în școală. Mai știu că primăria decontează abonamentele navetiștilor și că Școala din Oșorhei are o revistă („Focus Oșorhei”), care dăinuie de ani buni și pe care o scoateți în condiții grafice deosebite, grație sprijinului oferit de conducerea primăriei. Cred că nu s-a întâmplat să-mi scape vreun număr, chiar dacă nu am consemnat acest lucru decât o dată sau de două ori, parcă, pe ovidan.ro, la rubrica „Reviste școlare”. Va mai apare revista după plecarea Octaviei?
-Cum să nu. Mai cu seamă că după premiul al II-lea pe țară, obținut în iunie 2010 în cadrul expoziției naționale ANELISSE de la Iași, ne-au crescut aripi și am căpătat încredere. Semestrial ieșim cu câte un număr, integral color, datorită sprijinului permanent oferit de dl primar Ioan Pop.
-Doamnă director Adriana Indrie, fie ca „Focusul Oșorhei” să urce în top, iar elevii și dascălii din comuna Oșorhei să obțină multe premii și în noul an școlar! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Școala și copiii sunt cea mai valoroasă investiție”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 06:04:46 Ora de vară a Europei de Est