Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Florin Chilian reacționează la imperfecțiunile societății”

Vineri, Florin Chilian s-a întâlnit cu orădenii

„Florin Chilian reacționează la imperfecțiunile societății”

„E datoria lui. Artistul trebuie să fie, într-un fel, o casandră. Și el este o casandră care cântă frumos.

E un om incomod. E un artist incomod, pentru că spune niște lucruri incomode. El doarme vara, probabil, și pe lângă muzica pe care o face, el are și curaj și are un loc în cetate. Florian Chilian se luptă de nebun, pentru că așa scrie în fișa postului, că-i nebun. Se luptă cu statul român, când este cazul, și cu impostura. E un model de altceva, de artist rar; un om care are onoare, care are coloană vertebrală; e nebunul care se luptă cu toți...”
Este prezentarea nonconformistă făcută vineri (5 octombrie 2012) în sala Primăriei Oradea, de către Orlando Balaș artistului Florin Chilian, la conferința organizată de Academia civică (președinte, dna prof. Eugenia Mitrașca).
„Libertatea este cea mai sigură pușcărie”
„Eu sunt sigur că libertatea este cea mai sigură pușcărie, e de părere Florin Chilian. De-acolo nu ai cum să evadezi. Să vă spun că am fost și am ținut genul acesta de întâlniri în toate pușcăriile din România. Adunarea de-acum nu face cu nimic notă discordantă față de întâmplările prin care am fost la toate universitățile din București, la licee... la tot felul de întâmplări, pentru că în definitiv cred că suntem cei mai zidiți în promisiunea asta a libertății pe care câteodată greșit o acordăm celorlalți.
Premisa de la care plecăm este „Artistul și cele 10 porunci”, e o chestie de mândrie...
Lucrul care ne pândește cel mai aproape și cel mai teribil, în mintea mea, este vanitatea; adică aceea de a construi lucruri pentru lucrurile în sine, fără să ne dăm seama că orice construcție ar trebui să aibă în spate un alt orizont de întâmplare, adică pentru cineva; nu facem o biserică pentru biserică, pentru că atunci avem o mare problemă. Facem o biserică pentru oameni...
Îmi place, ador controversa!
În situația în care sunt eu, cu genul de mesaj muzical pe care îl aduc, în lipsa unei controverse, ar fi spus cei mai mulți: da, cântă bine! Și s-a terminat. Pe când atunci, controversa ajută ca o întâmplare să rămână vie...
Detest să mă iau foarte în serios. Îmi place să mă joc. Cred că asta este până la urmă și o tară a noastră, că ne luăm prea în serios noi pe noi, uitând de noi înșine... și asistăm cum ne cam trece viața pe lângă..., de cele mai multe ori. Altfel sunt 11 ani, că n-am comemorat cei 10 ani de la lansarea primului album. Mi s-a părut stupid să-i serbez. Doar că sunt 10 ani în care am încercat să costruiesc un personaj, unul social, care nu prea are legătură cu artistul, pentru că și textele sunt ale mele și muzica. Astfel încât personajul din social să fie, nu știu cum să-i spun, o locomotivă pentru muzică. Și cred că am reușit. Sunt foarte atent la cuvinte, la energia lor, la ce pot naște. Să pun în 60.000 de cămine, sper că nu sunt case, cele 10 porunci: adică să nu minți, ca să revenim la tematica întâmplării, să nu furi... Sunt orizonturi care te definesc în fiecare secundă. Am încercat să nu mă îndepărtez foarte tare de ce-ar trebui să însemne arta pentru fiecare dintre ei, noi, artiștii. Adică orizontul unor întâmplări care țin de profund personal. Altfel nu are nicio valoare, nicio continuitate, nu se ajunge nicăieri cu nimic...”
„Raiuri de iad”
În conferința sa, Florin Chilan s-a oprit apoi la un alt album – „Raiuri de iad”, care vorbește despre raporturile dintre copii și părinți, părinți și copii. „Pentru care părinți, uneori copiii sunt doar pașapoarte sociale. Și credeți-mă că știu exact ce vorbesc... Copiii sunt pașapoarte sociale, folosite ca monedă de schimb între adulți, între părinți. Se întâmplă lucruri și mai cumplite acolo; chiar povesteam o întîmplare foarte recentă în care un copil a trebuit să preia rolul de părinte emoțional pentru propriii părinți încă de la o vârstă extrem de fragedă, lucru care a făcut să-i cam dispară orizontul acela al copilăriei și al adolescenței, din lipsa neputinței părinților de a înțelege ce se-ntâmplă. Este tema unuia dintre următoarele albume care se cheamă „Raiuri de iad”. Și este vorba de rai, care ar trebui să fi fost copilăria și cumplitul iad în care-i transformat de către niște oameni care nu înțeleg de ce, dacă toți au nevoie să dea un examen, un test ca să-și ia permisul de conducere, de ce la părinte nu se pune problema, nu înțeleg”.
„Plânsu’-râsu”
Este un alt album al lui Florin Chilan, „în care este vorba despre emoții profund umane, care ar trebui să ne definească...”
Cele mai multe rele și necazuri ne vin de la „lipsa de comunicare între noi și noi înșine, e de părere Florin Chilian, care este cea mai periculoasă și care este tratată cumva în „Autistul Nu-l mai goniți pe Brâncuși”. Eu cred că toate relele de-acolo ni se traduc în societatea românească, de la lipsa de comunicare cu noi înșine...”
„M-am folosit de imaginea... de personaj controversat...”
 Mesajul artistului este unul clar și direct, pus pe tavă, cu sinceritate și dezinvoltură.
„M-am folosit de imaginea asta construită, cu greu, dar îndârjită așa, social, de personaj controversat, pentru a reuși să aduc, undeva în spatele întâmplării, bucurie pentru cei care au mai puțină șansă decât cea pe care am avut-o eu și pe care o avem noi, în general; cei care avem un orizont al liniștii mai apropiat de limpezimea privirii. Sunt foarte-foarte multe probleme și atunci mă folosesc de spaima pe care o generează genul acela de controversă, mai ales în rândul politicienilor români...”
Florin Chilian a regretat adesea că trebuia să vorbească în loc să cânte, dar era răcit și îi lipsea chitara. Noi însă am avut șansa, unică, de a-l asculta vorbind despre sine și problemele pe care le tratează în cântecele (albumele) sale. Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Florin Chilian reacționează la imperfecțiunile societății”.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 22:05:28 Ora de vară a Europei de Est