Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

A fost lansată Revista Psihopedagogiei Speciale

Joi, la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” din Oradea

A fost lansată Revista Psihopedagogiei Speciale

Joi, 11 octombrie 2012, la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” din Oradea a avut loc lansarea primului număr al Revistei Psihopedagogiei Speciale, apărut la Editura Didactica Militans din Oradea.

„Cunoaște-te pe tine însuți!”
În deschiderea evenimentului, doamna director Ligia Mirișan  s-a adresat asistenței în calitate de gazdă: „Nu în mod întâmplător are loc acest eveniment aici, pentru că iată, o bibliotecă cum este cea a noastră, care vedeți că este una construită, refăcută și realizată după criterii europene, reușește să devină o adevărată cetate de cultură și de învățătură”. Ca   director al cetății, domnia sa a făcut trimitere la celebrul dicton „Cunoaște-te pe tine însuți”, care, în aceste condiții, devine mai interesant și poate mai de actualitate, pentru că lumea de astăzi este o lume atât de contondentă, să zicem, atât de complicată și de controversată, încât poate că exact lansarea unei asemenea reviste ne îndeamnă să ne cunoaștem mai bine pe noi înșine și să-i cunoaștem mai bine pe cei din jurul nostru, pentru că poate că lumea de astăzi are nevoie de oameni ca dumneavoastră, în primul rând, și de oameni ca noi toți ceilalți, capabili să dăm acestei lumi o altă dimensiune și o altă frumusețe...”
Invitat în prezidiu, distinsul profesor Ioan Chelemen a dat greutate evenimentului prin competența și experiența (de 30-38 de ani) pe care domnia sa le are în domeniul învățământului special. „Eu nu pot decât să apreciez acest demers. Și acest demers vine să facă o reparațiune, dacă vreți. Eu personal am încurajat-o pe Ioana când a înființat asociația, pentru că Ioana a înființat Asociația Psihopedagogilor din România. Am încurajat-o și pe Teodora când a înființat Asociația CES. Deși eu nu prea eram de acord atunci, pentru că spuneam că dacă mai înființează și Tileagdul o astfel de asociație, vom avea un conglomerat de asociații, ci trebuia ca toate școlile să vă uniți. Dar prin revista aceasta de psihopedagogie specială ați făcut un pas extraordinar și așa cum spunea și doamna Mirișan, este extraordinar că voi oferiți aici un spațiu de a se exprima pentru colegii din învățământul de educație specială, pentru colegii din învățământul de masă care lucrează în mod special cu o anumită categorie de copii. Și, în același timp, devine utilă poate și pentru cei care au astfel de copii cu cerințe educative speciale...”
Fiecare număr va avea o temă specifică psihopedagogiei speciale
În continuare, prof. dr. Angela Marușca, președintele Asociației Naționale a Profesorilor Psihopedagogi „Orizont” și prof. psihoped. Teodora Pantazi, președintele Asociației CES – „Colaborăm, Educăm, Sprijinim” au prezentat succint cele două asociații. Despre noua revistă de specialitate au dialogat, într-un chip inedit, totul îmbrăcând veșmântul unei povești, prof. psihopedagog Ioana Drugaș din partea ANPP „Orizont” și prof. psihoped. dr. Laura Bochiș din partea Asociației CES. „Povestea” lor, depănată „ca la carte”, a prezentat altfel ideea și conținutul revistei. „fiecare număr va avea o temă specifică psihopedagogiei speciale, care poate fi sugerată inclusiv de cititorii sau autorii revistei. Primul număr al revistei a fost dedicat „cadrului didactic din învățământul special și special integrat”.
Pentru a îmbina teoria cu practica și cercetarea cu noutățile din domeniu, fiecare număr al revistei va fi structurat pe mai multe capitole:
1.Abordări teoretice – articole ce fac trimitere la concepte și conținuturi pur teoretice.
2.Studii și cercetări – articole care au la bază o cercetare
3.Implicații practice – programe terapeutice, modele de activități, seturi de scale și fișe de lucru
4.Evenimente și noutăți – recenzii, lansarea, respectiv prezentarea unor proiecte sau alte evenimente ca și exemple de bune practici, care se vor păstra pe parcursul numerelor viitoare”.
Au fost amintiți apoi colectivul de redacție (coordonat de cei doi redactori-șefi, Ioana Drugaș și Laura Bochiș) și colaboratorii (celor două asociații): CCD Bihor, CSEI „Orizont” și CSEI nr. 1, Asociația Logopezilor din România și CSEI Cluj-Napoca.
O plăcută surpriză au furnizat invitații speciali, colegii de la Arad, invitați de Teodora Pantazi, care au răspuns prezent la lansare prin cei doi reprezentanți, ce s-au arătat încântați de lansarea revistei, deschiși la colaborare.
Pe agenda reuniunii au existat o avanpremieră, adică prezentarea temei numărului următor (Nr. 2 din 2013), care va fi „Deficiența mintală. Incursiuni în demersul evaluativ și recuperator”, avanpremieră urmată de workshop-ul „Redactarea și recenzarea unui articol de specialitate”.
Conducerea revistei mai dorește să se știe că articolele pentru numărul următor pot fi trimise pe adresa de e-mail a revistei până la 31 ianuarie 2013 – revistapsihopedagogieispeciale@gmail.com, tel. 0766/790.055.
Ne alăturăm celor care le doresc Ioanei și Laurei (întreg colectivului de redacție și colaboratorilor) satisfacții profesionale și câteva sute de numere de revistă utilă, îndrăgită, citită și căutată! Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: A fost lansată Revista Psihopedagogiei Speciale.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 15:31:52 Ora de vară a Europei de Est