Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Sănătatea fizică și mentală a netățeanului

Educație pentru și prin internet: educație netățenească (4)

Sănătatea fizică și mentală a netățeanului

Dependența de calculator/Internet: O tulburare psihică ce se caracterizează prin pierderea simțului realității se datorează utilizării prelungite și obsesive a calculatorului.

Medicii danezi au raportat, încă înainte de explozia Internetului, cazul unui tânăr programator ce folosea calculatorul 16 ore pe zi și care a ajuns să-și vorbească singur, într-un limbaj de programare. Dependența de Internet poate fi definită ca o pierdere a controlului impulsurilor legate de utilizarea Internetului (jocuri online, rețele de socializare de tip Facebook, navigare obsesivă și fără limite de timp pe net, vizitarea maladivă a unor pagini web care promovează injuriile, mizeria umană, pornografia etc.). Simptomele sunt comparabile cu cele ale altor comportamente adictive (DEX: adicție= dependența față de un drog, cu creșterea progresivă a dozelor). Un dependent de Internet are un comportament apropiat de cel al unui împătimit al jocurilor de noroc. Specialiștii spun că putem vorbi de dependență patologică de calculator/net, atunci când o persoană se joacă pe calculator sau stă pe Internet mai mult de 5 ore pe zi, fără a avea sarcini de serviciu în acest sens sau peste 12 ore pe zi pentru profesioniștii din domeniul IT (profesori, programatori, operatori de date etc.). Efectele pot fi dramatice, atât pentru netățeanul în cauză cât și pentru cei dragi: pierderea simțului realității, dificultăți de comunicare în viața reală (cetățenească), îndepărtarea de familie și de prieteni, neglijarea propriei sănătăți, privarea de odihnă și somn, neglijarea locului de muncă etc.
Multe școli folosesc deja la lecții sistemul AeL la multe discipline, iar în curând se vor introduce și manualele în format electronic. În aceste condiții tineretul va fi nevoit să petreacă mult mai mult timp în fața calculatorului, ca urmare este foarte important ca, împreună, medici, părinți și profesori, să veghem la utilizarea sănătoasă a computerului de către copiii noștri. Redau în continuare niște reguli utile privind protecția utilizatorului de calculator/Internet:
1. Protecția corpului (poziția corectă la calculatorul de tip PC-Desktop): trebuie să te asiguri că biroul și scaunul au poziție corectă; antebrațele și coapsele trebuie să fie orizontale; coatele trebuie ținute aproape de corp, astfel încât brațul să formeze un unghi de 90 de grade cu antebrațul; spatele trebuie ținut drept lipit de spătarul scaunului; se potrivește înălțimea scaunului astfel încât să se ajungă la tastatură fără a depărta antebrațele de corp; tastele se lovesc scurt, după care degetele revin într-o poziție relaxată, de așteptare; nu se sprijină încheieturile pe masă deoarece acest lucru ar limita mișcările.
2. Protecția ochilor: se curăță bine ecranul monitorului pentru a îndepărta petele și a evita reflexiile sau strălucirile; se va asigura o luminozitate suficientă, dar fără străluciri în câmpul vizual; folosește ecrane cu protecție sau/și ochelari de protecție (heliomatici, antireflexie); evită vizionarea unor videoclipuri cu jocuri stridente de lumini.
3. Protecția auzului: elimină sursele de zgomot; nu da boxele la maxim; dacă folosești căștile, ai grijă ca sonorul să fie dat la nivel scăzut.
4. Relaxare și echilibrare: după o oră de lucru la calculator fă neapărat o pauză pentru armonizare fizică (odihnește-ți ochii, fă exerciții fizice, eventual dansează)!
5. Chat sau/și e-mail: dacă folosești chat-ul, treci pe invizibil când ai de lucru, ca să nu fii deranjat de „cavalerii timpului irosit”. E preferabil să folosești e-mailul în locul popularului „messenger”. La e-mail poți să răspunzi atunci când ai timp, scurt și la obiect, fără să fii atras în plasa discuțiilor interminabile pe chat.
6. Viața este scurtă, ai grijă cum îți drămuiești timpul. Nu-ți bate joc de timpul care ți-a fost dat să-l trăiești. Unii își distrug sănătatea și viața prin baruri și discoteci, consumând alcool sau/și droguri, alții își bat joc de viața lor pierzându-și timpul și banii la jocurile de noroc, iar acum a apărut o nouă capcană: navigarea obsesivă și inutilă pe net.
Personal, deși petrec, în medie, 8 ore pe zi în fața calculatorului, totuși nu sunt „dependent de calculator”, în sens patologic, evident. Fiind un netățean profesionist, sunt dependent însă în sens profesional. Fiind profesor de informatică, utilizez calculatorul atât pentru documentare, cât și în timpul desfășurării lecțiilor, plus pentru cercetare științifică și completarea culturii generale și a informării cotidiene. În compensație, fac mișcare în aer liber, înot și merg cel puțin o oră pe jos. Când plec în drumeții și excursii încerc să las acasă sau la birou tot ce-mi amintește că sunt un netățean profesionist. (Ioan Dzițac)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 04:48:59 Ora de vară a Europei de Est