Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 septembrie
Sorin Cîmpeanu a demisionat din funcția de ministru al Educației, în plin scandal de plagiat. În urmă cu câteva minute, acesta a anunțat public: ,,Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației”. ,,Cred în România Educată și voi susține Legile ,,România Educată” din calitatea mea de profesor, de rector și de senator”, a afirmat Cîmpeanu.
........................................
UPDATE Surse: Ligia Deca, consilier prezidențial, în cărți pentru ministerul Educației după demisia lui Cîmpeanu
,,Am preluat mandatul de ministru nu pentru că nu aveam ce face sau pentru a-mi trece ministeriatul in CV. Aveam și una și alta. Am venit într-un moment extrem de dificil cu dorința de a schimba lucrurile în bine”, a continuat Sorin Cîmpeanu.
Demisia lui Cîmpeanu vine la 4 zile de la publicarea în pressone.ro a anchetei semnate de Emilia Șercan care arată că Sorin Cîmpeanu și-a însușit prin plagiat – într-un curs de specialitate – 13 capitole publicate anterior în mod repetat sub semnătura altor doi profesori de la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din București (USAMV-B). Astăzi, jurnalista a arătat că acel curs plagiat de Sorin Cîmpeanu era vândut studenților. De precizat că luni sunt programate principalele festivități care marchează începerea anului universitar.
Sorin Cîmpeanu iese prin demisie din al doilea mandat de ministru al Educației, pe care l-a început în decembrie 2020, în Guvernul Cîțu, ca membru PNL, și îl finalizează în Guvernul Ciucă, premierul fiind el însuși protagonistul unui scandal de plagiat. Cîmpeanu a mai deținut funcția de ministru al Educației în perioada decembrie 2014 – noiembrie 2015 în Guvernul Ponta, fără afiliere politică la acea vreme.
Anunțul făcut de Sorin Cîmpeanu pe pagina de Facebook:
,,Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației. A fost o șansă și o onoare pentru mine sa încep reformarea din temelii a sistemului national de învățământ.
Am preluat mandatul de ministru nu pentru că nu aveam ce face sau pentru a-mi trece ministeriatul in CV. Aveam și una și alta. Am venit într-un moment extrem de dificil cu dorința de a schimba lucrurile în bine.
Mi-am început mandatul într-o criză sanitară fără precedent și am luptat pentru ca în toată acea perioadă elevii să meargă la școală cu prezență fizică. Am militat în mod constant și am asigurat cadrul legal pentru ca finanțarea educației să crească.
În mandatul de ministru al educației am reușit schimbări care au pus bazele reformei ,,România Educată”:
1. un sistem de educație timpurie integrat, prin preluarea creșelor în sistemul de învățământ;
2. îndeplinirea jaloanelor PNRR care asigură suportul financiar atât de important pentru reforma sistemului de învățământ; am preluat mandatul cu un buget de 1 miliard euro pentru educație, iar acum educația are doar în PNRR un buget de 3,6 miliarde de euro. Până acum am contractat și sunt în derulare toate cele 1402 proiecte pentru reducerea abandonului școlar – prima rundă (1,14 miliarde lei) și toate cele 61 de proiecte pentru digitalizarea universităților românești (1,24 miliarde lei);
3. organizarea concursurilor pentru ocuparea funcțiilor de director în școli;
4. mărirea burselor elevilor;
5. recunoașterea meritelor olimpicilor prin recompensarea acestora la justa valoare;
6. rezolvarea problemei decontării integrale a navetei elevilor;
7. demararea reformării planurilor-cadru și curriculumului aferent – o schimbare atât de mult așteptată;
8. extinderea programului Masă caldă în școli de la 150 de unități la 450 de unități de învățământ;
9. introducerea învățământului dual la nivel universitar;
10. internaționalizarea universităților românești prin reglementarea diplomei joint degree;
Și multe altele………
Am elaborat proiectele Legilor ,,România Educată” și am parcurs procedura de dezbatere publică, în urma căreia am finalizat cele două proiecte, preluând foarte multe amendamente care au adus plus valoare, astfel încât aceste proiecte sa răspundă pe deplin așteptărilor și nevoilor reale ale societății.
Sunt omul care construiește și nu sunt omul care dărâmă!
Cu toții avem obligația să contribuim și să susținem reforma în educație!
Cred în România Educată și voi susține Legile ,,România Educată” din calitatea mea de profesor, de rector și de senator…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
24 septembrie 2022
Elevii români au obținut două medalii de aur, patru de argint, una de bronz și o mențiune specială în cadrul Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI 2022)
,,Rămânem singura țară care obține medalie de aur la fiecare ediție desfășurată”

.................
Elevii români au obținut două medalii de aur, patru de argint, una de bronz și o mențiune specială în cadrul Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI 2022), după cum anunță Societatea pentru Excelență și Performanță în Informatică (SEPI), care pregătește olimpicii români pentru competiții la informatică, într-o postare pe Facebook.
,,Rămânem singura țară care obține medalie de aur la fiecare ediție desfășurată”, anunță profesorii antrenori ai copiilor.
Peste 170 de concurenți din 132 de țări au participat la acest eveniment găzduit de Ucraina, în format online. Olimpicii români au participat din București, de la un centru care le-a asigurat tehnologia pentru a putea rezolva problemele de concurs. Potrivit regulilor de concurs, participanții sunt născuți după 31 decembrie 2006.
Olimpiada s-a desfășurat din 19 septembrie și urmează să se închidă mâine, 25 septembrie, cu o ceremonie specială, desfășurată (tot) online. Elevii au avut de rezolvat probleme pe 20 și pe 22 septembrie. Pe 19, luni, în prima zi, au avut o sesiune de familiarizare cu mediul de concurs.
Iată premiile obținute, după cum notează SEPI:
Savu Ștefan Cătălin, C.N. ,,I.L. Caragiale” / Centrul Județean de Excelență Ploiești – medalie de aur
Voicu Mihai Valeriu, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de aur
Chenglin Shang, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de argint
Rebengiuc Mircea, C.N. de Informatică ,,Tudor Vianu”, București – medalie de argint
Dumitru Alexandru, C.N. ,,I.L. Caragiale” / Centrul Județean de Excelență Ploiești – medalie de argint
Dima Alexandru, Școala Gimnazială Internațională ,,Spectrum”, Cluj Napoca – medalie de argint
Guba Daniel, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de bronz
Mateescu Alexandru, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – mențiune de onoare
Team Leader a fost Bunget Mihai de la C.N. ,,Tudor Vladimirescu”, Târgu Jiu, iar Deputy Leader – Iordache Ioan-Bogdan de la Universitatea București.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 septembrie
Premierul Nicolae Ciucă a propus programul „O carte pe an pentru fiecare elev”, pe modelul „Cornul și laptele”, dar a declarat că scopul este să ajungă „mai multă carte românească în școli și în biblioteci”

Premierul Nicolae Ciucă ia ca model programul „Cornul și laptele” – proiect european implementat din perioada guvernului Adrian Năstase, dinainte de aderarea la Uniunea Europeană, prin care elevii primesc zilnic produse de panificație și lactate – și propune și el un program numit „O carte pe an pentru fiecare elev”. Anunțul a fost făcut după o întâlnire pe care Ciucă și ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, au avut-o cu „oamenii de cultură – academicieni, profesori, editori, bibliotecari, autori de carte românească”, potrivit mesajului publicat de Guvern. În fapt, printre acești „oameni de cultură” sunt personaje extrem de controversate, după cum scrie G4Media.ro

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
2 septembrie 2022
Părinții pot intra în școli și grădinițe, luni, la festivitățile de la începutul cursurilor anului școlar, anunță Ministerul Educației, care combate o „știre falsă” lansată pe rețelele de socializare

Părinții au acces în unitățile de învățământ la festivitățile care marchează începerea cursurilor noului an școlar, transmite ministrul Educației într-un mesaj pe Facebook. Sorin Cîmpeanu începe mesajul cu #CombatemFakeNews și precizează că „Ministerul Educației și Ministerul Sănătății nu descurajează în niciun fel prezența familiilor la deschiderea anului școlar”.
„Părinții au acces în unitățile de învățământ la festivitățile care marchează începerea cursurilor noului an școlar! Informația potrivit căreia Ministerul Educației a emis o decizie restrictivă este falsă”, scrie ministrul Cîmpeanu în mesajul citat.
„Ministerul Educației și Ministerul Sănătății nu descurajează în niciun fel prezența familiilor la deschiderea anului școlar, cu atât mai mult cu cât marea majoritate a evenimentelor de acest tip se organizează în spații deschise”, mai transmite acesta.
Într-un alt mesaj ministrul scrie că „luni, 5 septembrie, milioane de copii și tineri vor intra pe porțile grădinițelor, școlilor și liceelor din România. După doi ani de restricții, de data aceasta bucuria primei zile de școală va putea fi împărtășită din nou și de părinți și bunici.
Am convingerea că toți directorii de unități de învățământ înțeleg importanța deschiderii către comunitate și a implicării familiei în educația copiilor și tinerilor, încă din prima zi de școală.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 august 2022
Premierul Ciucă pasează la consiliile județene și Ministerul Educației problema transportului elevilor care nu poate fi decontat: Vor găsi o soluție până la sfârșitul lunii septembrie
Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România (UNCJR) și Ministerul Educației ,,vor găsi o soluție până la sfârșitul lunii septembrie”, spune premierul Nicolae Ciucă în privința transportului elevilor care, în fapt, nu le poate fi decontat integral elevilor, așa cum este prevăzut în lege. Problema decontării navetei școlare exista și acum un an când ministrul Cîmpeanu afirma că ,,Din păcate, oricât mi-aș dori, nu există soluții miraculoase”.

Conferința internațională „Perspective și provocări în dreptul secolului XXI”

Joi, a debutat la Universitatea Agora

Conferința internațională „Perspective și provocări în dreptul secolului XXI”

Ieri (joi, 18 octombrie 2012), în amfiteatrul albastru al Universității Agora din Oradea, a avut loc deschiderea Conferinței internaționale anuale a departamentului, domeniul DREPT, ediția a VI-a, cu tema „Perspective și provocări în dreptul secolului XXI”, la care participă personalități din lumea academică juridică.

Directorul Departamentului de Științe Sociale,  doamna prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu, a salutat distinșii invitați (între care dl prof. univ. dr. Ovidiu Predescu și dl prof. univ. dr. Virgil Dumitru Diaconu), după care l-a invitat pe rectorul Universității Agora, dl prof. univ. dr. Ioan Dzițac, să adreseze mesajul din partea conducerii universității.
După cuvenitul salut adresat distinșilor invitați și participanților la conferință, dl rector Ioan Dzițac a făcut o succintă prezentare a instituției, fără a ocoli platforma de e-learning instalată pentru studenți începând din acest an universitar – o „deformație profesională”, ca să zic așa, pentru că foarte mulți consideră internetul, la ora actuală, un „rău necesar”, nu avem încotro, nu putem ocoli globalizarea prin internet, inclusiv globalizarea științei și învățământului...”, l-am citat pe dl rector. În continuare domnia sa a prezentat domeniile și specializările Universității Agora, precum și studiile post universitare nou înființate, s-a referit apoi la cele cinci centre de cercetare și cele trei reviste științifice, la proiecte de cercetare și proiecte europene aflate în desfășurare, pentru ca la final să lanseze o provocare (juridică).
Doamna director Elena-Ana Iancu, moderatorul manifestării a invitat apoi la microfon colegii-parteneri de conferință, pe dna decan, conf. univ. dr. Gabriela Bologa, respectiv, doamna Alina-Angela Manolescu, director al  Centrului de Informare Europeană Europe Direct.
Tot în plenul conferinței au mai avut intervenții: dl prof. univ. dr. Virgil Dumitru Diaconu – judecător la Curtea de Apel Pitești „cu un subiect extrem de sensibil (după propria-i apreciere) „Înregistarea convorbirilor și comunicărilor” - un subiect care presează societatea românească. Spun acest lucru din tot ceea ce simțim în jurul nostru, fie jurist sau nejurist. Și nu vreau decât să încerc în câteva minute, sper să nu fie prea multe, dar nici prea puține, în care să arăt din acest punct de vedere, dacă viitorul Cod de Procedură penală reglementează mai bine, mai clar, mai eficient, în favoarea sau defavoarea cetățeanului, tot ceea ce înseamnă acest subiect extrem de incitant astăzi...”; dl prof. univ. dr. Ovidiu Predescu – redactor-șef al Revistei „Dreptul”, vicepreședinte al Asociației de Științe Penale din România. „Am fost de la începuturi sau aproape de la începuturi. Aceasta este ediția a VI-a. Și constat de la an la an că această universitate, facultatea, despre care s-a vorbit cresc frumos, și în special sub aspectul contribuției științifice. Pentru că în final acest lucru contează: ce face o entitate universitară prin cadrele universitare, prin studenți, pentru a îmbogăți doctrina științifică... Eu am venit aici, cu dl președinte Cârstea, să prezint o carte, o monografie, a dlui lector univ. dr. Nicolae Grofu, practic teza domniei sale de doctorat, intitulată „Realizarea scopului și a regulilor de bază ale procesului penal prin metode și tehnici ale criminalisticii”, lucrare argumentată științific. Întrucât autorul nu este aici, nu am să insist asupra acestei prezentări. Cartea cred că se găsește la standul de carte, la expoziția de carte, organizată de Editura Universul Juridic și eu v-o recomand pentru cei interesați, mai ales pentru practicienii dreptului penal, dreptului procesual penal, să o cumpărați pentru că este atât un instrument teoretic, cât și un instrument practic... În 15 minute, doresc să vă prezint „Dreptul la viață și eutanasia”, în lumina Convenției Europene pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale, a practicii Curții Europene și a Drepturilor Omului și a Dreptului Penal Român”.
Conferința a fost organizată  în parteneriat cu Centrul de Informare Europeană Europe Direct Universitatea AGORA, Oradea, Nord-Vest, Centrul euroregional de prevenire și combatere a criminalității transfrontaliere și modulele Jean Monnet: „Libera circulație a persoanelor în spațiul Uniunii Europene” și „Uniunea Economică și Monetară”.
În cele două zile, invitații din țară și străinătate au susținut lucrările în plenul conferinței și în cadrul a șase paneluri.
„Subiecte de actualitate din domeniul științelor juridice, analize pertinente și observații critice...”
 „Prelegerile și dezbaterile programate pe parcursul celor două zile, cu subiecte care se subsumează atât temei generale a conferinței, cât și temelor specifice panelurilor formate din specialiști preocupați de tematici corect delimitate și bine definite, au oferit oportunitatea de a analiza conținutul unor noi dispoziții legislative, cu trimitere atât la doctrină, la practica instanțelor de judecată, cât și la problemele care sunt generate de procesul de apariție a unor modificări în dreptul unei țări.
Mă refer aici, la modul în care este elaborată o lege, promovată, dezbătută public, aprobată și pusă în aplicare, moment în care pot apărea soluții ale instanțelor care rămân valabile în raport cu noile prevederi legislative sau care vor duce la situații negative în aplicarea modificărilor legislative.
În concluzie, prin această temă a conferinței ajunsă la cea de a VI-a ediție, organizatorii și-au propus să aducă în atenția participanților subiecte de actualitate din domeniul științelor juridice, analize pertinente și observații critice la adresa legiuitorului, precum și propuneri de lege ferenda  în contextul în care legislația românească se află într-o continuă schimbare, necesară, uneori, greu de realizat datorită faptului că nu există suficientă implicare, coerență  și voință în luarea unor decizii, ne-a declarat dna prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu.
În cadrul conferinței au fost prezentate peste 100 de lucrări ale cadrelor didactice, specialiștilor și practicienilor în drept din 5 țări (Cehia, Mexic, Republica Moldova, România, Serbia). Participanții din România au reprezentat 13 centre universitare: Alba-Iulia, Arad, București, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Galați, Iași, Oradea, Pitești, Râmnicu Vâlcea, Sibiu, Târgoviște.
Lucrările selectate în urma recenziei vor fi publicate în revista Agora International Journal of Juridical Sciences, http://www.juridicaljournal.univagora.ro revistă indexată în mai multe baze de date internaționale recunoscute conform anexei 1, pct.1  din Ordinul ministrului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului Nr. 4691/2011.
Din partea co-organizatorilor a prezentat salutul de bun venit și a arătat importanța acestui eveniment pentru comunitatea științifică din euroregiune și pentru centrele de cercetare pe care le conduce lect. univ. dr. Alina-Angela Manolescu, director al Centrului de Informare Europeană EUROPE DIRECT, Universitatea AGORA, Oradea, Nord-Vest. Apoi, domnia sa a prezentat elementele esențiale ale stării Uniunii Europene, în particular proiectele pentru o integrare consolidată a Europei care implică realizarea unei uniuni economice mai profunde bazată pe o uniune politică.
În plenul conferinței au fost prezentate prelegeri pe teme de actualitate care preocupă deopotrivă pe teoreticienii și practicienii din domeniul științelor juridice, cum sunt:
„Aspecte teoretice și practice din legislația Cehiei”, prelegere de dr. PAVEL KLIMA, avocat Republica Cehă; „Noul Cod de Procedură Penală. Repere teoretice și practice”, prelegere de DUMITRU VIRGIL DIACONU, prof. univ. dr., Universitatea din Pitești, judecător la Curtea de Apel Pitești; „Tehnici noi folosite în identificarea criminalistică”, ELENA – ANA   IANCU, prof. univ. dr., Universitatea Agora, director al Departamentului de Științe Sociale, fondator și redactor - șef al revistei AGORA International Journal of Juridical Sciences; „Viitorul democrației europene: eficacitatea dreptului în statele membre ale UE din al treilea val al democratizării”, ALINA-ANGELA MANOLESCU, Universitatea Agora, Facultatea de Drept și Științe Economice, Departamentul de Științe Sociale, director al  Centrului de Informare Europeană EUROPE DIRECT, Universitatea AGORA, Oradea, Nord-Vest; „Reflecții asupra protecției vieții persoanei potrivit noului Cod penal”, CONSTANTIN DUVAC, conf. univ. dr.,  Universitatea Agora, redactor-șef adjunct al Revistei de Drept penal, cercetător științific asociat al Institutului de Cercetării Juridice „acad. Andrei Rădulescu” al Academiei Române, secretar general al Asociației Române de Științe penale, vicepreședinte al Asociației Criminaliștilor din România.
Partea a doua a conferinței s-a desfășurat în șase paneluri prin care s-a urmărit surprinderea celor mai importante noutăți apărute în dreptul secolului XXI, prin reflectarea tabloului general al dinamicii legislative, etapele în care se află diferite proiecte de lege și preocuparea pe care o are legiuitorul în vederea întăririi ordinii de drept în perioada pe care o străbatem. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința internațională „Perspective și provocări în dreptul secolului XXI”.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

vineri, 30 septembrie 2022