Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Lucrătorul frontalier - noi perspective pe piața muncii în regiunile frontaliere”

Conferința internațională Jean Monnet

„Lucrătorul frontalier - noi perspective pe piața muncii în regiunile frontaliere”

Timp de trei zile, între 18 și 20 octombrie 2012, Universitatea din Oradea a găzduit conferința internațională Jean Monnet „Lucrătorul frontalier - noi perspective pe piața muncii în regiunile frontaliere”.

Este prima conferință internațională organizată în România pe această temă cu scopul de a găsi soluții concrete la probleme foarte importante pentru buna dezvoltare a regiunilor de frontieră. Dezbaterile s-au desfășurat pe trei ateliere:
1.Regiunea frontalieră ca spațiu al inovării europene
2.Lucrătorul frontalier – între legislația europeană și procedurile naționale
3.Libera circulație a forței de muncă în regiunile frontaliere.
Deschiderea conferinței a avut loc vineri, 19 octombrie 2012, în Aula Magna a Universității din Oradea, evenimentul științific fiind organizat de Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene din cadrul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării, în colaborare cu Institutul de Studii Euroregionale Oradea - Debrecen și Asociația Română de Relații Internaționale și Studii Europene.
La conferință și-au anunțat participarea specialiști din cinci țări: Franța (Paris III Sorbonne Nouvelle University), Germania (European Center for Minority Issues, Flensburg), Portugalia (Universitatea din Coimbra), Serbia (Institute of Comparative Law, Belgrad) și Ungaria (Universitatea din Debrecen), din centre universitare din țară (Universitatea din București, Școala Națională de Studii Politice și Administrative din București, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj - Napoca, Universitatea Vasile Goldiș din Arad și Universitatea din Oradea).
Conferința face parte din cadrul proiectului european de cercetare Jean Monnet, „The border, a space of innovation and cooperation in the European Union” (Frontiera, un spațiu al inovării și cooperării în Uniunea Europeană), care se desfășoară în perioada septembrie 2011 – august 2014, după cum aveam să aflăm de la coordonatorul de proiect, lector univ. dr. Adrian - Claudiu Popoviciu, Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene.
Acțiunea Jean Monnet  - „una dintre cele mai populare forme de dezvoltare a studiilor europene”
În cuvântul său, dl decan Ioan Horga a vorbit despre acțiunea Jean Monnet, ca fiind „una dintre cele mai populare forme de dezvoltare a studiilor europene, prin sprijin financiar, acordat de către Comisia Europeană, an de an... Universitatea din Oradea a fost printre primele universități din România care a aplicat pentru proiecte în cadrul acțiunii Jean Monnet... În momentul de față, Universitatea din Oradea este purtătoare a 14 acțiuni, purtând semnătura acțiunii Jean Monnet..., mai mult Universitatea din Oradea a reușit să atragă finanțări prin 10 proiecte de module Jean Monnet, printr-un Centru de excelență „Jean Monnet” din cele patru centre de excelență J.M. existente în România, apoi printr-un proiect, care este Regina acțiunii J.M., înseamnă finanțarea cercetării... unui proiect coordonat de Universitatea din Oradea și care are 17 parteneri din 14 țări; un proiect care se va lăsa cu o platformă digitală accesibilă, tot ceea ce înseamnă surse primare și surse secundare cunoscute și care se va găsi pe site-ul Centrului european de cunoaștere virtuală din Luxemburg... Prin urmare, putem fi mândri că Universitatea din Oradea este unul dintre promotorii programului Jean Monnet în România. Este nu numai promotoare, dar, în același timp, a reușit să atragă fonduri care se ridică la un total de peste jumătate de milion de euro prin aceste proiecte. Nu am pus aicea în discuție proiectele de conferințe care au fost finanțate în anii anteriori...”, a mai spus dl decan Ioan Horga.
Doamna decan Floare Chipea (de la Facultatea de Științe Socio-Umane) a ținut să prezinte „rolul, aportul științelor sociale în general, a sociologiei în mod special, la dezbaterile contemporane, inclusiv la soluționarea unor probleme” în tematica respectivei conferințe internaționale Jean Monnet...
„Într-o societate a schimbării, reprezentanții științelor sociale, sociologii, pot contribui la orientarea modurilor de înțelegere a lumii, prin propunerea sau promovarea unor noi modele explicative mai adecvate realităților. Din acest punct de vedere, oamenii de știință nu trebuie să comunice doar între ei, ci să comunice și cu societatea. Nu doar sub forma cercetărilor sau a rapoartelor..., dar și în calitate de intelectuali publici” a subliniat doamna decan Floare Chipea. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Lucrătorul frontalier - noi perspective pe piața muncii în regiunile frontaliere”.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 12:08:46 Ora de vară a Europei de Est