Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Conferința de deschidere a proiectului „Acces transfrontalier la sprijin în afaceri”

Vineri, la Liceul „Don Orione”

Conferința de deschidere a proiectului „Acces transfrontalier la sprijin în afaceri”

Vineri (19 octombrie 2012), în sala festivă a Liceului „Don Orione” din Oradea a avut loc Conferința de deschidere a proiectului intitulat „Cross-border acces for business support – Acces transfrontalier la sprijin în afaceri”.

Evenimentul a avut drept scop  lansarea proiectului HURO/1101/034 „Cross-border acces for business support – Acces transfrontalier la sprijin în afaceri” de către conducerea Societății de Binefacere „Don Orione”, în calitate de Partener Lider, respectiv conducerea Camerei de Comerț și Industrie a Județului Békés, ca și Partener de proiect.
Proiectul a fost depus spre finanțare în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră Ungaria – România (2007-2013) de către Societatea de Binefacere „Don Orione” Oradea, iar în 15 august 2012, s-a primit înștiințarea oficială despre aprobarea finanțării proiectului. Bugetul total al proiectului este de 696.222,52 Euro, din care 439.500 Euro, revine partenerului lider de proiect, iar 256.722,52 Euro revine partenerului maghiar. Obiectivul general al proiectului este creșterea, într-un mod fezabil, a calității și nivelului de sustenabilitate a mediului de afaceri transfrontalier; obiectivele specifice sunt întărirea cooperării transfrontaliere dintre instituțiile partenere în vederea dezvoltării unui mediu de afaceri sustenabil și asigurarea de instruiri în domeniul afacerilor, crearea unor baze de date pentru tinerii intreprinzători și crearea unei infrastructurii antreprenoriale practice.
Rezultatul principal al proiectului este înființarea unui Incubator de afaceri la Oradea, destinat tinerilor intreprinzători, și crearea unui Centru de afaceri la Békéscsaba.
Faptele lui Luigi Orione – cele mai bune modele de urmat
La conferință, au participat pe lângă reprezentanții celor doi parteneri de proiect și oameni de afaceri din Ungaria, oficialități locale și județene, viceprimarul Ovidiu Mureșan și Szabo Odon, din partea Consiliului Județean Bihor.
În deschiderea reuniunii, părintele Mihai Fechetă, președintele Societății de Binefacere „Don Orione”, a emoționat auditoriul, dând drept pildă faptele fondatorului Luigi Orione, care la 19 ani își începea prima sa afacere. „Afacerea sa are mai mult de 120 de ani și nu s-a terminat. Și este prezentă în peste 30 de țări din lume. În România este la Oradea din 1991, în București și Iași... La 20 de ani a început cea de-a doua afacere, și mai mare, când a ajutat peste 70 de copii să învețe și să aibă o viață cât mai bună...”
Faptele sale sunt și astăzi cele mai bune modele de urmat pentru tineri și tinerii intreprinzători...
Viceprimarul Ovidiu Mureșan a salutat implementarea acestui proiect și, implicit, înființarea Incubatorului de afaceri, care se va adăuga astfel efortului depus de municipalitate de înființare și dezvoltare a celor patru parcuri industriale..., menite să ofere firmelor străine ocazie să investească în Oradea și să creeze noi locuri de muncă... (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința de deschidere a proiectului „Acces transfrontalier la sprijin în afaceri”. 

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 14:39:44 Ora de vară a Europei de Est