Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Lansarea proiectului „Young Europe” („Europa tânără”)

Joi, la Orășelul copiilor

Lansarea proiectului „Young Europe” („Europa tânără”)

Joi, 25 octombrie 2012 , la Orășelul copiilor Oradea, a avut loc lansarea proiectului multilateral Comenius „Young Europe” al Centrului Școlar de Educație Incluzivă „Cristal” Oradea.

Proiectul este finanțat prin Programul Învățare pe tot parcursul vieții, susținut de Uniunea Europeană și este coordonat în unitate de dna director prof. Lezeu Rodica și dna prof. Vesa Ramona.
Proiectul reunește opt școli partenere din șapte țări europene – România, Marea Britanie, Turcia, Spania, Italia, Grecia și Polonia. Proiectul „Young Europe” („Europa tânără”) le va permite copiilor implicați să învețe ce înseamnă „prietenia europeană” și să înțeleagă cu ajutorul experienței proprii, rolul și responsabilitatea lor de „cetățeni europeni”. Integrarea socială a copiilor cu deficiențe senzoriale este deseori influențată de atitudinea reticentă a celor din jur în ceea ce privește capacitățile și posibilitățile acestor copii.
Participarea copiilor de la CSEI „Cristal” Oradea la un proiect european de tip Comenius va contribui la dezvoltarea încrederii în sine a copiilor și a relaționării optime cu ceilalți.
 Acești copii, al căror orizont de cunoaștere este limitat de deficiența senzorială, vor avea ocazia să înțeleagă, cu ajutorul experienței proprii, conceptele aparent îndepărtate ale prieteniei europene și ale cetățeniei europene.
În același timp, parteneriatul se bazează pe schimbul cultural și dezvoltarea comunicării într-o limbă străină încă de la vârste fragede.
Programul lansării proiectului a cuprins un cuvânt de bun venit, prezentarea invitaților susținută de dna director Lezeu Rodica, o prezentare generală a proiectului realizată de dna prof. Vesa Ramona și diseminarea rezultatelor primei mobilități de proiect – Turcia (dna director Rodica Lezeu).
Atmosfera de sărbătoare a fost întregită de momentele artistice prezentate de orchestra de cameră a Liceului de Artă, formată din elevi voluntari SNAC (Căbuța Claudiu, Carp Speranța, Giordano Filomena, Balint Marian, Gordan Andreea, Barbos Debora, Balint Floriana, Villas Denis, Varga Nazarius, Maga Cosmin, Sturz Mădălin, Mateș Horvath Iulia, Niculaș Nathan, Tonea Tomas), sub conducerea dnei dirijor prof. Nagy Violla, prof. Lupșe Anita și prof. Costea Mihaela (coordonator SNAC). De asemenea, copiii CSEI „Cristal” au interpretat Imnul Europei, acompaniați la chitară de dna prof. Crișan Adriana.
Au urmat câteva impresii împărtășite de către distinșii oaspeții prezenți la eveniment: dna Scridon Smaranda, director executiv la Direcția economică din cadrul Consiliului Județean Bihor, dna Cherecheș Florica, consilier local, dna Hinț Simina, director CJRAE, dna Dindelegan Mihaela, consilier compartiment activități socio-pedagogice la Orășelul copiilor, gazda generoasă a acestui eveniment,  dna prof. dr. Marușca Angela, director CSEI „Orizont”, dna Ilisie Carmen, director CSEI nr. 1 Oradea, dna Dobran Teodora, responsabil proiecte și programe comunitare la CSEI nr. 1 Oradea, dna Erdei Elena, director adjunct CSEI „Orizont”.
Din cuvintele invitaților, echipa de proiect, dar nu numai, și-a încărcat bateriile pentru că fiecare în parte a felicitat echipa de proiect, apreciind efortul depus pentru a câștiga un asemenea proiect Comenius, alături de șapte țări europene. În cele mai multe cazuri, însă, mesajul a fost adresat întregului colectiv al CSEI „Cristal” pentru tot ceea ce fac pentru acești copii speciali. Pe aceste coordonate s-a înscris și intervenția doamnei consilier Cherecheș Florica.   
„Vă admir perseverența, zâmbetul constant și bunătatea pe care o emanați”
„Știu că nu vă este ușor; sunt zile mai bune și zile mai rele, dar vă admir perseverența, zâmbetul constant și bunătatea pe care o emanați... Știu că nu ați putea lucra cu acești copii dacă nu ați avea această chemare specială. Vă doresc multă sănătate, mult succes în tot ceea ce faceți și cu mare drag particip când aveți astfel de evenimente. Măcar așa să simțiți o încurajare!”    
Ziua s-a încheiat într-un cadru festiv cu lansarea de către copii a baloanelor cu heliu, purtătoare a unor mesaje în spiritul valorilor europene.
Un aport important la reușita activității l-au avut membrii echipei de proiect din CSEI „Cristal” – prof. Opriș Aurelia, prof. Ivănescu Maria, Varga Tunde, Manea Adina, Gheorghiu Valentina, Kover Monica, Drimba Rita, Crișan Adriana, Todea Stela, Bar Emoke, Oprea Eva, Moldovan Mihaela, Pleș Gabriela, Buboiu Bianca, Kirei Gabriella și Bala Adela. (Ramona & Ovidiu)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Lansarea proiectului „Young Europe” („Europa tânără”).

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 07:25:25 Ora standard a Europei de Est