Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Copacul fericirii… din Avram Iancu

Muguri, frunze, flori și roade în

Copacul fericirii… din Avram Iancu

Motto: „Este simplu să fii fericit, dar e greu să fii simplu”.

Mai zilele trecute, un foarte bun și drag prieten îmi spunea că nu poate înțelege cum pot să râd, cum pot să privesc în jur cu atâta seninătate și zâmbet pe buze, cum pot să afișez atât de multă fericire în condițiile în care lumea din jurul nostru este cum este, când ne zbatem în mizerie și nonvaloare, când ne este tot mai greu cu fiecare zi care trece, când speranța începe să pălească în fața realităților zilnice...
M-a surprins și m-a descumpănit răbufnirea lui, mai ales că-l știam un om echilibrat, optimist, un luptător... și pentru câteva clipe n-am putut face să nu mă întreb: „Sunt eu oare un superficial? Nu sunt capabilă să mă aplec asupra lucrurilor esențiale ale vieții? Sunt atât de insensibilă, încât nu simt durere față de zbaterile și durerile celor de lângă mine?”
Mi-am privit în suflet și știu că nu-i pot da dreptate... Îmi place să privesc oamenii de lângă mine, să le ascult tăcerile, să le înțeleg privirile, încrâncenările, gândurile nerostite... Mă doare că tot mai des văd trecând pe lângă mine oameni cu privirea ațintită în pământ, oameni cu ochii plecați într-o durere permanentă, oameni cu umeri încovoiați de parcă toată greutatea Pământului i-ar apăsa, oameni îmbătrâniți înainte de vreme... Tot mai des uităm să ne bucurăm de lucrurile simple din jurul nostru, uităm să privim dincolo de încăperi, trăim în fugă uitând de fapt să trăim, nu mai știm să ne bucurăm, suntem tot mai nefericiți și, ce-i mai dureros, uităm să ne „vedem” unii pe alții...
Mă gândesc că fericirea sau nefericirea sunt, în cea mai mare măsură, opera noastră. Fericirea se află în noi...Pentru mine, o zi în care nu am râs, în care nu m-am bucurat, este o zi pierdută... De ce mă bucur? Pentru că mă pot bucura! Prieten drag, când ai râs ultima dată? Care a fost ultimul lucru din viața ta de care te-ai bucurat?
Aș vrea să-ți spun că viața seamănă cu o poveste frumoasă și că nu lungimea ei contează, ci valoarea pe care i-o împrumuți... nu anii vieții noastre sunt cei mai importanți, ci viața din ei... Mi-aș dori nespus să pot să te învăț să dai o șansă fiecărei zile să fie cea mai frumoasă și mai importantă zi din viața ta, să te învăț să-ți scrii durerile pe nisip și bucuriile pe stâncă...
Fă puțină lumină în sufletul tău... Învață să zbori alături de-o pasăre, ascultă-ți inima, deschide-ți sufletul când îmbrățișezi pe cineva, ascultă-ți lacrimile când plângi, adună-ți curajul și visează, luptă pentru visele tale și reînvie împreună cu ele, privește cerul când creezi ceva, dăruiește-te și împarte-te iubind, fii OM când vorbești, roagă-te când urăști, fii toată viața copil, du-ți crucea cu demnitate, învață să numeri stelele, spune cuiva: „Mi-e dor de tine!” Râzi! Cere ajutor, visează cu ochii deschiși, ascultă cântecul greierilor... Dă-ți voie să greșești, iartă, mulțumește lui Dumnezeu pentru Soare... Stai de vorbă cu Dumnezeu, privește o floare... Trăiește-ți CLIPA! Ascultă un prieten, primește pe cineva în casa și-n sufletul tău, șterge-ți lacrimile de pe obraz, citește o poveste și spune-i-o unui copil...
Descoperă ceva nou, interesant, sădește și îngrijește un copac, stai drept... Imaginează-ți valurile înspumate ale mării, poartă-ți pașii pe cărările pierdute ale pădurii, ascultă murmurul izvorului jucăuș, fă-ți palmele căuș și prinde frunzele ce se desprind de pe ramuri legănându-se într-o feerie de culoare, îmbată-te cu parfumul și liniștea nopților de tei... Cât trăiești, TRĂIEȘTE! Pentru că ceea ce nu trăim la timp, nu mai trăim niciodată...
Prieten drag, dacă vei citi aceste rânduri și știu că le vei citi, vei înțelege de ce sunt fericită, de ce mi-e sufletul mereu senin, de ce mi-e atât de dragă viața! Asta nu înseamnă că nu mă doare, că nu mi-e greu, că nu mi-e teamă, că nu sunt speriată, că nu-mi ascund de ochi indiscreți sufletul dezgolit până la rană... sunt dăți când simt că încă n-am crescut destul și știu că sunt părți în mine în care n-am să mai cresc niciodată... doar că nu-mi place să mă văicăresc, să văd doar ceea ce-mi lipsește... îmi cunosc limitele și nu năzuiesc dincolo de  ceea ce sunt și nu-mi doresc să fiu ceva ce n-am să pot fi niciodată... Să mă judec pentru ceea ce simt?... pentru că trăiesc așa cum simt? Am crezut și cred în Dumnezeul din noi...
Pentru mine, fericirea e asemeni unui copac ale cărui rădăcini noi le facem să fie adânci, de neclintit, din care să se ridice spre înaltul senin al cerului ramuri puternice pe care să prindem de-a lungul vieții muguri, frunze și flori, roade dulci și binecuvântate...
Copacul fericirii... din Avram Iancu
Cu alte cuvinte... doream să vorbesc despre muguri, frunze, flori și roade pe care noi, copiii din localitatea Avram Iancu, le-am sădit în Copacul Fericirii, cu bucurie și dăruire de copil, încercând astfel să ne luăm rămas bun de la toamna dulce care tocmai și-a strâns mantia-i scăldată-n parfum și culoare, lăsând în urmă-i miresme stinse de belșug...
De când ne-a luat de mână și ne-a adus la școală, am încercat să ne luăm la întrecere în hărnicie cu Toamna rodnică și bogată, țesând în jur frumusețe și poezie... Alături de doamnele învățătoare: Goina Ana, Șule Nicoleta, Blaj Doina și Roșu Ioana, i-am ajutat pe cei mai mici dintre noi să se acomodeze cu viața de școlari, am confecționat lucrușoare cu care ne-am împodobit școala și sălile de clasă, am sărbătorit Educatorul, ne-am omagiat eroii neamului, am participat la acțiuni de igienizare a mediului înconjurător, am participat la concursul de Evaluare Națională „Voinicelul”, ne-am bucurat și ne-am distrat de Halloween... I-am avut parteneri și sprijin pe părinți, care au înțeles că fiecare copil este o floare menită să dăruiască lumii ceea ce are mai bun în ea... Le mulțumim!
Rămas bun, Toamnă! Vom trece prin iarnă cu alte și alte vise și speranțe spre o nouă primăvară binecuvântată cu bucurii și împliniri...
(învățătoare Cotro Ana)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Copacul fericirii… din Avram Iancu.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 17:15:49 Ora standard a Europei de Est