Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Artiștii Constanțiu Mara și John Mara expun la ICR Stockholm

Expoziția „Retrospective / Prospective”

Artiștii Constanțiu Mara și John Mara expun la ICR Stockholm

Institutul Cultural Român de la Stockholm prezintă la sediul său expoziția „Retrospective / Prospective” a artiștilor Constanțiu Mara și John Mara.

Expoziția va fi deschisă joi, 15 noiembrie 2012, doar cu câteva zile înainte ca pictorul Constanțiu Mara să aniverseze 75 de ani de viață. Cei doi pictori vor fi prezentați de istoricul de artă Irina Lazarescu.
Invitând tatăl și fiul să expună laolaltă în cadrul expoziției „Retrospective / Prospective”, ICR Stockholm propune o scurtă călătorie în istoria artei. Expoziția are, astfel, două componente. Prima prezintă o retrospectivă asupra operei multidisciplinare a lui Constanțiu Mara – picturi, sculpturi și ornamente povestesc despre o artă plină de curiozitate, care întotdeauna a găsit soluții creative la încercările ivite în cale. Cea de-a doua componentă – pictura lui John Mara – este repetitivă și investigativă. El a găsit o expresie care merită reprodusă și aprofundată. Prin creația sa, Constanțiu Mara invită la o poezie reflexivă, în timp ce John Mara ne oferă o simfonie ritmică de culori.
Expoziția este deschisă până pe 14 decembrie 2012.
Despre Constanțiu Mara
Constanțiu Mara s-a născut la Ineu, Arad în 1937. Pe parcursul lungii sale cariere artistice, Mara a realizat lucrări de conservare, dar și artă monumentală precum fresce, mozaicuri și vitralii în Suedia, România și Italia. Între 1964 și 1979 Constanțiu Mara a fost asistent la Universitatea Națională de Arte din București. În 1972, prin intermediul unei burse a Academiei Române, a avut ocazia să se specializeze în mozaic și vitralii în Franța și Italia.
În picturile sale, Mara folosește des teme din lumea teatrului. Aceasta a fost, încă de la început, o strategie de a se distanța de realitate și de arta impusă de sistemul totalitar. În acest fel, realitatea putea fi interpretată prin mai multe filtre, artistul reușind să pună în lumină ceea ce dorea. Prin măiestria cu care folosește diferitele tehnici tradiționale, combinată cu o abordare reflexivă și plină de curiozitate, Mara reușește să ne ofere, în tablourile sale, atât renașterea, cât și impresionismul.
Constanțiu Mara locuiește în Suedia din 1980. Aceasta este a doua sa expoziție organizată de ICR Stockholm.
Despre John Mara
John Mara s-a născut în 1972 la București. A venit în Suedia la vârsta de opt ani și încă din adolescență a început să studieze arta. A studiat ilustrația grafică și designul grafic la  Colegiul Universitar de Artă, Meserii și Design din Stockholm (Konstfack) și a continuat la School of Communication Arts din Londra. În următorii opt ani, când a lucrat ca art director, Mara nu a încetat însă să picteze.
Arta a fost mereu prezentă în viața lui John Mara. Este o moștenire la care copiii de artiști nu se gândesc întotdeauna. A lucra cu arta este o meserie ca oricare alta. Relația cu arta a existat încă de la început și Mara a avut, încă de timpuriu, păreri despre ce este și ce nu este artă. De exemplu, la vârsta de patru ani rupea cu îndârjire paginile care nu se potriveau în albumele scumpe ale tatălui său. Raționamentul era următorul: peisajul nu este artă, deoarece deja există în natură. Calder, pe de altă parte, a creat ceva ce nu a existat anterior.
Prin intermediul expresionismului abstract, al simțului pentru culori și compoziție, Mara creează autoportrete în care repetarea propriei semnături joacă un rol central. Pentru el pictura este ceva muzical. Uneori compoziția se construiește spontan, aleatoriu, în timp ce alteori necesită o planificare atentă. Raportul de culoare pulsează în ritmul numelui care apare în numeroasele straturi de vopsea; tablourile oscilează între text și imagine. Semnătura capătă rolul unei mantre într-un ritual în care picturile devin o parte din Mara însuși.
John Mara locuiește și lucrează la Stockholm.
Despre Irina Lazarescu
Irina Lazarescu este istoric de artă, pedagog, editor al revistei culturale suedeze Hjärnstorm, membru al grupului artistic Corso și lucrează la Palatul Culturii (Kulturhuset) din Stockholm. (Simona Buzatu)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 04:21:06 Ora de vară a Europei de Est