Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Carnavalul vitaminelor la grupa doamnei prof. Anima Vereș

Mai încrezător fără televizor

Carnavalul vitaminelor la grupa doamnei prof. Anima Vereș

Preșcolarii Grupei mari A de la Grădinița Nr. 48 (structura Grădiniței Nr. 34 din Oradea) și-au încântat ieri (15 noiembrie 2012) părinții și pe doamna educatoare, prof. Anima Vereș, într-un „spectacol” al fructelor și legumelor.

În cadrul unui proiect educațional interjudețean „Pro Cariere”, cu tema „Mai încrezător fără televizor”, doamna profesor a făcut o pledoarie pentru o viață sănătoasă, consumând fructe și legume proaspete și ecologice, stând mai departe de televizor, și găsind alte preocupări, precum jocuri în aer liber.
Împărțiți în două grupe: grupa fructelor în stânga și cea a legumelor în dreapta, activitatea a fost o adevărată lecție model, interactivă, bună de ținut la un cerc pedagogic sau în cadrul unei comisii metodice, în care copiii au excelat în răspunsuri exacte, jucând teatru și făcând dovada unor multiple calități și abilități, iar doamna profesor și-a etalat măiestria pedagogică, tactul și profesionalismul în conversația euristică, problematizarea și evaluarea în chip neașteptat a unor cunoștințe pluridisciplinare. Prezentându-le cartonașele cu fructele și legumele pe care ei înșiși le reprezentau în fapt, prin costumația adoptată, s-au evaluat și consolidat cunoștințe de vocabular, fonetică și gramatică; s-au recunoscut imaginile, s-au despărțit cuvintele în silabe, s-a identificat sunetul inițial, stabilindu-se apoi legătura cu reprezentarea grafică a sunetului, prin intuirea și citirea literei corespunzătoare, literă înscrisă pe spatele cartonașului.
Analizând activitatea, la fel de încântată s-a arătat și dna prof. Lenuța Ruja (de la Grădinița nr. 30 – „Mugurel”) ca și dna psiholog Szabo Kovari Katalin, reprezentantul „Pro Cariere”. Doamna profesor Ruja a subliniat măiestria Animei în arta dialogului, precum și ușurința copiilor în a alcătui propoziții variate cu cuvintele date. Dna Katalin a remarcat încadrarea perfectă a mesajului proiectului în activitatea desfășurată, întrucât televizorul, devenit un personaj deloc negativ, a fost primit la spectacol (carnaval), dar a stat în umbră, ca simplu spectator, iar la final a recunoscut că nu mai trebuie să se mai implice atât de mult în a atrage copiii, pentru că ei sunt mai frumoși și mai sănătoși atunci când fac alte lucruri mult mai importante decât a privi la televizor.
„Mă bucur că mesajul a fost bine receptat, atât de copii, cât și de părinții acestora. De fapt, asta mi-am și propus: să împușc doi iepuri, deși au fost mai mulți de doi (elev-părinte), pentru că dacă din fiecare familie am avut cel puțin un reprezentant, am avut și cazuri în care au fost prezenți la activitate doi sau trei membri din aceeași familie (bunici și frați). E important ca părintele să știe exact cum punem noi problemele la grădiniță, pentru a face front comun și a avea susținere și continuitate în demersul nostru educațional și în sânul familiei”, a declarat doamna profesor Anima Vereș. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Carnavalul vitaminelor la grupa doamnei prof. Anima Vereș.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 16:45:18 Ora standard a Europei de Est