Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ședința de luni a avut o agendă diversă și relevantă

Senatul Universității din Oradea,

Ședința de luni a avut o agendă diversă și relevantă

Reunit în ședință ordinară, Senatul Universității din Oradea a dezbătut luni, 19 noiembrie 2012, o arie problematică diversă și relevantă.

Agenda ședinței a cuprins: programul de evaluare instituțională inițiat de Asociația Universităților Europene; criteriile privind scoaterea la concurs a posturilor didactice și de cercetare vacante; organizarea și funcționarea Consiliului Cercetării de pe lângă Senatul universitar; înființarea, evaluarea și ierarhizarea centrelor de cercetare; validarea unor alegeri parțiale la nivelul unor departamente și facultăți; situația financiară a instituției; aprobarea unor taxe pentru refacerea disciplinelor în cazul studenților înscriși la programele de formare psiho-pedagogică; cooptarea unor profesori asociați invitați la Facultatea de Medicină și Farmacie; redistribuirea locurilor bugetate în cadrul unor facultăți ș.a.
Evaluare instituțională europeană
Universitatea din Oradea a fost inclusă în programul de evaluare instituțională inițiat de Asociația Universităților Europene (EUA). Echipa de evaluatori este formată din experți în managementul superior: Winfried Müller (Austria) – președinte, José Sarsfied Cabral (Portugalia) – coordonator, Frank McMahon (Irlanda), Ingegerd Palmer (Suedia), la care se adaugă Ieva Baltina (Letonia), reprezentând mediul studențesc. Cele două vizite ale evaluatorilor desemnați vor avea loc în perioada 5-7 decembrie 2012, respectiv în februarie-martie 2013.
Sesiunile interactive de discuții se vor concentra asupra managementului universitar, a proceselor de educație și de cercetare științifică, a mecanismelor de asigurare a calității și utilizarea lor în poziționarea strategică a instituției, a facilităților oferite studenților. Evaluatorii străini și-au exprimat intenția de a vizita Facultatea de Științe Economice, Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică, Facultatea de Științe Socio-Umane și Facultatea de Litere. Programul include, de asemenea, întâlniri cu reprezentanți ai mediului economic și socio-cultural, precum și cu autorități locale. Evaluarea instituțională internațională, parte a proiectului „Performanță în cercetare, performanță în predare. Calitate, diversitate și inovare în universitățile din România”, se va finaliza cu un raport care va fi prezentat public într-o conferință în 2013.
„Acțiunea nu are scopul de a ierarhiza, clasifica sau reclasifica universitățile, ci de a oferi o expertiză independentă, externă, internațională asupra modului în care obiectivele strategice sunt corelate cu resursele, activitățile academice și actul managerial, de a formula recomandări pentru creșterea eficienței managementului strategic și dezvoltarea culturii interne a calității. Fără îndoială, un asemenea proces de evaluare instituțională reprezintă un plus în ceea ce privește vizibilitatea și credibilitatea Universității din Oradea în raport cu partenerii săi”, preciza prof. univ. dr. Sorin Curilă, președintele Senatului universitar.
Noi directori de departament
Membrii Senatului Universității din Oradea au validat rezultatele alegerilor desfășurate la nivelul departamentelor de Economie (Facultatea de Științe Economice) și Istorie (Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării. În urma scrutinului, în funcția de director al acestor structuri au fost aleși: conferențiar dr. Iuliana Olimpia Ban (Departamentul de Economie), respectiv lector dr. Florin Sfrengeu (Departamentul de Istorie). Totodată, a fost validată și noua componență a Consiliului Facultății de Științe Economice, rezultată în urma alegerilor parțiale desfășurate la sfârșitul lunii octombrie.
Criterii pentru posturile scoase la concurs
Senatul Universității din Oradea a aprobat luni criteriile privind scoaterea la concurs a posturilor didactice și de cercetare vacante, începând cu anul universitar în curs. Acestea sunt diferențiate pentru procesul de învățământ (licență+master), respectiv școala doctorală. Setul de criterii adoptat este în acord cu cerințele Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Superior, răspunzând în același timp și dorinței legitime de promovare pe post a cadrelor didactice. Documentul include și o seamă de restricții în privința scoaterii la concurs a posturilor didactice vacante pe durată nedeterminată, proces în care esențial este avizul favorabil din partea Consiliului Academic și a Consiliului pentru Resurse Financiare.
Un impuls pentru centrele de cercetare
Forul legislativ universitar orădean a aprobat instituirea unei proceduri unitare pentru înființarea, evaluarea și ierarhizarea centrelor de cercetare. Reglementarea vizează atât centrele de cercetare noi, cât și cele evaluate periodic. Două aspecte rețin atenția din procedura adoptată. Primul – la constituirea de centre de cercetare noi vor fi încurajate cele interdisciplinare, mizându-se pe obținerea recunoașterii la nivel național și/sau internațional. Al doilea – directorul centrului de cercetare nu poate deține o altă funcție de conducere, tocmai pentru a-și putea consacra întreg efortul activității din domeniu.
Actualmente, în Universitatea din Oradea ființează 32 de centre de cercetare. Prezent luni, la Oradea, președintele Academiei Române, academicianul Ionel Haiduc, și-a exprimat disponibilitatea de a susține înființarea unui centru de cercetare la Universitatea din Oradea care să funcționeze sub egida înaltului for academic.
Prof. univ. dr. Lia Pop, președintele Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 20:18:49 Ora de vară a Europei de Est