Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ședința de luni a avut o agendă diversă și relevantă

Senatul Universității din Oradea,

Ședința de luni a avut o agendă diversă și relevantă

Reunit în ședință ordinară, Senatul Universității din Oradea a dezbătut luni, 19 noiembrie 2012, o arie problematică diversă și relevantă.

Agenda ședinței a cuprins: programul de evaluare instituțională inițiat de Asociația Universităților Europene; criteriile privind scoaterea la concurs a posturilor didactice și de cercetare vacante; organizarea și funcționarea Consiliului Cercetării de pe lângă Senatul universitar; înființarea, evaluarea și ierarhizarea centrelor de cercetare; validarea unor alegeri parțiale la nivelul unor departamente și facultăți; situația financiară a instituției; aprobarea unor taxe pentru refacerea disciplinelor în cazul studenților înscriși la programele de formare psiho-pedagogică; cooptarea unor profesori asociați invitați la Facultatea de Medicină și Farmacie; redistribuirea locurilor bugetate în cadrul unor facultăți ș.a.
Evaluare instituțională europeană
Universitatea din Oradea a fost inclusă în programul de evaluare instituțională inițiat de Asociația Universităților Europene (EUA). Echipa de evaluatori este formată din experți în managementul superior: Winfried Müller (Austria) – președinte, José Sarsfied Cabral (Portugalia) – coordonator, Frank McMahon (Irlanda), Ingegerd Palmer (Suedia), la care se adaugă Ieva Baltina (Letonia), reprezentând mediul studențesc. Cele două vizite ale evaluatorilor desemnați vor avea loc în perioada 5-7 decembrie 2012, respectiv în februarie-martie 2013.
Sesiunile interactive de discuții se vor concentra asupra managementului universitar, a proceselor de educație și de cercetare științifică, a mecanismelor de asigurare a calității și utilizarea lor în poziționarea strategică a instituției, a facilităților oferite studenților. Evaluatorii străini și-au exprimat intenția de a vizita Facultatea de Științe Economice, Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică, Facultatea de Științe Socio-Umane și Facultatea de Litere. Programul include, de asemenea, întâlniri cu reprezentanți ai mediului economic și socio-cultural, precum și cu autorități locale. Evaluarea instituțională internațională, parte a proiectului „Performanță în cercetare, performanță în predare. Calitate, diversitate și inovare în universitățile din România”, se va finaliza cu un raport care va fi prezentat public într-o conferință în 2013.
„Acțiunea nu are scopul de a ierarhiza, clasifica sau reclasifica universitățile, ci de a oferi o expertiză independentă, externă, internațională asupra modului în care obiectivele strategice sunt corelate cu resursele, activitățile academice și actul managerial, de a formula recomandări pentru creșterea eficienței managementului strategic și dezvoltarea culturii interne a calității. Fără îndoială, un asemenea proces de evaluare instituțională reprezintă un plus în ceea ce privește vizibilitatea și credibilitatea Universității din Oradea în raport cu partenerii săi”, preciza prof. univ. dr. Sorin Curilă, președintele Senatului universitar.
Noi directori de departament
Membrii Senatului Universității din Oradea au validat rezultatele alegerilor desfășurate la nivelul departamentelor de Economie (Facultatea de Științe Economice) și Istorie (Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării. În urma scrutinului, în funcția de director al acestor structuri au fost aleși: conferențiar dr. Iuliana Olimpia Ban (Departamentul de Economie), respectiv lector dr. Florin Sfrengeu (Departamentul de Istorie). Totodată, a fost validată și noua componență a Consiliului Facultății de Științe Economice, rezultată în urma alegerilor parțiale desfășurate la sfârșitul lunii octombrie.
Criterii pentru posturile scoase la concurs
Senatul Universității din Oradea a aprobat luni criteriile privind scoaterea la concurs a posturilor didactice și de cercetare vacante, începând cu anul universitar în curs. Acestea sunt diferențiate pentru procesul de învățământ (licență+master), respectiv școala doctorală. Setul de criterii adoptat este în acord cu cerințele Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Superior, răspunzând în același timp și dorinței legitime de promovare pe post a cadrelor didactice. Documentul include și o seamă de restricții în privința scoaterii la concurs a posturilor didactice vacante pe durată nedeterminată, proces în care esențial este avizul favorabil din partea Consiliului Academic și a Consiliului pentru Resurse Financiare.
Un impuls pentru centrele de cercetare
Forul legislativ universitar orădean a aprobat instituirea unei proceduri unitare pentru înființarea, evaluarea și ierarhizarea centrelor de cercetare. Reglementarea vizează atât centrele de cercetare noi, cât și cele evaluate periodic. Două aspecte rețin atenția din procedura adoptată. Primul – la constituirea de centre de cercetare noi vor fi încurajate cele interdisciplinare, mizându-se pe obținerea recunoașterii la nivel național și/sau internațional. Al doilea – directorul centrului de cercetare nu poate deține o altă funcție de conducere, tocmai pentru a-și putea consacra întreg efortul activității din domeniu.
Actualmente, în Universitatea din Oradea ființează 32 de centre de cercetare. Prezent luni, la Oradea, președintele Academiei Române, academicianul Ionel Haiduc, și-a exprimat disponibilitatea de a susține înființarea unui centru de cercetare la Universitatea din Oradea care să funcționeze sub egida înaltului for academic.
Prof. univ. dr. Lia Pop, președintele Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:04:34 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).