Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 septembrie
Sorin Cîmpeanu a demisionat din funcția de ministru al Educației, în plin scandal de plagiat. În urmă cu câteva minute, acesta a anunțat public: ,,Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației”. ,,Cred în România Educată și voi susține Legile ,,România Educată” din calitatea mea de profesor, de rector și de senator”, a afirmat Cîmpeanu.
........................................
UPDATE Surse: Ligia Deca, consilier prezidențial, în cărți pentru ministerul Educației după demisia lui Cîmpeanu
,,Am preluat mandatul de ministru nu pentru că nu aveam ce face sau pentru a-mi trece ministeriatul in CV. Aveam și una și alta. Am venit într-un moment extrem de dificil cu dorința de a schimba lucrurile în bine”, a continuat Sorin Cîmpeanu.
Demisia lui Cîmpeanu vine la 4 zile de la publicarea în pressone.ro a anchetei semnate de Emilia Șercan care arată că Sorin Cîmpeanu și-a însușit prin plagiat – într-un curs de specialitate – 13 capitole publicate anterior în mod repetat sub semnătura altor doi profesori de la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din București (USAMV-B). Astăzi, jurnalista a arătat că acel curs plagiat de Sorin Cîmpeanu era vândut studenților. De precizat că luni sunt programate principalele festivități care marchează începerea anului universitar.
Sorin Cîmpeanu iese prin demisie din al doilea mandat de ministru al Educației, pe care l-a început în decembrie 2020, în Guvernul Cîțu, ca membru PNL, și îl finalizează în Guvernul Ciucă, premierul fiind el însuși protagonistul unui scandal de plagiat. Cîmpeanu a mai deținut funcția de ministru al Educației în perioada decembrie 2014 – noiembrie 2015 în Guvernul Ponta, fără afiliere politică la acea vreme.
Anunțul făcut de Sorin Cîmpeanu pe pagina de Facebook:
,,Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației. A fost o șansă și o onoare pentru mine sa încep reformarea din temelii a sistemului national de învățământ.
Am preluat mandatul de ministru nu pentru că nu aveam ce face sau pentru a-mi trece ministeriatul in CV. Aveam și una și alta. Am venit într-un moment extrem de dificil cu dorința de a schimba lucrurile în bine.
Mi-am început mandatul într-o criză sanitară fără precedent și am luptat pentru ca în toată acea perioadă elevii să meargă la școală cu prezență fizică. Am militat în mod constant și am asigurat cadrul legal pentru ca finanțarea educației să crească.
În mandatul de ministru al educației am reușit schimbări care au pus bazele reformei ,,România Educată”:
1. un sistem de educație timpurie integrat, prin preluarea creșelor în sistemul de învățământ;
2. îndeplinirea jaloanelor PNRR care asigură suportul financiar atât de important pentru reforma sistemului de învățământ; am preluat mandatul cu un buget de 1 miliard euro pentru educație, iar acum educația are doar în PNRR un buget de 3,6 miliarde de euro. Până acum am contractat și sunt în derulare toate cele 1402 proiecte pentru reducerea abandonului școlar – prima rundă (1,14 miliarde lei) și toate cele 61 de proiecte pentru digitalizarea universităților românești (1,24 miliarde lei);
3. organizarea concursurilor pentru ocuparea funcțiilor de director în școli;
4. mărirea burselor elevilor;
5. recunoașterea meritelor olimpicilor prin recompensarea acestora la justa valoare;
6. rezolvarea problemei decontării integrale a navetei elevilor;
7. demararea reformării planurilor-cadru și curriculumului aferent – o schimbare atât de mult așteptată;
8. extinderea programului Masă caldă în școli de la 150 de unități la 450 de unități de învățământ;
9. introducerea învățământului dual la nivel universitar;
10. internaționalizarea universităților românești prin reglementarea diplomei joint degree;
Și multe altele………
Am elaborat proiectele Legilor ,,România Educată” și am parcurs procedura de dezbatere publică, în urma căreia am finalizat cele două proiecte, preluând foarte multe amendamente care au adus plus valoare, astfel încât aceste proiecte sa răspundă pe deplin așteptărilor și nevoilor reale ale societății.
Sunt omul care construiește și nu sunt omul care dărâmă!
Cu toții avem obligația să contribuim și să susținem reforma în educație!
Cred în România Educată și voi susține Legile ,,România Educată” din calitatea mea de profesor, de rector și de senator…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
24 septembrie 2022
Elevii români au obținut două medalii de aur, patru de argint, una de bronz și o mențiune specială în cadrul Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI 2022)
,,Rămânem singura țară care obține medalie de aur la fiecare ediție desfășurată”

.................
Elevii români au obținut două medalii de aur, patru de argint, una de bronz și o mențiune specială în cadrul Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI 2022), după cum anunță Societatea pentru Excelență și Performanță în Informatică (SEPI), care pregătește olimpicii români pentru competiții la informatică, într-o postare pe Facebook.
,,Rămânem singura țară care obține medalie de aur la fiecare ediție desfășurată”, anunță profesorii antrenori ai copiilor.
Peste 170 de concurenți din 132 de țări au participat la acest eveniment găzduit de Ucraina, în format online. Olimpicii români au participat din București, de la un centru care le-a asigurat tehnologia pentru a putea rezolva problemele de concurs. Potrivit regulilor de concurs, participanții sunt născuți după 31 decembrie 2006.
Olimpiada s-a desfășurat din 19 septembrie și urmează să se închidă mâine, 25 septembrie, cu o ceremonie specială, desfășurată (tot) online. Elevii au avut de rezolvat probleme pe 20 și pe 22 septembrie. Pe 19, luni, în prima zi, au avut o sesiune de familiarizare cu mediul de concurs.
Iată premiile obținute, după cum notează SEPI:
Savu Ștefan Cătălin, C.N. ,,I.L. Caragiale” / Centrul Județean de Excelență Ploiești – medalie de aur
Voicu Mihai Valeriu, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de aur
Chenglin Shang, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de argint
Rebengiuc Mircea, C.N. de Informatică ,,Tudor Vianu”, București – medalie de argint
Dumitru Alexandru, C.N. ,,I.L. Caragiale” / Centrul Județean de Excelență Ploiești – medalie de argint
Dima Alexandru, Școala Gimnazială Internațională ,,Spectrum”, Cluj Napoca – medalie de argint
Guba Daniel, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de bronz
Mateescu Alexandru, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – mențiune de onoare
Team Leader a fost Bunget Mihai de la C.N. ,,Tudor Vladimirescu”, Târgu Jiu, iar Deputy Leader – Iordache Ioan-Bogdan de la Universitatea București.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 septembrie
Premierul Nicolae Ciucă a propus programul „O carte pe an pentru fiecare elev”, pe modelul „Cornul și laptele”, dar a declarat că scopul este să ajungă „mai multă carte românească în școli și în biblioteci”

Premierul Nicolae Ciucă ia ca model programul „Cornul și laptele” – proiect european implementat din perioada guvernului Adrian Năstase, dinainte de aderarea la Uniunea Europeană, prin care elevii primesc zilnic produse de panificație și lactate – și propune și el un program numit „O carte pe an pentru fiecare elev”. Anunțul a fost făcut după o întâlnire pe care Ciucă și ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, au avut-o cu „oamenii de cultură – academicieni, profesori, editori, bibliotecari, autori de carte românească”, potrivit mesajului publicat de Guvern. În fapt, printre acești „oameni de cultură” sunt personaje extrem de controversate, după cum scrie G4Media.ro

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
2 septembrie 2022
Părinții pot intra în școli și grădinițe, luni, la festivitățile de la începutul cursurilor anului școlar, anunță Ministerul Educației, care combate o „știre falsă” lansată pe rețelele de socializare

Părinții au acces în unitățile de învățământ la festivitățile care marchează începerea cursurilor noului an școlar, transmite ministrul Educației într-un mesaj pe Facebook. Sorin Cîmpeanu începe mesajul cu #CombatemFakeNews și precizează că „Ministerul Educației și Ministerul Sănătății nu descurajează în niciun fel prezența familiilor la deschiderea anului școlar”.
„Părinții au acces în unitățile de învățământ la festivitățile care marchează începerea cursurilor noului an școlar! Informația potrivit căreia Ministerul Educației a emis o decizie restrictivă este falsă”, scrie ministrul Cîmpeanu în mesajul citat.
„Ministerul Educației și Ministerul Sănătății nu descurajează în niciun fel prezența familiilor la deschiderea anului școlar, cu atât mai mult cu cât marea majoritate a evenimentelor de acest tip se organizează în spații deschise”, mai transmite acesta.
Într-un alt mesaj ministrul scrie că „luni, 5 septembrie, milioane de copii și tineri vor intra pe porțile grădinițelor, școlilor și liceelor din România. După doi ani de restricții, de data aceasta bucuria primei zile de școală va putea fi împărtășită din nou și de părinți și bunici.
Am convingerea că toți directorii de unități de învățământ înțeleg importanța deschiderii către comunitate și a implicării familiei în educația copiilor și tinerilor, încă din prima zi de școală.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 august 2022
Premierul Ciucă pasează la consiliile județene și Ministerul Educației problema transportului elevilor care nu poate fi decontat: Vor găsi o soluție până la sfârșitul lunii septembrie
Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România (UNCJR) și Ministerul Educației ,,vor găsi o soluție până la sfârșitul lunii septembrie”, spune premierul Nicolae Ciucă în privința transportului elevilor care, în fapt, nu le poate fi decontat integral elevilor, așa cum este prevăzut în lege. Problema decontării navetei școlare exista și acum un an când ministrul Cîmpeanu afirma că ,,Din păcate, oricât mi-aș dori, nu există soluții miraculoase”.

Poșta electronică (electronic mail, e-mail, @, email)

Educație pentru și prin internet: Educație netățenească (10)

Poșta electronică (electronic mail, e-mail, @, email)

Ce este poșta electronică? În [1] găsim o descriere satisfăcătoare a poștei electronice. Dar ce a fost înainte de poșta electronică? În primul secol d.Hr., de exemplu, epistolele apostolului Pavel au fost transmise la mari distanțe „per pedes apostolorum”(pe picioarele apostolilor) și pe corăbii.

În secolul al XIX-lea corespondența poștală se transporta cu poștalionul (diligența), o trăsură trasă de 4 sau 6 cai, în combinație cu transportul pe corăbii. Viteza de transport a poștei a crescut odată cu utilizarea motoarelor cu abur la vapoare și locomotive, apoi a avioanelor, mergând până la avioane supersonice, cu viteză mai mare decât viteza sunetului (aprox. 340 m/s). Concomitent au apărut alte mijloace de transmitere a mesajelor: telegraful (1830), telefonul (1876) și radioul (1890), adevăratele precursoare ale poștei electronice.
Dar limita superioară a vitezei, conform teoriei restrânse a relativității a lui Einstein, este considerată viteza de propagare a luminii (a fotonului în vid, de aprox. 300.000.000 m/s), care este de aproape un milion de ori mai mare decât cea a sunetului, putând înconjura Pământul de aproximativ 7 ori în decursul unei secunde, iar până la Lună ajunge în mai puțin de 1,3 secunde. Viteza poștei electronice tinde, la modul ideal, spre această viteză, dar are limitări dependente de mediul de propagare, de lărgimea de bandă, de mărimea mesajului ș.a.
Cuvinte și sintagme cheie [1]: E-mail, @ (a rond sau „coadă de maimuță - în jargon, caracter obligatoriu în orice adresă de email), Cc (Copy carbon, aici se trec destinatarii secundari vizibili), Bcc (Blind copy carbon, aici se trec destinatarii secundari invizibili), send (trimite), attach (atașează fișier), reply (răspunde), forward (retrimite un mesaj, de obicei primit).
Top 10: Servicii gratuite de email. Evident, dacă avem o afiliere instituțională, e preferabil să folosim o adresă de email oficială, creată pe domeniul instituției. De exemplu, domeniul Universității Agora este www.univagora.ro, iar adresa mea oficială este rector@univagora.ro. Ca abonat casnic la Internet al RDS Oradea, mai am adresa idzitac@rdsor.ro. Mai am și altele oficiale, dar folosesc și idzitac@gmail.com, creată gratuit pe Google. Această adresă îmi permite să-mi redirectez toate adresele aici, ca să nu fiu nevoit să accesez separat cele „n” adrese. Dar adresele neoficiale, create prin servicii „free”, deși sunt unice și se poate depista, printr-o investigație polițienească, cine este proprietarul, sunt considerate anonime și privite cu reticență de către cei care primesc mesaje de pe astfel de adrese. De exemplu, oricine își poate crea adresa ioan.dzitac@gmail.com pe numele Ioan Dzițac și să se dea drept rectorul Universității Agora, trasmițând mesaje ilegale în numele meu, în scopuri necinstite.
Heinz Tschabitscher, un pasionat autodidact în domeniul emailului, face un clasament al primelor 18 servicii de email gratuite [2], din care am reținut primele 10:
1. Gmail –Google;
2. Zoho Mail - ZOHO Corp.;
3. AIM Mail -AOL Inc.;
4. iCloud Mail – Apple Inc.;
5. Outlook.com  -Microsoft;
6. Windows Live Hotmail- Microsoft;
7. Yahoo! Mail  -Yahoo!;
8. Mail.com and GMX Mail  -GMX Internet Services;
9. Shortmail -  410 Labs;
10. BigString.com - Heinz Tschabitscher.
Atenție la pericole [3, 4]. Ștergeți imediat mesajele care vă cer să vă dezvăluiți date personale, parole, conturi bancare, să retrimiteți așa-zise mesaje umanitare (cu persoane bolnave sau copii arși), care vă asigură că ați câștigat diverse premii etc. Nu deschideți atașamentele unor mesaje dubioase.
Căutați și clarificați-vă mai bine cuvintele: spam (mesaj agresiv, nedorit, de obicei o reclamă), virus (program periculos, care pătrunde nedorit în calculator „agățat” de un e-mail sau la accesarea unor site-uri), sniffing/spoofing (mesaj fals în numele și de pe adresa de email a altei persoane, uneori am primit mesaje de la „mine însumi”, cum că aș vinde Viagra sau că sunt la Roma, mi s-a furat portofelul și am nevoie urgentă de bani!), phishing (mesaj tipic pentru fraude bancare), malware (software rău intenționat), adware (reclamă anexată la diverse softuri gratuite), spyware (programe spion), trojan (spyware ce deschide căi de acces neautorizat pentru exterior), worm (vierme, un program care se auto-multiplică și invadează calculatorul și alte medii). Ioan Dzițac
Bibliografie
[1] http://ro.wikipedia.org/wiki/E-mail
[2] http://email.about.com/od/freeemailreviews/tp/free_email.htm
[3] http://ro.saferpedia.eu/wiki/
[4] http://ro.wikipedia.org/wiki/Spam

Trimite email

vineri, 30 septembrie 2022