Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Studenții care se apropie de opera lui Dragomir rămân copleșiți ...”

Academician Ioan-Aurel Pop, despre Silviu Dragomir

„Studenții care se apropie de opera lui Dragomir rămân copleșiți ...”

Universitatea din Oradea, în colaborare cu Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca și Centrul de Studii Transilvane al Academiei Române, a organizat joi (6 decembrie 2012), în sala de conferințe a Bibliotecii Universității manifestarea științifică „Silviu Dragomir – jumătate de secol de posteritate”.

În deschiderea manifestării, dl lector univ. dr. Florin Sfrengeu, directorul Departamentului de istorie, a salutat participanții, și pe distinsul invitat, acad. prof. univ. dr. Ioan-Aurel Pop, rectorul Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca.
 „Domnia sa ne va vorbi despre contribuția deosebită a lui Silviu Dragomir la cunoașterea istoriei românilor. Câteva cărți sunt aici pe masă. Silviu Dragomir a publicat și a scris de-a lungul vieții numeroase alte cărți, dar despre acestea și despre alte lucruri ne va vorbi dl academician...”, a spus directorul Departamentului de istorie, în prezentarea dl academician Ioan-Aurel Pop.
„A vorbi în public este și o onoare și o dificultate. Cel care vorbește în public trebuie să-și pregătească discursul, măcar în minte, și să aibă mereu înaintea ochilor cenzura pe care i-o poate face sala de fiecare dată...
„Am făcut ceea ce am putut. Să facă mai bine urmașii!”
Vorbind despre Silviu Dragomir, evocăm aici împreună o figură marcantă a Universității „Babeș-Bolyai”, pe care mulți din dumneavoastră ați absolvit-o, pe vremea când se chema Universitatea Națională a Daciei Superioare și-apoi Universitatea Regele Ferdinand I. Pe vremea aceea a slujit-o cu pasiune și încredere acest om care s-a chemat Silviu Dragomir. În același timp... a fost membru al Academiei Române și a deținut și funcții în cadrul Academiei Române..., a fost și ministru, cum știți dumneavoastră, cei care sunteți istorici, cu alte cuvinte a fost un om în mijlocul neamului său, pe care l-a slujit cu cea mai mare pasiune posibilă, încât eu nu pot, de câte ori vorbesc despre Silviu Dragomir, să nu-mi amintesc și să nu repet, unii dintre dumneavoastră știți, cuvintele acelea extraordinare pe care le-a pus în testamentul lui spiritual, că testament material n-a prea avut. I-au luat tot ce-a avut. Puțin cât a avut material i-a fost luat. Și-atunci nu i-au rămas decât cele spirituale pe care a vrut să le transmită urmașilor. Și-acolo a scris o propoziție, o frază în limba latină, care mereu mă impresioneză de câte ori mă gândesc la el și la trecerea lui prin această lume. Și la trecerea lui, acum 50 de ani, într-o altă lume, mai bună. El a spus (...). În limba noastră, asta sună cam așa: „Am făcut ceea ce am putut. Să facă mai bine urmașii!”
N-a fost mulțumit de ceea ce a putut să facă, deși a făcut atâtea lucruri, numai din ceea ce v-am spus eu, din calitățile pe care le-a avut; din faptul că s-a născut în Imperiul austro-ungar, din faptul că a trebuit să facă față unor autorități ostile, din disprețul pe care l-a întâmpinat ca român, că i s-a spus valah, din lecția de viață pe care a primit-o din studiile sale teologice temeinice. Știți dorința lui de a studia în mediul sârbesc (...), strădania și pe urmă reușita de a ajunge în mediul rusesc, faptul că plecând pe urmele unui alt ardelean, ca să-l pomenesc numai pe unul, Ioan Bogdan, a ajuns un mare slavist. Într-o perioadă în care la Universitatea Națională a Daciei Superioare, profesorii de la catedrele de istorie, luați la un loc, vorbeau toate limbile slave. Nu exista o limbă slavă care să nu fie cunoscută; cinci dintre ei știau slavona..., toți știau latinește. Și am avut șansa, fericirea ca unii dintre ei să-mi fie și mie, nouă, unora dintre noi, profesori în timpul regimului comunist. Cu acea lecție de erudiție pe care o învățaseră de mici și pe care au adâncit-o mereu datorită vicisitudinilor vieții. Silviu Dragomir (S.D.) a fost ales membru corespondent al Academiei Române la 28 de ani. În timpul când Transilvania nu făcea parte din România... S.D. s-a încadrat cu toată forța lui în generația aceea a Marii Uniri, în cadrul Regatului României. Nu-mi place să zic România Mare, că unii mă întreabă că dacă era așa mare de ce-am mai făcut-o? Îmi place să zic Marea Unire. S-a-ncadrat în generația lui, și-a rămas toată viața copleșit. Ca și alții; de-mplinirea aceea extraordinară de la 1918 n-a putut scăpa de ea niciodată și poate că de-a lungul vieții, cum facem și noi uneori. A exprimat idei pe care le-au tratat unii drept naționaliste. Acuma, vă reamintesc că în vremea aceea, naționalist însemna a sluji cu tot sufletul națiunea ta. Că și Iorga și-a înființat un partid numit Naționalism. Alții interpretează însă titlurile de-atunci după mintea noastră de-acuma, când orice „ism” și „ist”... presupune o exagerare.
Un asemenea model de viață trebuie cinstit
A fost copleșit de rolul bisericii în viața românilor. A fost copleșit de toată istoria noastră medievală. A fost copleșit de 1848-1849, de marea revoluție română. A mai avut gândul acesta al rolului bisericii române ortodoxe, de la o vreme îi putem zice ortodoxă, în istoria neamului românesc. Și-a dovedit acest lucru. Cu vârf și îndesat. Cunoștea toată Transilvania din acest punct de vedere... Toate astea el le-a trăit ca istoric, dar le-a trăit și cu pasiune... Un asemenea model de viață trebuie cinstit, și trebuie să ne amintim, pentru că națiunile care-și pot aminti de asemenea modele de viață nu sunt pierdute. Pot să-și continue existența. Dacă uităm de asemenea modele de viață, ne merităm o soartă. Trist...
Studenții care se apropie de opera lui Dragomir rămân copleșiți de aceasta. Rămân coleșiți de știința lui extraordinară. Și aș vrea să rămână copleșiți de marea lui conștiință, și de marea lui operă morală”, a mai adăugat distinsul academician Ioan-Aurel Pop.
În continuare, directorul Departamentul de istorie, dl lector univ. dr. Florin Sfrengeu (moderatorul manifestării) l-a invitat pe dl prorector Sorin Șipoș să rostească câteva cuvinte legate de Silviu Dragomir și de cărțile expuse pe masă.
„Anul acesta se împlinesc 50 de ani de la trecerea lui Silviu Dragomir în posteritate. Ne-am gândit cum putem să marcăm acest moment... Am gândit că cea mai bună dovadă de respect și de grijă față de memoria înaintașilor, față de scrisul lor istoric este aceea de a le reedita lucrările. În consecință am gândit un proiect în acest sens. Proiectul reeditării a două lucrări fundamentale (...).
Cea de-a doua parte a manifestării noastre este dedicată, de asemenea, lui Silviu Dragomir. Și are în centru aceleași trei instituții. Punem pentru întâia oară la dispoziția publicului cărțile cu dedicație pe care S.D. le-a primit de-a lungul anilor, cărți care făceau parte din biblioteca personală Silviu Dragomir, bibliotecă ce a ajuns la Universitatea din Oradea”.
În continuare, dl prorector a motivat de ce au fost reeditate cele două lucrări fundamentale.
„Aveți aici pe cel mai mare specialist în viața și activitatea lui Silviu Dragomir
Răspunzând întrebărilor puse din public, la un moment dat dl academician Ioan-Aurel Pop avea să ne surprindă cu o afirmație apreciere care ne bucură: „Aveți aici pe cel mai mare specialist în viața și activitatea lui Silviu Dragomir din întrega țară românească și din Europa, care se cheamă Sorin Șipoș. Din el și-a făcut teza de doctorat și el a îngrijit toate aceste volume cu ajutoarele pe care le-a menționat și de-aceea Universitatea este cea care duce mai departe opera aceasta. Această universitate, alături de cea din Cluj, care de data aceasta s-a alăturat Universității din Oradea. Vă felicit pentru asta”, a conchis dl academician Ioan-Aurel Pop. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Studenții care se apropie de opera lui Dragomir rămân copleșiți ...”   

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 23:28:42 Ora de vară a Europei de Est