Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Simpozion și lansare de carte „Irigarea culturilor în Câmpia Crișurilor”

Marți, la Facultatea de Protecția Mediului

Simpozion și lansare de carte „Irigarea culturilor în Câmpia Crișurilor”

Departamentul Ingineria Mediului din cadrul Facultății de Protecția Mediului a Universității din Oradea a organizat, marți (11 decembrie 2012), Simpozionul științific „45 de ani de cercetări privind irigarea culturilor din nord-vestul României” , ocazie cu care a fost lansată cartea „Irigarea culturilor în Câmpia Crișurilor”, autor, prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța și colaboratorii săi.

În deschiderea manifestării, directorul Departamentului Ingineria Mediului, dl prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța a salutat distinsul prezidiu (președintele Consiliului Județean Bihor – dl prof. Cornel Popa; proaspătul senatorul de Bihor Cristian Bodea; președintele Senatului universitar, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă; directorul Școlii Doctorale, dl prof. univ dr. Barbu Ștefănescu; decanul Facultății de Protecția Mediului, dl prof. univ. dr. Ioan Chereji, dl prof. univ. dr. ing. Gheorghe Ciobanu - director al Stațiunii de Cercetare, Dezvoltare Agricolă Oradea).
Dacă domeniul ,,Agronomie, Horticultură, Silvicultură, Inginerie Forestieră” a fost cotat în categoria A de ierarhizare a Universității din Oradea, fără îndoială, la această clasare onorantă au contribuit și cercetările în domeniu, cei 45 de ani de cercetări privind irigarea culturilor din nord-vestul României, după cum avea să sublinieze directorul de departament, moderatorul evenimentului, dl prof. univ. dr. ing. Cornel Domuța.
„Pe baza cercetărilor din câmpul de bilanț al apei în sol de la Oradea s-au elaborat cinci teze de doctorat, iar în domeniul culturilor horticole s-au realizat două teze de doctorat. Cercetările din domeniu au stat la baza elaborării a 10 lucrări științifice ISI și a altor 106 lucrări publicate în reviste B+ sau BDI. De asemenea, au fost publicate 26 cărți, cursuri universitare și îndrumătoare de lucrări practice, iar după trecerea la sistemul competițional de  finanțare, cercetările din câmpul de bilanț al apei în sol de la Oradea au avut contribuții importante la câștigarea  a nouă proiecte de cercetare finanțate de către Banca Mondială, CEEX, CNCSIS, PN II Idei și HURO. Toate acestea au fost de un real folos la acreditarea programelor de studii universitare, de licență și master din Facultatea de Protecția Mediului, a celor două Centre de cercetare ale facultății și a IOSUD Agronomie din cadrul Școlii Doctorale a Universității din Oradea”, a precizat directorul de departament.
„Vă port un respect și o considerație deosebite pentru tot ceea ce însemnați în formarea tinerilor specialiști, dar și pentru ceea ce a însemnat această muncă a dumneavoastră timp de jumătate de secol în folosul cercetării românești, în dezvoltarea învățământului academic din România... Acum când vedem ceea ce înseamnă schimbările climatice din România și din lume, poate că înțelegem mai mult ca oricând aplecarea dumneavoastră spre această zonă a cercetării în domeniul irigațiilor”, a apreciat președintele Consiliului Județean Bihor., dl prof. Cornel Popa.
Subliniind importanța celor 10 lucrări științifice  ISI elaborate, a celor 106 lucrări  și 26 de cărți publicate, precum și a celor nouă proiecte de cercetare câștigate, președintele Senatului universitar, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, a nominalizat și a felicitat cercetătorii facultății, pe autorul cărții „„Irigarea culturilor în Câmpia Crișurilor” și colaboratorii săi. La rândul său, dl decan Ioan Chereji a sublinia actualitatea, importanța și valoarea simpozionului și ale cărții, în condițiile în care „dacă nu ne poluă, acest pământ rodnic din vestul României poate să rămână fără producție. Datoria specialiștilor, cei vechi, dl Cornel Domuța..., cei noi, pe care-i știm cu toții, au datoria să facă tot ce-nseamnă irigații pentru acest teren, ca acesta să producă cât mai mult și să fie cât mai fertil”.
În cuvântul său, dl prof. univ. dr. ing. Gheorghe Ciobanu, directorul Stațiunii de Cercetăre, membru asociat al Academiei de Științe Agricole, s-a referit la activitatea colectivului de cercetători al facultății, dar și la starea în care se află sistemul de irigații. „Dacă înainte de 1989, în țară existau 3.000.000 de hectare de teren arabil amenajat pentru irigații, în sisteme didactice mai mari de 50.000- 100 de hectare, care la vremea respectivă erau funcționale..., la ora actuală mai există aproximativ 800.000 de hectare funcționale. Rolul important al cercetării în acest domeniu în zona de vest a țării, impulsionat de profesorul Domuța în ultimii 30 de ani, a fost de a argumenta științific aceste aspecte legate de oportunitatea irigării, de creșterea eficientizării acestui aspect, de problemele de umiditate, de utilizare eficientă a apei la o gamă largă de culturi. Eu îmi permit să felicit întreg colectivul care a activat în acest domeniu și cu speranța că se va continua să se îmbunătățească acest fel de activitate, mă declar cu totul de acord cu activitatea de cercetare desfășurată în cadrul facultății și universității noastre”, a conchis directorul Stațiunii de cercetare. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Simpozion și lansare de carte „Irigarea culturilor în Câmpia Crișurilor”.

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 22:04:07 Ora de vară a Europei de Est