Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

A apărut nr. 90 al revistei „OviDan”

Semnal

A apărut nr. 90 al revistei „OviDan”

Ediția conține știri și fotoreportaje din școli, de la diferite evenimente din municipiu și județ. Numărul se deschide cu manifestarea științifică „Silviu Dragomir – jumătate de secol de posteritate”.

În pagina a II-a: Noutăți de la partenerii noștri – Eurovacanța ne propune sâmbătă un pelerinaj la Mormântul Părintelui Arsenia Boca, iar Papetăria „MONA” ne  oferă stickere de perete, plușuri și pungi cadouri cu personaje Disney; în pagina Evenimente, două inaugurări: inaugurarea Centrului Oncologic și inaugurarea Creșei Nr. 13 –„Lizuca și Patrocle”; în pagina Universitaria, am consemnat despre un nou succes al studenților și cadrelor Universității din Oradea – câștigarea Marelui Trofeu pentru proiectul „Învățăm creativ despre UE”; în pagina Internet, distinsul profesor Ioan Dzițac abordează un subiect incitant și de mare utilitate: Navigatoare și motoare de căutare în spațiul web din Internet; tot domnia sa oferă profesorilor din învățământul preuniversitar bihorean găzduire gratuită pe platforma http://moodle.univagora.ro/ ; în pagina Proiect, am consemnat despre proiectul Școlii Gimnaziale „Miron Pompiliu” din Ștei, în cadrul căruia s-a desfășurat manifestarea dedicată Zilei Naționale a României, eveniment la care au onorat înaltele oficialități ale urbei; dl primar –ing. Iulian Balaj, domnul viceprimar – ec. Marius Cioara, cărora li s-a alăturat dl inspector școlar Cristian Andru. Articolul este semnat de prof. Ileana Tomescu & Gabriel Vancea; în rubrica juridică a revistei, dl notar Gârba Cornel ne vorbește despre Tutela minorului și consiliul de familie; de la Ceica, am făcut cunoștință cu „Patrulele ECO”, din articolul dnei prof. Ioana Tripon; în mijlocul revistei, avem două fotoreportaje: în primul am relatat despre acțiunea liceenilor de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” care au dus daruri de Moș Nicolae copiilor internați la fostul Spital de Copii, iar în celălalt, am consemnat despre premiile câștigate de 48 de elevi ai Școlii Gimnaziale „Dacia” la concursul internațional „Imaginea păcii”. Elevii din Ciumeghiu, Boiu și Ghiorac au rezervată o pagină pentru fotoreportajul realizat de prof. Mihaela Cuibuș – consilier educativ, de Ziua Națională; pe elevii Școlii Gimnaziale „Oltea Doamna” din Oradea, îi vedem în două ipostaze: mici ecologiști creativi și mari iubitori de mișcare (de badminton); elevii de la Școala Gimnazială Nr. 11 au adunat fructe și legume în „Săptămâna legumelor și fructelor donate” în cadrul acțiunii inițiate de Fundația Comunia: Darurile lor au ajuns la copii cu boli terminale din cadrul Fundației Hopice Emanuel; în locul rubricii săptămânale, am inserat o poezie-dedicație a dlui col.(r) Rădulescu I., scrisă în urma pelerinajului în Þara Sfântă. În cadrul proiectului educațional județean „Moștenire și tradiție românească”, partenerii de proiect (trei grupe de la Grădinița Nr. 28 – „Nufărul”, o grupă de la Grădinița Nr. 27 - „Voinicel” și o clasă de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” - elevii clasei a II-a B) au pus miercuri de un spectacol de Crăciun în sala festivă a liceului; Campania „Nu lăsa violența în clasa ta” a ajuns și la Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca, după cum aflăm din articolul semnat de Elena Vidican; două grupe prietene de la Grădinița nr. 31 (coordonate de educatoarele prof. Bala Elena, Barna Aniko, Meleg Jutka și Petrica Lidia) au dăruit dulciuri copiilor de la CSEI „Orizont”; dna prof. Monica Toader, cel mai fidel și mai harnic reporter al Eco Școlii „Avram Iancu” ne-a scris despre darurile pe care Moș Nicolae le-a lăsat copiilor din clasa pregătitoare A (îndrumați de prof. Lidia Pop) și despre inițiativa elevilor din a III-a C (prof. Stelieana Cîrciumaru) de a confecționa drapele de Ziua Națională, pe care au scris mesaje personale, motive de mândrie (că sunt români).
Acestea sunt subiectele care au încăput în cele 16 pagini ale revistei „OviDan” nr. 90 din 11 decembrie 2012; numărul conține un total de 67 de poze. Ovidiu DAN

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 06:52:12 Ora de vară a Europei de Est