Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Oradea – orașul unde se trăiește frumos... și curat!”

Lucian Roman - Un nou concept, o nouă filosofie

„Oradea – orașul unde se trăiește frumos... și curat!”

Sala de conferințe a Bibliotecii universitare a găzduit ieri (joi, 13 decembrie 2012), o întâlnire a partenerilor din cadrul proiectului C2C („Working and Learning in the World of Cradele to Cradle”).

Partenerii proiectului C2C sunt: Camera de Comerț și Industrie Bihor, Universitatea din Oradea, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” și Inspectoratul Școlar București. Liderul de proiect este KPC Groep, din Olanda, alături de parteneri din Olanda, Germania, Grecia, Marea Britanie, Irlanda și România. Este vorba despre un proiect finanțat de Uniunea Europeană, prin programul de finanțare Leonardo da Vinci, Transfer de inovație, început în anul 2011 și care se va încheia în anul 2013.
În deschiderea întâlnirii, dna lector dr. Anamaria Supuran (gazda și moderatorul evenimentului) a salutat și prezentat distinșii invitați-parteneri din Oranda și Germania și reprezentanții partenerilor locali prezenți la reuniune: dl Cristian Grava - reprezentantul Senatului universitar, dl Lucian Roman – prodecanul Facultății de Protecția Mediului, directorul Camerei de Comerț și Industrie Bihor – dl Constantin Badea, directorul Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul” – dl prof. dr. Ruben Filimon, precum și doamna Georgiana Bolojan – reprezentantul Inspectoratului Școlar București.
În cuvântul său, prodecanul Facultății de Protecția Mediului, șef lucr. ing. Lucian Roman, referindu-se la proiectul de față, a vorbit despre o nouă ordine, un nou concept și o nouă filosofie: „Vom încerca împreună și sper să reușim ca să implementăm acest concept, atât la nivel preuniversitar, universitar și chiar și în mediul de afaceri; sper să găsim sprijinul tuturor, așa încât Oradea, peste câtva timp, să fie cunoscut ca orașul unde se trăiește frumos și unde să trăim curat, adică să creăm un oraș curat, unde copiii și nepoții noștri se vor simți bine!”
La fel de tranșant și direct s-a exprimat și directorul Camerei de Comerț, dl C-tin Badea, care consideră proiectul ca fiind foarte important „pentru că de 22 de ani, n-am făcut în țara asta decât să distrugem.... Dacă nu se va porni cu această idee, cu acest concept, de când se naște copilul, cu această educație de reciclare, regenerare și de îmbunătățire a mediului, n-o s-o ducem ușor. Ați văzut, cele patru anotimpuri acum sunt două... Și aș vrea să vă mai spun că tot ce se întâmplă și ceea ce se face nu se va putea face decât pe bază de conștiință și voluntariat. Sunt de acord să facem proiecte, dar hai să fim și noi lideri de proiect, să mai învețe și alții de la noi!”
Reprezentantul Inspectoratului Școlar București, dna Georgiana Bolojan, a ținut să sublinieze faptul că „la nivelul Bucureștiului, acest proiect și acest concept C2C a fost foarte bine primit la nivelul celor 46 de instituții, foarte bine localizat la nivelul celor 427 de instituții școlare, a accentuat și mai mult dimensiunea europeană la nivelul managementului școlar și suntem convinși că în urma activităților de astăzi și de mâine, vom avea foarte multe lucruri de dus înapoi la București”.
„Putem face ca această casă să fie curată și locuibilă și pentru copiii noștri!”
Așa după cum îl cunoaștem, directorul Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul”, dl profesor dr. Ruben Filimon, a fost scurt și concis în intervenția domniei sale, punând punctul pe „i”: „Pe perioada noastră de existență, avem o singură casă în care trăim toți, casa asta se numește planeta Pământ. În acest concept, C2C, putem face ca această casă să fie curată și locuibilă și pentru copiii noștri! Elevii școlii noastre vor promova acest concept ca și copiii lor să trăiască într-o casă curată și frumoasă”, a declarat dl director Ruben Filimon.
Proiectul promovează formarea profesională și educația bazată pe competențe
„Proiectul promovează formarea profesională și educația bazată pe competențe în domeniul Cradle-to-Cradle/ Responsabilitate Socială Corporativă la nivelul școlilor profesionale și universități, folosind o metodologie nouă („serious gaming”- „joc serios”) care să conducă la învățarea la locul de muncă. Acest lucru este posibil cu ajutorul unui personal didactic care să cunoască nevoile și cerințele companiilor (noi competențe pentru crearea de noi locuri de muncă), cerințele pieței forței de muncă, informații despre conceptul Cradlo-to-Cradle și responsabilitate socială corporativă (ISO 26.000 și EQAVET). Proiectul își propune implementarea sistemului de management al calității ISO 26.000 privind responsabilitatea socială (CSR), în școlile profesionale (VET) și universitățile implicate vizavi de nevoile EQAVET ale Uniunii Europene care vizează sistemul de calitate”, susține dna lector dr. Anamaria Supuran.
Să mai spunem că evenimentul de diseminare a obiectivelor, activităților și rezultatelor proiectului „Working and Learning in the World of Cradle-to-Cradle” desfășurat de dimineață a fost urmat după-amiază de un workshop. De subliniat este faptul că la ambele manifestări
au participat și partenerii din Olanda și Germania: Ruud Bolsius, Sonja Eser și Rudi Daelmans, care au împărtășit din ideile și experiența lor. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Oradea – orașul unde se trăiește frumos... și curat!”

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 20:41:44 Ora de vară a Europei de Est