Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

A fost lansată „Cărticica toamnei”

Marți la C.C.D.

A fost lansată „Cărticica toamnei”

Marți, 18 decembrie 2012, a avut loc lansarea auxiliarului didactic pentru învățământul primar și preșcolar „Cărticica toamnei” (coordonatori: Mariana Trofin și Emilia Huza), eveniment găzduit de Casa Corpului Didactic a județului Bihor.

La eveniment au participat atât cadre didactice cât și copii ale căror creații literare și plastice se regăsesc în acest auxiliar, însoțiți de părinți.
În deschiderea evenimentului doamna prof. Carmen Bodiu, director al Casei Corpului Didactic a județului Bihor, a ținut să sublinieze faptul că, apariția unei cărți, într-o lume asfixiată de tehnologie, este un moment salutar.
„Cărticica toamnei, concepută ca material auxiliar în procesul instructiv-educativ, pentru învățământul primar și preșcolar devine un sprijin, oferind micuților noștri un crâmpei din vasta „corolă de minuni a lumii”.
În calitate de dascăli avem datoria de a descoperi și a îndruma talente, valori și de a deschide nesfârșite circuite de cunoaștere, în care cei pe care îi îndrumăm să devină  participanți activi, direct interesați. La o primă lectură, cartea surprinde printr-un bogat material, dar la analiza în subsidiar, percepem strecurată cu discreție, modalitatea prin care dascălul reușește să stimuleze exprimarea artistică variată și apoi să ofere măsura talentului prin publicare. Felicitări întregii echipe care a contribuit la apariția acestei cărți, și în special celor două doamne Mariana Trofin și  Emilia Huza, care, în ciuda tot mai vehiculatului „N-am timp”, și-au găsit disponibilitatea necesară pentru a oferi preșcolarilor și elevilor din învățământul primar o carte despre toamnă, întocmită cu mult, mult suflet...”
Doamna director Carmen Bodiu și-a încheiat cuvântul printr-un citat din Tudor Arghezi: “Stihuri, zburați acum din mâna mea/ Și șchiopătați în aerul cu floare,/ Ca păsările mici de catifea/ Ce-ncep în mai să-nvețe și să zboare.”
Doamna director de la Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” Oradea, prof. Adriana Bunea, a vorbit despre oaza de liniște pe care o oferă lecturarea unei cărți, în societatea contemporană aflată într-un continuu proces de schimbare.
Din partea Inspectoratului Școlar Județean Bihor a participat doamna Felicia Ianța, inspector școlar pentru învățământul primar, care a felicitat cele două coordonatoare pentru munca depusă, concretizată prin apariția auxiliarului didactic. Recenzia cărții realizată de doamna profesor metodist dr. Virginia Tiurbe a scos în evidență următorul fapt:
„Chiar dacă titlul include un diminutiv, „Cărticica toamnei”, nu sugerează o lucrare de dimensiuni reduse, ci ne trimite cu gândul spre acei cititori care au felul lor de a privi lumea și anume copiii. Aceștia își clădesc fericirea pe vise, iar poveștile în care binele învinge răul fac parte din realitatea lor zilnică.
De multe ori, pe cărările abrupte ale vieții, ne întrebăm de unde vine acea rezervă de răbdare și putere care uneori ne uimește și care ne dă puterea să continuăm. Obosiți puțin, căutăm răspunsul în trecutul nostru, în copilărie. În sufletul unui copil este atâta speranță și dragoste încât, dacă am păstra doar o fărâmă din ea în viața de adult, am fi stăpânii unei lumi mai bune.
Coordonatoarele au ales să încheie volumul cu lucrări ale copiilor despre toamnă. Limbajul lor este „sufletul lumii”, ei fiind cei care reușesc să comunice cu alți copii, chiar dacă nu le știu limba, iar coordonatoarele lasă acest limbaj să ne transmită trăirile cititorilor copii.”
Doamna învățătoare Emilia Huza, coordonatoare a acestei cărți, a prezentat conținutul publicației „Cărticica toamnei”, subliniind utilitatea acesteia în munca la clasă pentru cadrele didactice din învățământul primar și preșcolar.
În final, doamna prof. Mariana Trofin, cealaltă coordonatoare a acestei cărți și moderatorul evenimentului, a prezentat DVD-ul realizat care conține diferite materiale pe tema Toamnei.
Celor prezenți li s-au oferit diplome, dar și posibilitatea de a achiziționa cartea și DVD-ul pentru a ajunge pe măsuțele de lucru ale copiilor, care folosindu-le vor descoperi universul miniatural, urmând a-l îmbogăți ei înșiși cu infinite posibilități de exprimare artistică. (Mariana Trofin)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: A fost lansată „Cărticica toamnei”.

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 05:09:49 Ora standard a Europei de Est