Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Activități speciale dedicate Unirii Principatelor Române

Joi, în Orășelul copiilor

Activități speciale dedicate Unirii Principatelor Române

Elevii claselor a II-a B și a IV-a A de la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea au sărbătorit, astăzi (joi, 24 ianuarie 2008), în chip special, Unirea Principatelor Române în sala de conferințe a Orășelului copiilor.

După o prezentare în power point a evenimentelor din 5 și 24 ianuarie 1859, împărțiți pe grupe, elevii inst. Maria Duma și  Angela Clonda au avut de înfăptuit diferite sarcini. Cei din clasa a IV-a (a inst. Angela Clonda) au avut de completat unele propoziții lacunare, de răspuns la întrebări, de colorat, de completat un tabel și de realizat portretul domnitorului Unirii Principatelor, activitatea îmbrăcând formă de concurs.
Cot la cot, copii și părinți!
În cealaltă parte a sălii, elevii inst. Maria Duma aveau de „pavat”(lipit) cu bucățele tricolore de hârtie creponată suprafața celor două principate unite, marcată pe hartă, și cu altă culoare, celelalte provincii românești; alături, o altă echipă avea de decupat și colorat (după șabloane) dansatori pentru Hora Unirii ce avea să se încingă la final; alții trebuiau să prezinte secvențial într-o înlănțuire logică și cronologică patru imagini selectate din „Moș Ion Roată și Unirea”, pe care apoi trebuiau să le coloreze și să identifice autorul povestirii (din cele trei variante date: Vasile Alecsandri, Ion Creangă și I.L. Caragiale); nici cea de-a patra echipă nu a avut o misiune mai ușoară, cei șase membri trebuiau să denumească cele trei evenimente sugerate de portretele lui Mihai Viteazul, Cuza Vodă și regele Ferdinand, trecând sub fiecare portret și anul când a fost înfăptuită unirea respectivă, iar la final, aveau de notat data intrării României în Uniunea Europeană.
Unde-s mulți puterea crește!
Concluzia și învățămintele aveau să fie trase după prezentarea scenetei „Moș Ion Roată și Unirea”(avându-i ca protagoniști pe micii dar bravii actori ai clasei a II-a B). Felicitându-i pentru frumoasele activități desfășurate, consilier Mihaela Alexandru, coordonatorul activităților desfășurate în Orășelul copiilor, le-a înmânat elevilor premiile oferite de compartimentul gestionare din cadrul Administrației Imobiliare Oradea (constând în cărți de povești, diplome și pachete cu dulciuri).
Bucuroși de reușită și de evenimentul sărbătorit, elevii celor două clase au coborât în pavilion unde au încins Hora Unirii, antrenând și alți copii prezenți la acea oră în Orășelul copiilor.
Nu vom încheia aceste rânduri fără să nu subliniem valențele instructiv-educative ale activităților, bogăția materialelor didactice folosite, și nu în ultimul rând sprijinul deosebit acordat de părinți și bunici în derularea activităților. (Ovidiu DAN) 
 P.S. Pentru mai multe poze (130 de poze) , accesați Galeria foto: Activități speciale dedicate Unirii Principatelor Române. 

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 20:00:41 Ora de vară a Europei de Est