Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Generația internetului își programează căsătoria online

De la Primăria Oradea

Generația internetului își programează căsătoria online

Prima operațiune în aplicația de programare a căsătoriilor, din anul 2013, a fost făcută pe internet, de pe pagina oficială a municipiului – oradea.ro, secțiunea servicii online, la 1 minut și 30 de secunde de la intrarea în noul an.

Primul cuplu care și-a programat căsătoria, pe anul 2013, a optat pentru a spune DA în fața ofițerului de stare civilă pe data de 16 iunie, de la ora 12,00 în Sala Mare a Primăriei mun. Oradea.
De altfel în noaptea de revelion,
în intervalul orar 0,00 – 0,10 (în 10 minute de la miezul nopții) 14 perechi, respectiv
în intervalul orar 0,00 – 01,00 (în prima oră a anului nou) 56 de perechi
și-au rezervat data, ora și locația în care urmează a-și încheia căsătoria în acest an.
Programarea căsătoriilor a fost posibilă începând cu data de 01 ianuarie, ora 00,01 – on-line, respectiv continuă începând cu prima zi lucrătoare (3 ianuarie 2013), de la ora 8,30 la ghișeul Căsătorii din cadrul Compartimentului de Stare Civilă.
Din analiza informațiilor înscrise de către persoanele interesate, în aplicația online de  programare a căsătoriei, reiese că majoritatea celor care urmează să spună DA în fața ofițerului de stare civilă și au ales modalitatea de a programa evenimentul pe internet, sunt persoane născute între anii 1980 – 1993, adică de generație tânără, care utilizează frecvent calculatorul.
La ora 13,00, în ziua de 3 ianuarie 2013 – data întocmirii acestui comunicat Compartimentul de Stare Civilă se afla într-o moderată activitate de programare a căsătoriilor la ghișeu.
Internetul ușurează relația administrație – cetățean
Tocmai datorită acestei dinamici a utilizării internetului în rândul populației, S.P.C.L.E.P. Oradea utilizează aplicații informatice menite să ușureze relația administrație – cetățean.
Amintim că, pe lângă aplicația de Programare a căsătoriilor, cetățeanul poate utiliza aplicația online de Programare a prezenței la ghișeu în vederea depunerii cererii și a actelor necesare pentru obținerea cărții de identitate. În acest fel cetățenii care au un program încărcat au șansa de a fi așteptați de un funcționar disponibil numai pentru ei, la ghișeu, fără a mai sta la cozi, după alții.
Cele două aplicații on-line au inspirat multe alte administrații publice locale din țară, (ex. Cluj-Napoca, Iași etc).
De asemenea, în perioada 3 decembrie 2011 – 3 ianuarie 2013,  la 13 luni de când am lansat noua pagină de web a Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor a mun. Oradea, 96.000 de interogări au fost făcute de persoanele interesate din diverse localități din România și străinătate.
Site-ul cuprinde informații utile pentru cetățean despre:
*localizarea punctelor de lucru ale S.P.C.L.E.P. 
*modul în care se pot realiza înregistrările actelor și faptelor de stare civilă,
*modul de eliberare a certificatelor de naștere, căsătorie și deces,
*modul de eliberare a actelor de identitate pentru diverse motive
Toate informațiile despre felul în care pot obține dovezi privind statutul civil și identitate persoanei, obligatorii  pentru toți cetățenii, sunt prezentate sub forma unui ghid practic ce conțin:
-descrierea procedurii
-documentele primare necesare a fi prezentate
-termen de soluționare
-locul de desfășurare a relației cu publicul
-datele de contact ale fiecărui compartiment
-programul de lucru cu publicul
legislație aplicabilă
-ce este important de știut în urmarea unei proceduri privind obținerea unor acte de stare civilă/ identitate.
Adaptat la cerințele vremii, site-ul S.P.C.L.E.P. Oradea conține și 4 servicii online ce pot fi accesate de cetățean chiar de acasă:
*Programarea căsătoriilor – online – Un simplu click și te-ai programat!
*Programarea prezenței la ghișeu – Birocrație fără cozi!
*Descărcarea unor formulare necesare eliberării actelor de stare civilă și identitate
*Suport live – răspuns la întrebări legate de starea civilă și evidența persoanelor în timp real.
Scopul acestor aplicații este de a furniza informațiile necesare diverselor proceduri administrative, fără a fi necesară prezența la ghișeele administrației publice locale de mai multe ori, în privința obținerii actelor de stare civilă și identitate. (Biroul de presă)

Trimite email
sâmbătă, 1 noiembrie 2025, 02:51:00 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...