Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Generația internetului își programează căsătoria online

De la Primăria Oradea

Generația internetului își programează căsătoria online

Prima operațiune în aplicația de programare a căsătoriilor, din anul 2013, a fost făcută pe internet, de pe pagina oficială a municipiului – oradea.ro, secțiunea servicii online, la 1 minut și 30 de secunde de la intrarea în noul an.

Primul cuplu care și-a programat căsătoria, pe anul 2013, a optat pentru a spune DA în fața ofițerului de stare civilă pe data de 16 iunie, de la ora 12,00 în Sala Mare a Primăriei mun. Oradea.
De altfel în noaptea de revelion,
în intervalul orar 0,00 – 0,10 (în 10 minute de la miezul nopții) 14 perechi, respectiv
în intervalul orar 0,00 – 01,00 (în prima oră a anului nou) 56 de perechi
și-au rezervat data, ora și locația în care urmează a-și încheia căsătoria în acest an.
Programarea căsătoriilor a fost posibilă începând cu data de 01 ianuarie, ora 00,01 – on-line, respectiv continuă începând cu prima zi lucrătoare (3 ianuarie 2013), de la ora 8,30 la ghișeul Căsătorii din cadrul Compartimentului de Stare Civilă.
Din analiza informațiilor înscrise de către persoanele interesate, în aplicația online de  programare a căsătoriei, reiese că majoritatea celor care urmează să spună DA în fața ofițerului de stare civilă și au ales modalitatea de a programa evenimentul pe internet, sunt persoane născute între anii 1980 – 1993, adică de generație tânără, care utilizează frecvent calculatorul.
La ora 13,00, în ziua de 3 ianuarie 2013 – data întocmirii acestui comunicat Compartimentul de Stare Civilă se afla într-o moderată activitate de programare a căsătoriilor la ghișeu.
Internetul ușurează relația administrație – cetățean
Tocmai datorită acestei dinamici a utilizării internetului în rândul populației, S.P.C.L.E.P. Oradea utilizează aplicații informatice menite să ușureze relația administrație – cetățean.
Amintim că, pe lângă aplicația de Programare a căsătoriilor, cetățeanul poate utiliza aplicația online de Programare a prezenței la ghișeu în vederea depunerii cererii și a actelor necesare pentru obținerea cărții de identitate. În acest fel cetățenii care au un program încărcat au șansa de a fi așteptați de un funcționar disponibil numai pentru ei, la ghișeu, fără a mai sta la cozi, după alții.
Cele două aplicații on-line au inspirat multe alte administrații publice locale din țară, (ex. Cluj-Napoca, Iași etc).
De asemenea, în perioada 3 decembrie 2011 – 3 ianuarie 2013,  la 13 luni de când am lansat noua pagină de web a Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor a mun. Oradea, 96.000 de interogări au fost făcute de persoanele interesate din diverse localități din România și străinătate.
Site-ul cuprinde informații utile pentru cetățean despre:
*localizarea punctelor de lucru ale S.P.C.L.E.P. 
*modul în care se pot realiza înregistrările actelor și faptelor de stare civilă,
*modul de eliberare a certificatelor de naștere, căsătorie și deces,
*modul de eliberare a actelor de identitate pentru diverse motive
Toate informațiile despre felul în care pot obține dovezi privind statutul civil și identitate persoanei, obligatorii  pentru toți cetățenii, sunt prezentate sub forma unui ghid practic ce conțin:
-descrierea procedurii
-documentele primare necesare a fi prezentate
-termen de soluționare
-locul de desfășurare a relației cu publicul
-datele de contact ale fiecărui compartiment
-programul de lucru cu publicul
legislație aplicabilă
-ce este important de știut în urmarea unei proceduri privind obținerea unor acte de stare civilă/ identitate.
Adaptat la cerințele vremii, site-ul S.P.C.L.E.P. Oradea conține și 4 servicii online ce pot fi accesate de cetățean chiar de acasă:
*Programarea căsătoriilor – online – Un simplu click și te-ai programat!
*Programarea prezenței la ghișeu – Birocrație fără cozi!
*Descărcarea unor formulare necesare eliberării actelor de stare civilă și identitate
*Suport live – răspuns la întrebări legate de starea civilă și evidența persoanelor în timp real.
Scopul acestor aplicații este de a furniza informațiile necesare diverselor proceduri administrative, fără a fi necesară prezența la ghișeele administrației publice locale de mai multe ori, în privința obținerii actelor de stare civilă și identitate. (Biroul de presă)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 23:58:58 Ora standard a Europei de Est