Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Iubirea e singura putere a sufletului de-a naște aripi

Viața este o fereastră către suflet și trebuie trăită până la capăt

Iubirea e singura putere a sufletului de-a naște aripi

Þi-aș spune ceva... Despre vremea de afară, despre oameni și vremuri... Orice! Lucruri pe care le știi.

Despre tăcerile mele din inima cuvintelor de la marginea poveștii, despre faptul că n-am înțeles niciodată de ce ochii au atât de puține cuvinte, iar inima atât de multe tăceri, că n-am știut din ce anotimp vin frunzele și cărui anotimp îi aparțin lacrimile, că mi-aș fi dorit să știu cum arată sufletul în inima trupului și care este chipul iubirii în miezul inimii, că aș fi vrut să știu cărui anotimp pot să-i mulțumesc pentru sufletul meu nins de bătrânețe...
Atunci ce știu? Că ne facem timp să alergăm de colo-colo pentru a aduna bunuri materiale ce ne dau o vremelnică plăcere, uitând să fim tandri, să ne adresăm cuvinte calde, să întindem din când în când o mână pentru a salva pe cineva de la cădere... Ne facem timp să ne strivim visele și apoi naștem altele pe care le ucidem din nou, pentru că atât de mult iubim renunțarea! Fugim de eșec, de greutăți, uitând că acesta e doar drumul către izbândă... Căutăm mereu vinovați pentru propria noastră neputință și nevrere, fugim de întrebări pentru că ne e teamă că răspunsurile ar putea să ne nemulțumească...
De cele mai multe ori, luăm lucrurile frumoase pe care viața le îngăduie în drumul nostru doar ca pe un dar ce ni se cuvine și nu avem răbdare să le prețuim cu adevărat, nu avem puterea să le ocrotim și să luptăm pentru a le păstra, considerându-le, la un moment dat doar apăsătoare. Până când se întâmplă ceva și ne-am dori să ne putem întoarce în locul în care, poate doar cu un minut în urmă ni se părea că ni se cuvine.
Avem tendința să considerăm fericirea un noroc ce dă peste noi, ceva ce ne va învălui ca vremea frumoasă, dacă destinul ne surâde. Uităm cel mai adesea că fericirea nu e de fapt o destinație, ci o trăire, o stare... Luptăm pentru ea, muncim pentru ea, insistăm, iar când atingem o stare de fericire, cu atât mai mult nu trebuie să o minimalizăm.
Sufletul păstrează vreme îndelungată ceea ce a dobândit din greu
Am învățat să ne ridicăm ochii spre cer în momente de restriște, în momente de cumpănă și să rostim cu pioșenie: „ajută-mă, Doamne!” E ușor să ne rugăm atunci când avem nevoie de ajutor, dar trebuie să continuăm să ne rugăm și atunci când „criza” a dispărut. Așa vom trece printr-un moment de cicatrizare ce va ajuta sufletul să păstreze vreme îndelungată ceea ce a dobândit din greu... Așa vom învăța mai ușor iertarea, și vom realiza faptul că nu e suficient de fiecare dată să ierți pe cel de lângă tine, ci să te știi ierta pe tine însăți pentru a putea merge mai departe.
Viața doare într-un fel dulce-amar ce ne face s-o iubim oricum ar fi pentru că ea este o fereastră către suflet și trebuie trăită până la capăt, picătură cu picătură, cu bucurii și tristeți, cu bune și rele. Undeva sus, fiecăruia dintre noi ne e scris ceva. Cuvinte simple pe care nimeni nu le-a citit. Undeva jos, sunt frânturi de tăceri printre care s-au strecurat câteva lacrimi pe care nu le-am dorit. Între sus și jos suntem noi, lucruri ce poartă în ele gânduri, rătăciți deseori între anotimpuri ce vin și pleacă, între vânturi și ploi, neînțelegând de multe ori că iubirea e singura putere a sufletului de-a naște aripi. Iubirea nu face decât să ne dea altă pereche de ochi pentru a vedea cealaltă culoare a luminii. E atât de simplu și la îndemână să iubești pentru a putea fi la rândul tău iubit! Pentru că atunci când iubești, trăiești! În rest...doar exiști...
Nu am intenționat să scriu atât de mult, nu vreau să dau nimănui lecții despre viață, m-am așezat în fața calculatorului pentru a-mi oferi un dar, acela de a sta de vorbă cu un prieten, acum când primele zile ale noului an se aștern în calendare și pentru că nu vreau să se cuibărească iarba amară a singurătății în sufletul meu, nu vreau să-mi ascult doar gândurile și tăcerile...
Mulțumesc! Câteodată e suficient atât... Pentru că totul e atât de frumos, încât nu trebuie spus altceva! (Anna)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 20:43:20 Ora standard a Europei de Est