Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
17 ianuarie 2021
1.*Cum se va face testarea pentru depistarea cazurilor de Covid-19 în școli
.....
Secretarul de stat în Ministerul Sănătății, Andreea Moldovan, a oferit o serie de explicaţii pentru ProTV, privind procedura de testare în şcoli, scrie G4Media.ro.
Autoritățile iau în calcul deschiderea școlilor în 8 februarie și au anunțat o serie de măsuri, astfel ca revenirea copiilor în bănci să nu devină un risc pentru sănătatea lor. Dacă un elev dintr-o clasă este depistat pozitiv, atunci toți colegii săi vor fi testați, a anunțat ministrul Sănătății. Iar dascălii și personalul din școli sunt incluși în etapa a doua a campaniei de vaccinare anti Covid-19.

2.* Concursul pentru inspectori școlari generali și generali adjuncți va avea loc în primăvara aceasta, anunță ministrul Educației, iar cel pentru directori de școli, în vară. „Varianta de concurs din Legea lui Daniel Funeriu era mult mai bună decât ce avem astăzi”.

3.* Toate școlile trebuie să-și creeze conturi pe platforma de vaccinare, ca să-i înscrie și programeze pe profesori și pe ceilalți angajați, potrivit unei adrese către unitățile de învățământ și inspectoratele școlare, semnată de ministrul Educației, obținută de Edupedu.ro
„Fiecare unitate de învățământ va desemna o persoană responsabilă cu înregistrarea unității de învățământ preuniversitar pe platforma alocată campaniei de vaccinare, centralizarea datelor de identitate și programarea la vaccinare a personalului angajat în respectiva unitate. Informațiile cu privire la acțiunea de vaccinare pot fi trebuie să fie accesate pe linkul https://vaccinare-covid.gov.ro/platforma-programare/”, se arată în documentul citat.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

„Vom reconstrui din temelii piața din Rogerius”, dar piețarii nu vor fi afectați de lucrări!

În urma cooperării transfontaliere, Piața Rogerius se va transforma în complex comercial

„Vom reconstrui din temelii piața din Rogerius”, dar piețarii nu vor fi afectați de lucrări!

Miercuri (16 ianuarie 2013), dl primar Ilie Bolojan și reprezentanți ai partenerilor de proiect din Ungaria au prezentat reprezentanților presei coordonatele proiectului „Cooperare transfrontalieră pentru dezvoltarea unui Centru de afaceri cu produse agroalimentare în Oradea și a unui Centru pentru educație antreprenorială în municipiul Debrecen”.

Din partea partenerilor maghiari au fost prezenți la conferință secretarul general al Camerei de Comerț și Industrie Hajdu-Bihar, dna dr. Skulteti Eva și managerul de proiect al părții maghiare, dl Ivan Gabor. Alături de dl primar Ilie Bolojan, despre proiect a vorbit Marius Moș, directorul Direcției de Dezvoltare, care coordonează acest proiect de modernizare a Pieței Rogerius.
În cadrul parteneriatului de față, Primăria Oradea este lider de proiect, iar Camera de Comerț și Industrie Hajdu - Bihar - partener de proiect.
„Acest centru de afaceri care se va amenaja pe locul vechii Piețe Rogerius înseamnă pur și simplu schimbarea modul de a face comerț în această piață, aducând avantaje atât micilor producători, care sunt, practic, în centrul acestui proiect, ei urmând a fi susținuți, cât și cumpărătorilor care vor avea condiții mult mai bune de-a-și face cumpărăturile.
Valoarea totală a proiectului se ridică la peste cinci milioane de euro din care în jur de trei milioane de euro, adică 64 la sută, sunt asigurate din fonduri nerambursabile..., a precizat dl director Marius Moș.
Aș dori să vă mai spun că în momentul de față suntem la faza de achiziție a proiectului tehnic pentru centrul de afaceri și sperăm ca undeva în vară să avem și un constructor care să demareze lucrările”.
În continuare, am ascultat-o pe doamna dr. Skulteti Eva, secretarul general al Camerei de Comerț și Industrie Hajdu-Bihar: „Sunt foarte mândră că mă aflu la Oradea, deoarece în ultimii ani am avut o colaborare foarte eficientă cu municipalitatea orădeană. Și trebuie să-i mulțumesc în primul rând domnului primar și administrației locale pentru acea deschidere care se-arată în legătură cu proiectele noastre și acea deschidere care se manifestă pe nivelul proiectelor comune. Considerăm că amândouă proiectele pe care le avem momentan împreună cu administrația locală și mă refer aici la proiectul Cetății, unde liderul de proiect este Debrecen, iar acest proiect cu Piața, lider fiind municipiul Oradea, ambele proiecte sunt de o anvergură atât de mare încât o să aibe un efect pozitiv nu numai pentru dezvoltarea celor două orașe, dar și pentru dezvoltarea celor două județe...”  
În legătură cu „folclorul” care a apărut prin piață, legat de acest proiect încă pe timpul campaniei electorale, dl ing. Ilie Bolojan a ținut să clarifice lucrurile, și să închidă astfel gurile rele.
„Trebuie să știți că practic vom reconstrui din temelii piața din Rogerius. Asta va presupune câteva lucruri. În primul rând, piața se va extinde în partea din spate peste actualul amplasament al punctului termic și-al acelui bazin de apă care era folosit înainte, acum abandonat. Deci vom trece la demolarea în această primăvară a acelui bazin și în cadrul proiectului tehnic, punctul termic va fi desființat de-acolo și va fi conceput un punct termic nou, îngropat, în subteran. În așa fel încât pe partea de sol să putem construi și extinde piața...
„Suprafața pieței va crește”
Deci, suprafața pieței, față de ceea ce este astăzi, va crește, atât prin această extindere pe orizontală, dar și prin faptul că în partea din față va mai apărea un etaj, care astăzi nu există. Partea de restaurante, cafenele... va fi la etaj, iar în partea de jos va rămâne ceea ce este astăzi. Zona de magazine care este construită lateral va rămâne la fel. Deci, vom avea o parte din piață care va fi cu spații închise, iar partea din mijloc va rămâne cu spații deschise. Nu se va reduce numărul de locuri la mese, față de ceea ce există astăzi. În plus, în sectorul nonalimentar, care astăzi este prost organizat acolo, vom amenaja pentru fiecare standuri de vânzare, care vor putea fi închise pe perioada de după-masă... Beneficiarul acestui proiect va fi Administrația Domeniului Public. Împreună cu dânșii, am avut consultări. Toți cei care vând în piață și cu șase societăți comerciale, care sunt proprietari ai unor chioșcuri, le-au cumpărat în anii anteriori, și cu care suntem în negociere în momentul de față pentru a găsi o formulă să putem lucra fără niciun fel de probleme în cadru acestui proiect. Deci asta înseamnă că după ce vor fi terminate toate lucrările, dânșii vor primi spații într-o suprafață echivalentă în noua hală.
Activitatea societăților comerciale și agricultorilor nu va fi întreruptă
Pe perioada derulării lucrărilor, pentru că se va lucra pe tronsoane, Administrația Domeniului Public dorește să achiziționeze un cort mare care să fie montat în parcarea situată vizavi de piață și tronsonul care va fi afectat de lucrări va fi relocat în acest cort, în așa fel încât să nu întrerupem activitatea societăților comercile sau a agricultorilor care vând acolo în piață...
Asta înseamnă că până la finalul acestei luni, colegii noștri vor realiza procedura de adjudecare pentru realizarea proiectului tehnic, că deja am deschis ofertele. Sunt în faza de evaluare în momentul de față. Sperăm să nu avem contestații. În termen de 30-45 de zile, deci undeva în aprilie, ar urma să primim proiectul tehnic, după care să demarăm procedura de licitație. Ea poate să dureze două-trei luni de zile... Ne gândim că undeva prin iunie, în termeni reali, am putea să semnăm contractul de execuție și în această vară să putem începe lucrările, în așa fel încât în maximum doi ani de zile să ne putem încheia lucrările pe partea română”, a conchis dl primar Ilie Bolojan. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Vom reconstrui din temelii piața din Rogerius”, dar piețarii nu vor fi afectați de lucrări!

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

marţi, 26 ianuarie 2021