Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Realizarea Blocului Operator de la Spitalul Clinic Județean de Urgență la standarde de calitate

Programul de Cooperare Transfrontalieră Ungaria-România 2007-2013

Realizarea Blocului Operator de la Spitalul Clinic Județean de Urgență la standarde de calitate

În cadrul conferinței de luni, 21 ianuarie 2013, dl viceprimar Mircea Mălan și managerul Spitalului Clinic Județean de Urgență, dl dr. Gheorghe Carp au dorit să marcheze semnarea contractului de finanțare a proiectului „Standarde comune de calitate în domeniul chirurgiei la nivelul Euroregiunii Bihor-Hajdu Bihar”, acronim BHB_OR, derulat prin Programul de Cooperare Transfrontalieră Ungaria-România 2007-2013 în perioada 01.09.2012-31.08.2014.

Proiectul va fi implementat în parteneriat cu Universitatea din Debrecen pe o perioadă de 24 de luni pentru realizarea Blocului Operator de la Spitalul Clinic Județean de Urgență, astfel că „de la opt săli de operații pe trei nivele se va ajunge la 10 săli pe un nivel”, după cum a ținut să sublinieze managerul spitalului.
Dl viceprimar Mircea Mălan a avansat ideea scurtării perioadei de implementare a proiectului. „Vom încerca să scurtăm această perioadă pentru ca orădenii să beneficieze cât mai repede de aceste standarde de calitate ridicate. Practic este vorba despre reabilitarea spațiilor aferente Blocului operator și asigurarea unor dotări de cea mai înaltă calitate.
Vreau să mai precizez că valoarea totală a acestui proiect este de 2.034.221, 90 de euro, din care aferent Primăriei Oradea este 1.490.171 de euro; aici avem o contribuție a orașului de doar 2,34%, restul de 97,66 fiind finanțare nerambursabilă, 85 la sută de la Fondul European de Dezvoltare Regională, iar restul de la bugetul de stat”.
„Fluxul de aer laminar este esențial”
În continuare, managerul  Spitalului Clinic Județean de Urgență, dl dr. Gheorghe Carp, avea să ne vorbească despre dotarea de excepție a sălilor de operație.
„Pentru prima dată se achiziționează și instrumentar, nu numai mese de operație, aparate de anestezie, lămpi și altele. Pentru prima dată, în județul Bihor, poate că într-un spital privat există, se introduce acel flux de aer laminar, care este esențial pentru un act chirurgical de calitate; oferă o mare garanție a sterilității, ne ferește de complicațiile postoperatorii prin infecțiile postoperatorii, creează acea atmosferă de 23 - 24 de grade, constant tot timpul anului și presupune totuși ridicarea tehnologică a dotărilor unui spital de urgență. Fluxul de aer laminar este esențial pentru ca spitalele să aibe un grad de clasificare corespunzător.
Este un lucru îmbucurător chiar strategia de dezvoltare a Spitalului Județean, acest proiect a putut să fie foarte bine corelat cu un alt proiect de reabilitare a Corpului B al Spitalului Județean, unde majoritatea lucrărilor de construcții au fost finanțate din alte surse, respectiv Primăria Municipiului Oradea și Ministerul Sănătății, urmând ca toți banii care îi primim pe acest proiect să fie strict pentru dotare”, a precizat dl dr. Gheorghe Carp.
Revenind la Blocul operator, dorim să precizăm că acesta va cuprinde:  săli de operații (care vor avea: sală pregătire medici, spălător și
pregătire instrumente), săli  preoperator și postoperator pacient, sală operații urgente, sală operație chirurgie plastică și reparatorie, sală neurochirurgie și oftalmologie, sală chirurgie generală I și II, sală operație ORL și BMF, sală operații ortopedie, echipamente sală operații cardio-vasculare, precum și filtre sanitare. (Ovidiu DAN)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 21:53:35 Ora de vară a Europei de Est