Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Conferința „Managementul publicațiilor științifice”, susținută de dr. Victor Velter

Inaugurarea seriei „Conferințele Universității din Oradea”

Conferința „Managementul publicațiilor științifice”, susținută de dr. Victor Velter

La sala de conferințe a Bibliotecii universitare a debutat marți, 22 ianuarie 2013, seria „Conferințele Universității din Oradea”, cu conferința „Managementul publicațiilor științifice”, susținută de dr. Victor Velter, expert în cadrul Biroului de Scientometrie și Biblioteci Universitare din cadrul Unității Executive pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării.

„Inaugurăm astăzi (marți – n.n.) seria intitulată „Conferințele Universității din Oradea”, conferințe la care ne propunem să invităm personalități care joacă un rol important în procesul universitar educațional, care se desfășoară în România, și care, într-un fel sau altul, sau poziția pe care o ocupă în diverse instituții de învățământ superior, pot să ofere sugestii, soluții pentru problemele cu care ne confruntăm în momentul de față la Universitatea din Oradea”, a spus în deschiderea conferinței prorector Sorin Șipoș, inițiatorul și coordonatorul manifestării.
În continuare, dl prorector a motivat prezența expertului dr. Victor Velter, la Universitatea din Oradea.
„Prezența domniei sale este legată de câteva lucruri foarte importante pe care le gândim în ceea ce privește Universitatea din Oradea, și anume: procesul de evaluare a publicațiilor științifice (atât revistele, cât și domeniile care fac parte din Editura Universității din Oradea). De anul trecut, din toamnă, Editura Universității din Oradea a depus dosare pentru cinci subdomenii pe două mari domenii: Arte și Umaniste. În urma procesului de evaluare, cele cinci subdomenii au intrat în categoria C. Din acest punct de vedere putem spune că Editura Universității pe aceste domenii există, are viață. Ne putem raporta la ea. Sigur că, în paralel cu această evaluare a domeniilor pe Arte și Umaniste, au fost evaluate și publicațiile, respectiv revistele, de la istorie, filologie, de la teologie. Și aceste publicații au intrat în categoria C. În momentul de față, la Universitate din Oradea avem un număr de 46 de reviste, care în marea majoritate sunt în cel puțin două baze de date, recunoscute pe fiecare domeniu, ceea ce nu este puțin lucru. Dacă în ceea ce privește revistele lucrurile s-au mișcat foarte bine, fiindcă au fost conduse cu profesionalism de cei care le-au înființat și de membrii colectivelor de redacție, nu același lucru putem să spunem despre editură, care, în momentul de față mai are o serie de probleme, nu neapărat în ceea ce privește cărțile, ci în special ceea ce  înseamnă în primul rând maniera de funcționare a unei edituri, care presupune să aibe un personal calificat: redactor, corector, tehnoredactor, mijloace de difuzare...”
La toate aceste probleme și la multe altele ridicate de participanții la conferință avea să răspundă expertul invitat, dl dr. Victor Velter.
Pentru domnia sa conferința (care a însemnat și lucrarea sa de doctorat) a însemnat cel puțin opt subiecte puse în discuție:
1.Contextul românesc al publicațiilor științifice
2.Informarea, documentarea – faza cea mai importantă a cercetării științifice
3.Alcătuirea echipei de coautori ai unei publicații științifice 4.Identificarea revistei la care se poate publica un articol științific
5.Structura mesajului unui articol științific: *Introducerea – Care este problematica cercetării? *Metodologia cercetării – Cum se rezolvă problematica enunțată? *Rezultatele cercetării – Ce s-a obținut în urma cercetării? *Discuții și concluzii – În ce relație sunt rezultatele cu ipotezele cercetării? *Ce implicații au rezultatele obținute și ce perspective se întrevăd?
6.Rolul rezumatului și al cuvintelor cheie
7.Diferența dintre bibliografie și referințe
8.Deontologia publicării științifice.
(Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința „Managementul publicațiilor științifice”, susținută de dr. Victor Velter.    

Trimite email
luni, 16 iunie 2025, 14:43:44 Ora de vară a Europei de Est