Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Conferința „Managementul publicațiilor științifice”, susținută de dr. Victor Velter

Inaugurarea seriei „Conferințele Universității din Oradea”

Conferința „Managementul publicațiilor științifice”, susținută de dr. Victor Velter

La sala de conferințe a Bibliotecii universitare a debutat marți, 22 ianuarie 2013, seria „Conferințele Universității din Oradea”, cu conferința „Managementul publicațiilor științifice”, susținută de dr. Victor Velter, expert în cadrul Biroului de Scientometrie și Biblioteci Universitare din cadrul Unității Executive pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării.

„Inaugurăm astăzi (marți – n.n.) seria intitulată „Conferințele Universității din Oradea”, conferințe la care ne propunem să invităm personalități care joacă un rol important în procesul universitar educațional, care se desfășoară în România, și care, într-un fel sau altul, sau poziția pe care o ocupă în diverse instituții de învățământ superior, pot să ofere sugestii, soluții pentru problemele cu care ne confruntăm în momentul de față la Universitatea din Oradea”, a spus în deschiderea conferinței prorector Sorin Șipoș, inițiatorul și coordonatorul manifestării.
În continuare, dl prorector a motivat prezența expertului dr. Victor Velter, la Universitatea din Oradea.
„Prezența domniei sale este legată de câteva lucruri foarte importante pe care le gândim în ceea ce privește Universitatea din Oradea, și anume: procesul de evaluare a publicațiilor științifice (atât revistele, cât și domeniile care fac parte din Editura Universității din Oradea). De anul trecut, din toamnă, Editura Universității din Oradea a depus dosare pentru cinci subdomenii pe două mari domenii: Arte și Umaniste. În urma procesului de evaluare, cele cinci subdomenii au intrat în categoria C. Din acest punct de vedere putem spune că Editura Universității pe aceste domenii există, are viață. Ne putem raporta la ea. Sigur că, în paralel cu această evaluare a domeniilor pe Arte și Umaniste, au fost evaluate și publicațiile, respectiv revistele, de la istorie, filologie, de la teologie. Și aceste publicații au intrat în categoria C. În momentul de față, la Universitate din Oradea avem un număr de 46 de reviste, care în marea majoritate sunt în cel puțin două baze de date, recunoscute pe fiecare domeniu, ceea ce nu este puțin lucru. Dacă în ceea ce privește revistele lucrurile s-au mișcat foarte bine, fiindcă au fost conduse cu profesionalism de cei care le-au înființat și de membrii colectivelor de redacție, nu același lucru putem să spunem despre editură, care, în momentul de față mai are o serie de probleme, nu neapărat în ceea ce privește cărțile, ci în special ceea ce  înseamnă în primul rând maniera de funcționare a unei edituri, care presupune să aibe un personal calificat: redactor, corector, tehnoredactor, mijloace de difuzare...”
La toate aceste probleme și la multe altele ridicate de participanții la conferință avea să răspundă expertul invitat, dl dr. Victor Velter.
Pentru domnia sa conferința (care a însemnat și lucrarea sa de doctorat) a însemnat cel puțin opt subiecte puse în discuție:
1.Contextul românesc al publicațiilor științifice
2.Informarea, documentarea – faza cea mai importantă a cercetării științifice
3.Alcătuirea echipei de coautori ai unei publicații științifice 4.Identificarea revistei la care se poate publica un articol științific
5.Structura mesajului unui articol științific: *Introducerea – Care este problematica cercetării? *Metodologia cercetării – Cum se rezolvă problematica enunțată? *Rezultatele cercetării – Ce s-a obținut în urma cercetării? *Discuții și concluzii – În ce relație sunt rezultatele cu ipotezele cercetării? *Ce implicații au rezultatele obținute și ce perspective se întrevăd?
6.Rolul rezumatului și al cuvintelor cheie
7.Diferența dintre bibliografie și referințe
8.Deontologia publicării științifice.
(Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința „Managementul publicațiilor științifice”, susținută de dr. Victor Velter.    

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:03:48 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).