Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Conferința „Managementul publicațiilor științifice”, susținută de dr. Victor Velter

Inaugurarea seriei „Conferințele Universității din Oradea”

Conferința „Managementul publicațiilor științifice”, susținută de dr. Victor Velter

La sala de conferințe a Bibliotecii universitare a debutat marți, 22 ianuarie 2013, seria „Conferințele Universității din Oradea”, cu conferința „Managementul publicațiilor științifice”, susținută de dr. Victor Velter, expert în cadrul Biroului de Scientometrie și Biblioteci Universitare din cadrul Unității Executive pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării.

„Inaugurăm astăzi (marți – n.n.) seria intitulată „Conferințele Universității din Oradea”, conferințe la care ne propunem să invităm personalități care joacă un rol important în procesul universitar educațional, care se desfășoară în România, și care, într-un fel sau altul, sau poziția pe care o ocupă în diverse instituții de învățământ superior, pot să ofere sugestii, soluții pentru problemele cu care ne confruntăm în momentul de față la Universitatea din Oradea”, a spus în deschiderea conferinței prorector Sorin Șipoș, inițiatorul și coordonatorul manifestării.
În continuare, dl prorector a motivat prezența expertului dr. Victor Velter, la Universitatea din Oradea.
„Prezența domniei sale este legată de câteva lucruri foarte importante pe care le gândim în ceea ce privește Universitatea din Oradea, și anume: procesul de evaluare a publicațiilor științifice (atât revistele, cât și domeniile care fac parte din Editura Universității din Oradea). De anul trecut, din toamnă, Editura Universității din Oradea a depus dosare pentru cinci subdomenii pe două mari domenii: Arte și Umaniste. În urma procesului de evaluare, cele cinci subdomenii au intrat în categoria C. Din acest punct de vedere putem spune că Editura Universității pe aceste domenii există, are viață. Ne putem raporta la ea. Sigur că, în paralel cu această evaluare a domeniilor pe Arte și Umaniste, au fost evaluate și publicațiile, respectiv revistele, de la istorie, filologie, de la teologie. Și aceste publicații au intrat în categoria C. În momentul de față, la Universitate din Oradea avem un număr de 46 de reviste, care în marea majoritate sunt în cel puțin două baze de date, recunoscute pe fiecare domeniu, ceea ce nu este puțin lucru. Dacă în ceea ce privește revistele lucrurile s-au mișcat foarte bine, fiindcă au fost conduse cu profesionalism de cei care le-au înființat și de membrii colectivelor de redacție, nu același lucru putem să spunem despre editură, care, în momentul de față mai are o serie de probleme, nu neapărat în ceea ce privește cărțile, ci în special ceea ce  înseamnă în primul rând maniera de funcționare a unei edituri, care presupune să aibe un personal calificat: redactor, corector, tehnoredactor, mijloace de difuzare...”
La toate aceste probleme și la multe altele ridicate de participanții la conferință avea să răspundă expertul invitat, dl dr. Victor Velter.
Pentru domnia sa conferința (care a însemnat și lucrarea sa de doctorat) a însemnat cel puțin opt subiecte puse în discuție:
1.Contextul românesc al publicațiilor științifice
2.Informarea, documentarea – faza cea mai importantă a cercetării științifice
3.Alcătuirea echipei de coautori ai unei publicații științifice 4.Identificarea revistei la care se poate publica un articol științific
5.Structura mesajului unui articol științific: *Introducerea – Care este problematica cercetării? *Metodologia cercetării – Cum se rezolvă problematica enunțată? *Rezultatele cercetării – Ce s-a obținut în urma cercetării? *Discuții și concluzii – În ce relație sunt rezultatele cu ipotezele cercetării? *Ce implicații au rezultatele obținute și ce perspective se întrevăd?
6.Rolul rezumatului și al cuvintelor cheie
7.Diferența dintre bibliografie și referințe
8.Deontologia publicării științifice.
(Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința „Managementul publicațiilor științifice”, susținută de dr. Victor Velter.    

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:31:39 Ora standard a Europei de Est