Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Hai să dăm mână cu mână!

Ieri, sportivii orădeni au încins Hora Unirii

Hai să dăm mână cu mână!

Liceul cu Program Sportiv „Bihorul” este unul dintre liceele orădene în care evenimentele importante din istoria noastră națională sunt marcate și sărbătorite cu reală sinceritate și încântare, domnul director Dan Matei fiind un exemplu de promotor al activităților educative.

Ieri (joi, 24 ianuarie 2013), sportivii au sărbătorit Unirea Principatelor Române (Moldova și Þara Românească), sub genericul „Hai să dăm mână cu mână!”
Alături de conducerea liceului, la activitatea organizată de catedrele de istorie și limba română, au fost invitați dl Mircea Dulcă – directorul Muzeului Militar și dna dr. Iudita Călușer, din partea Complexul Muzeul Þării Crișurilor.
„Activitatea de astăzi (de joi – n.n.), ca și manifestarea de la 1 decembrie, face parte din cadrul proiectului educațional „Deschidem porțile culturii prin porțile muzeelor”, ne-a declarat doamna profesor de istorie, Cristina Ignat –coordonatorul de proiect.
Distinșii invitați au evocat momente din înfăptuirea Unirii Principatelor Române, subliniind contribuția lui Alexandru Ioan Cuza, personalitatea emblematică a  Unirii de la 24 Ianuarie 1859 și reformele sale care au condus la făurirea României Moderne.
„Alexandru Ioan Cuza a avut importantul rol de a consfinți, consolida și a moderniza România. Pentru că până la momentul respectiv, România se putea considera ca o entitate și o dezvoltare feudală. Cuza era o inteligență sclipitoare și un om care a știut exact ceea ce trebuie să facă și a urmărit pas cu pas, în cei 7 ani de domnie, să realizeze transformarea României într-o Românie Modernă”, după cum avea să sublinieze dna dr. Iudita Călușer.
„Să vă fie mai bine fără mine decât v-a fost cu mine!”
În cuvântul său profesorul de istorie Vlase Gheorghe a vorbit despre abdicarea și sfârșitul lui Cuza, creionând în chip admirabil portretul moral, caracterul impecabil al domnitorului, model (pildă) de demnitate, cinste și onoare.
„Ocaua lui Cuza”, „Fiul și mama”
Caracterul domnitorului, bunătatea și sufletul său mare au fost evidențiate apoi prin cântec, vers și scenete de membrii grupului vocal, alcătuit din elevi din clasele a VII-a și a X-a, conduși de prof. Aurelia Bora, de grupul de recitatori: Ștefania Boța, Lisa Pantea, Sebastian Buie și Cristian Sârbu (îndrumați de dna prof. Violeta Siladi). În jocul de rol, pus la cale de dna prof. Cristina Ignat, Cuza a fost interpretat de Andrei Crișan, iar Kogălniceanu, de Cătălin Sârcă. Pline de tâlc și profund educative, prezentate cu naturalețe și sinceritate, scenetele celor mai mici actori din clasele a III-a și a IV-a ne-au emoționat de-a binelea. În „Ocaua lui Cuza”, rolul domnitorului Cuza a fost jucat de Nicușor Bogdan, negustorul prins cu ocaua mică – Antoniu Illes, povestitorul – Lorena Petrila, iar jandarmul – Maria Alexandra Ivan (îndrumați de înv. Dorina Dulău). În „Fiul și mama” și-au dat concursul elevi  din clasa a IV-a: Cristina Moza – fiul, Cătălina Miclăuș – mama, Dudoma Brendon – Cuza, Lavinia Jurcă – povestitorul (îndrumați de înv. Dorina Dumitrescu). Pe Rapsodia lui George Enescu, dansatoarele gimnaste ale dnei prof. Edit Preoteasa: Lisa Pantea, Bianca Jurca și Andresa Covaci au dansat parcă plutind, comunicând frumusețe, eleganță, gingășie și visul împlinit al bravilor moldoveni și munteni – Unirea Principatelor Române de la 24 Ianuarie 1859.
La final, micii actori s-au prins în Hora Unirii. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Hai să dăm mână cu mână!
  

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 12:03:22 Ora de vară a Europei de Est